سه کشور افغانستان، تونس و ازبکستان اوراق قرضه‌ی بیت‌کوین را منتشر کردند!

سه کشور افغانستان، تونس و ازبکستان اوراق قرضه‌ی بیت‌کوین را منتشر کردند!
خلاصه اخبار

ین سه کشور در نشست فصل بهار صندوق بین‌المللی پول(IMF) اعلام کردند که در حال بررسی امکان انتشار اوراق قرضه‌ی بیت‌کوین برای افزایش جذب سرمایه‌گذاری هستند

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، Asia Times با اشاره به بیانیه‌ی اخیر نشست بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول که در واشنگتن برگزار شد، اعلام کرد که افغانستان، تونس و ازبکستان هم‌اکنون احتمال انتشار اوراق قرضه‌ی بیت‌کوین را بررسی می‌کنند. هر سه کشور اشاره شده، به پتانسیل این ابزار در کمک به بخش‌های حیاتی اقتصاد توجه دارند.

این اوراق در کشور افغانستان می‌تواند به فلزات و به‌ ویژه صنعت ۳ تریلیون دلاری لیتیوم مرتبط شود. با وجود گسترش افغانستان به دلیل کمبود لیتیوم در جهان، با توجه به محدودیت‌های بین المللی این کشور امکان دریافت وام را ندارد.

سه کشور افغانستان، تونس و ازبکستان اوراق قرضه‌ی بیت‌کوین را منتشر کردند!

رسانه‌ی Asia Times، سخنان خلیل صدیق(Khalil Sediq)، رئیس بانک مرکزی افغانستان در به کارگیری راه‌حل‌های رمزارزی همانند Hyperledger Fabric را نقل قول کرد.

وی ادعا کرد «ابزار جدید پلتفرم خدمات مالی Hyperledger بر بستر بلاکچین می‌تواند راهی برای دسترسی به بازار‌های بین المللی پیشنهاد کند.»

به‌طور مشابه، مروان ای عباسی(Marouane El Abassi) برای دیدگاه مترقی‌گرایانه‌اش بر روی تکنولوژی‌های نوظهور همانند بلاکچین شناخته می‌شود. وی گفت که یک گروه کاری اختصاصی در گذشته مزایای انتشار اوراق قرضه‌ی دولتی بیت‌کوین را مطالعه کرده‌اند.

سه کشور افغانستان، تونس و ازبکستان اوراق قرضه‌ی بیت‌کوین را منتشر کردند!

وی با اشاره به بیت‌کوین و تکنولوژی بلاکچین Hyperledger گفت:

پیشنهاد‌های بانک‌های مرکزی یک ابزار کارآمد برای مقابله با پولشویی، مدیریت انتقال پول، مقابله با تروریسم بین‌الملل و اقتصاد محدود خاکستری است.
Marouane El Abassi

تونس همراستا با دیگر ملت‌ها به دنبال انتشار نسخه‌ی دیجیتالی پول ملی فیات در این کشور است.


رویکرد محتاطانه‌ی صندوق بین‌المللی پول

سفیر ازبکستان در ایالات متحده‌ی آمریکا در نشست فصل بهار IMF اعلام کرد که ازبکستان نیز می‌تواند با انتشار انتشار اوراق قرضه‌ی بیت‌کوین، به قرارداد‌های آتی کتان خاتمه دهد.

سه کشور افغانستان، تونس و ازبکستان اوراق قرضه‌ی بیت‌کوین را منتشر کردند!

این رویکرد‌ها می‌تواند بازخورد‌های مختلفی را از سوی صندوق بین‌المللی پول دریافت کند. کریستین لاگارد(Christine Lagarde) مدیر صندوق بین‌المللی پول در ابتدای ماه جاری، مجددا خواستار احتیاط در مقابل دارایی‌های دیجیتالی شد و گفت در گام نخست آزمایش همراه با نظارت ترجیح داده می‌شود.

وی اظهار داشت: «تکنولوژی‌های مالی جدید با ایجاد محیط بسته و تحت نظارت(Sandbox) در هنگ کنگ، ابوذبی و دیگر مکان‌ها می‌تواند مورد آزمایش قرار گیرد.»

مهمتر از همه، ما باید به دارایی‌های دیجیتالی و تکنولوژی مالی به‌طور گسترده‌تری توجه کنیم، نه‌تنها به خاطر خطراتی که ایجاد می‌کنند، بلکه به دلیل تواناییشان در بهبود زندگی ما.
Christine Lagarde

لاگارد تکنولوژی نوظهور رمزارزی و تکنولوژی مالی مرتبط با آن را به تلفن و پذیرش اولیه‌ی این تکنولوژی تشبیه کرد.

منبع: coinit.ir

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.