سه طرح بزرگ نفتی به ارزش ۴.۷ میلیارد یورو افتتاح شد

سه طرح بزرگ نفتی به ارزش ۴.۷ میلیارد یورو افتتاح شد

به گزارش سیگنال به نقل از بورس پرس،

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در ارتباط ویدئو کنفرانسی، طرح توسعه و بهسازی مرکز دیسپاچینگ گاز و خطوط انتقال ششم و نهم، مرحله اول طرح پتروشیمی بوشهر و نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی غرب کارون و خطوط انتقال برق به ارزش 4.7 میلیارد یورو را افتتاح کرد.

بر اساس این گزارش، خط لوله انتقال گاز ششم سراسری به طول حدود 1200 کیلومتر،ظرفیت انتقال روزانه 110 میلیون مترمکعب گاز را از پارس جنوبی به استان‌های غربی دارد.

خط لوله 125 کیلومتری انتقال گاز نهم سراسری با ظرفیت 60 میلیون مترمکعب از 32 کیلومتری غرب بهبهان آغاز می‌شود و تا مرز بازرگان و شمال ماکو امتداد می‌یابد. احداث این خطوط لوله علاوه بر پایداری در تامین گاز استان‌های سردسیر از مزیت صادراتی نیز برخوردار بوده و نقش مهمی در تبادلات انرژی با منطقه دارد.

مرحله اول طرح پتروشیمی بوشهر نیز شامل واحد استحصال اتان، متانول، شیرین‌سازی گاز، تولید اکسیژن، تولید آب صنعتی و خوراک 9.6 میلیون مترمکعب در روز برای پالایشگاه‌های پارس جنوبی است.

نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی غرب کارون نیز از ظرفیت تولید روزانه 492 مگاوات برق به منظور تامین برق میادین غرب کارون شامل آزادگان و یاران شمالی و جنوبی برخوردار است. در این طرح 150 کیلومتر خط انتقال برق، 5 پست فشار قوی و ایستگاه تقلیل فشار گاز نیروگاه نیز تاسیس شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران