سهام‌عدات خود را حفظ کنید

سهام‌عدات خود را حفظ کنید

به گزارش سیگنال به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه،

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، طهماسب مظاهری بیان کرد: سهام عدالت و گردش مالی آن باعث رونق بازار سهام می‌شود. باید توجه کرد که بحث نقدینگی ارتباطی به سهام عدالت ندارد و مربوط به پایه پولی است. نقدینگی منفی پدیده پولی است و آن به کارکرد دولت و بانک مرکزی برمی گردد. اما نقدینگی مربوط به گردش پول سهام عدالت مطلوب است و گردش پولی سهام عدالت از نوع نقدینگی منفی نیست در ضمن حجم آن نیز کم است.
این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه اکثر سهام داران نمی‌دانند که سهام چه شرکت‌هایی را دارند، افزود:  سهام یک میلیونی تومانی قیمت 13 سال پیش است و قیمت بورسی امروز آن بیش از 9 میلیون تومان است. 
وی گفت: البته سهام غیر بورسی آن هم هست که به این اضافه می‌شود. باید در این رابطه به مردم و سهامداران توضیح داده شود.
طهماسب مظاهری افزود: خود سهامداران باید حوصله کنند و دانش کافی به دست بیاورند و با کارگزاران در ارتباط باشند تا از سهام خود کسب اطلاع کنند. 

سهام عدات تاثیر منفی بر شاخص ندارد
احسان عامری مقدم کارشناس بازار سرمایه هم با بیان اینکه بازار سرمایه رشد بی نظیری را تجربه میکند، گفت: ارزش و ارزنده بودن سهام‌ عدالت ذاتی است و مردم نباید نگران باشند. 
عامری مقدم با بیان اینکه امکان فروش همواری وجود دارد، افزود: هموطنان سهام خود را نگه دارند و از اثرات بازار استفاده مفید داشته باشند.
وی افزود: شرایط فعلی و آزاد سازی سهام عدالت و فروش آن  نگرانی‌هایی را در بازار سرمایه ایجاد کرده است، اما با توجه به ارزش معاملات، نگرانی‌ها بی مورد است و تاثیر منفی در بازار سرمایه نخواهد گذاشت.

ثبت سفارش فروش سهام عدالت از سه شنبه امکان پذیر است
در ادامه حسین فهیمی سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت و مدیر عامل سمات، هم گفت: سهام داران حقوق مختلفی دارند و یکی از آنها حق فروش سهام است. دارندگان سهام عدالت نیز با مراجعه به بانک می‌توانند درخواست فروش بدهند. 
سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت در پاسخ به این سوال که چه کسانی می‌توانند به بانک‌ها وکالت فروش سهام خود را بدهند، گفت: افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند از ششم خرداد به بانک‌ها سفارش دهند. 
فهیمی با بیان اینکه از سه شنبه سفارش فروش پذیرفته می‌شود، افزود: سهام عدالت از 36 شرکت برتر بورسی است و ارزش نگهداری بلند مدت دارد.

برای احراز هویت نیازی به حضور فیزیکی افراد در دفاتر پیشخوان دولت نیست

حسین فهیمی گفت: 80 درصد از سهامداران روش غیر مستقیم مدیریت سهام را انتخاب کرده اند. البته تصمیم برای فروش برای موارد اضطرار است و این خود بازار را متعادل خواهد کرد.
سخنگوی ستاد سهام عدالت گفت: برای احراز هویت نیازی به حضور فیزیکی افراد در دفاتر پیشخوان دولت نیست.
فهیمی افزود: شرایط ونحوه استفاده از سامانه الکترونیک سهام عدالت در سایت سجام به طور واضح توضیح داده شده است و افراد از 8 خرداد با مراجعه به این سایت دیگر نیازی به حضور فیزیکی در دفاتر پیشخوان دولت برای احراز هویت ندارند.
وی گفت: افراد می‌توانند علاوه بر دفاتر پیشخوان به بانک‌ها و دفاتر کارگزاری برای احراز هویت خود مراجعه کنند.
فهیمی گفت: کسانی که سهام خود را نگه داشته اند از امکانات شرکت، سود و نظارت بهره‌مند خواهند شد. 
وی درباره امکان مجدد ثبت نام برای کسانی که سهام ندارند، گفت: فعلاً امکان ثبت نام نیست.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.