سعید خوشبخت: سرکوب ماینینگ مثل پخش کردن غده سرطانی است!

سعید خوشبخت: سرکوب ماینینگ مثل پخش کردن غده سرطانی است!
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال، سعید خوشبخت، کارشناس و فعال بلاک چین ایران می‌گوید که سرکوب کردن ماینینگ مانند پخش کردن یک غده سرطانی در بدن برای کشور خطرناک است. این کارشناس در گفتگو با ارزدیجیتال و خطاب به مسیولین گفت: حتی اگر ماینینگ را سرطان می‌دانید،‌ نگذارید این غده پخش […]

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال، سعید خوشبخت، کارشناس و فعال بلاک چین ایران می‌گوید که سرکوب کردن ماینینگ مانند پخش کردن یک غده سرطانی در بدن برای کشور خطرناک است.

این کارشناس در گفتگو با ارزدیجیتال و خطاب به مسیولین گفت:

حتی اگر ماینینگ را سرطان می‌دانید،‌ نگذارید این غده پخش شود. کاری کنیم که فعالیت‌ها قابل شناسایی و دارای شفافیت باشد.

او در ادامه می‌گوید:

حتی با ممنوع شدن ماینینگ، این فعالیت به نظرم تعطیل نخواهد شد و فقط شاید کم شود. با سرکوب ماینینگ طبیعتا استخراج از حالت کسب و کار مردمی خارج می‌شود و به نظرم اتفاقات خوبی رخ نخواهد داد.

اولین مشکل سرکوب شدن ماینینگ، افزایش شدید انشعابات غیرمجاز برای استفاده از برق رایگان خواهد بود. قاچاقیان هم دست بردار واردات دستگاه نخواهند بود و چند صد میلیارد تومان پولی که می‌شد از واردات قانونی دستگاه وارد خزانه کرد، از همین طریق از دست می‌رود.

همچنین شاهد تعداد زیادی شکایت و پرونده خواهیم بود. با عدم قانون‌گذاری صحیح ماینینگ، حقوقی که از مصرف‌کنندگان زیر پا گذاشته می‌شود را نمی‌توان تصور کرد. با خاکستری ماندن فضا، دلال‌های بازار، دستگاه‌های استوک و بی‌مصرف خود را با قیمت‌های بالا و بدون هیچ‌گونه نظارتی به افراد تازه‌کار و ماینرهای خانگی می‌فروشند.

روندی که اکنون در پیش گرفته شده است به این ختم می‌شود که ماینرهای کوچک، پنهانی چند دستگاه ماینر قاچاق بخرند و با هر ترفندی که شده به صورت غیرقانونی دستگاهای خودشان را فعال کنند. به تعداد بالای افرادی فکر کنید که ممکن است این کار را بکنند. فکر کنید ۴ میلیون نفر، هر کدام دو یا سه دستگاه ماینر بخرند. همین مقدار هم کولر و فن برای خنک کردن دستگاه‌های اضافه خواهد شد.

با این روند دیگر ماینینگ در یک یا چند جای خاص متمرکز نخواهد بود. مصرف تمام کشور بالا می‌رود. ان زمان شناسایی دستگاه‌ها و واحدهایی که ماین می‌کنند به هیچ عنوان ساده نخواهد بود. دیگر نمی توانیم روی فلان نقطه دست بگذاریم و مثلا یک مگاوات از برقش کم کنیم.

سرکوب ماینینگ مثل این است که ماینینگ سرطان باشد و از قصد بخواهیم ان را در تمام بدن پخش کنیم. قطعا اگر بتوان فضای ماینینگ را مجوز دار و تحت کنترل کرد، حتی اگر غده سرطانی هم باشد قابل درمان‌تر خواهد بود تا اینکه خودمان باعث پخش شدنش شویم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.