سطح کمینه قیمت بیت کوین تکرار نخواهد شد

سطح کمینه قیمت بیت کوین تکرار نخواهد شد
خلاصه اخبار

تحلیلگران بر این باورند که کمینه‌ی قیمت بیت کوین تقریبا یک‌ سال پیش از نصف شدن پاداش استخراج هر بلاک (Halving) اتفاق می‌افتد.

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، در حالی که ممکن است این دیدگاه یک تفکر بی اساس به‌نظر برسد، فرضیه‌های قدرتمندی برای این تئوری ارائه شده است. در حقیقت اعلام «سطح کمینه» در این تئوری، تاییدیه‌ی برخی از چهره‌های شناخته در این صنعت را به‌دست آورده است.

سطح کمینه‌ قیمت بیت کوین

کاربری با نام «Mr. TA» در توئیتر که بنیان‌گذار یک گروه آموزشی رمزارزی است، اخیرا دلیل خود را برای ادعای دستیابی بیت‌کوین به سطح کمینه‌ی خود در چرخه‌ی کنونی (عدم امکان کاهش قیمت بیت‌کوین به کمتر از ۳۲۰۰ دلار در مقطع زمانی فعلی) را توضیح داد.

سطح کمینه قیمت بیت کوین تکرار نخواهد شد

وی توضیح داد که از نظر تاریخی، کمینه‌ی قیمت بیت‌کوین تقریبا یک‌سال پیش از کاهش پاداش استخراج هر بلاک که از آن با عنوان «Halvings» یاد می‌شود، اتفاق می‌افتد.

سطح کمینه قیمت بیت کوین تکرار نخواهد شد

“با توجه به رویداد نصف شدن پاداش استخراج هر بلاک بیت کوین من معتقدم که بیت‌کوین در گذشته به سطح کمینه‌ی قیمتی خود رسیده است. همانطور که مشاهده می‌کنید، تقریبا یک‌سال پیش از نصف شدن پاداش استخراج هر بلاک بیت کوین (Halving)، نقاط کمینه شکل می‌گیرند. یکسال پیش از تاریخ اجرای Halving، صعود قابل توجهی مشاهده می‌شود و کاهش بیشتری در قیمت‌ها نسبت به سطح کمینه‌ی قیمتی مشاهده نمی‌شود.”

تقریبا ۱۵ ماه پیش از نصف شدن پاداش استخراج هر بلاک در سال ۲۰۱۵، رالی صعودی قدرتمندی در قیمت بیت‌کوین مشاهده می‌شود که نشانه‌های صعود سهمی وار را نشان می‌دهد، این چرخه سپس با دوره‌ی زمانی کوتاه مدت رکود و پس از آن کاهش قیمت همراه است. روند اشاره شده مشابه اتفاقی ‌است که به‌تازگی و در چرخه‌ی اخیر آن را تجربه کردیم.

در صورتی که چرخه‌ی کنونی همانند آنچه در سال ۲۰۱۵ مشاهده شد، تکرار شود. افزایش قیمت بیت‌کوین کمی بیشتر ادامه خواهد یافت (به‌طور بالقوه تا سطح ۶ هزار دلار)، تا چند هفته رکود قیمتی و سپس بازگشت به سطح ۴ هزار دلار را در پایان روند نزولی شاهد خواهیم بود. اما با وجود نکات اشاره شده، بیت‌کوین در حال حاظر سطح کمینه‌ی جدیدی را ایجاد کرده است؛ این موضوع به معنای آن است که سطح کمینه‌ی کنونی می‌تواند برای بلند مدت معتبر باشد.

Mr. TA تنها فردی نیست که معتقد است قیمت بیت‌کوین در آینده کاهش می‌یابد. بر اساس گزارش رسانه‌ها، تحلیلگر بلند مدت بازار رمزارزی با نام کاربری Dave The Wave در توئیتر ادعا کرده است که افزایش قیمت اخیر بیت‌کوین تا سطح ۵ هزار دلار، نشانه‌ی صعود سهمی‌وار قیمت بیت‌کوین در آینده نیست، بلکه نشان می‌دهد که در آینده شاهد کاهش قیمت خواهیم بود. وی توضیح داد که کاهش قیمت پس از افزایش قیمت، ۱۰۰ درصد امکان پذیر است. به زبان ساده می‌توان گفت این نشانه‌ی ساده‌ی پایان روند نزولی است.

سطح کمینه قیمت بیت کوین تکرار نخواهد شد
اهمیت افزایش قیمت کنونی در ثبت رکورد بیشینه‌ی قیمتی آینده نخواهد بود بلکه کمینه‌ی قیمتی را تایید می‌کند؛ بدون شک بیشینه‌ی قیمتی بالاتر با کمینه‌های پایین‌تر قیمت دنبال خواهد شد.

تراویس کلینگ (Travis Kling) فعال سابق در وال‌استریت در پاسخ به The Crypto Dog در توئیتر این تحلیل را اعلام کرد. وی اشاره کرد: «احتمال بازگشت مجدد قیمت بیت‌کوین به سطح ۳۱۵۰ دلار، هفت هفته پس از ۱ آوریل به شدت کاهش یافته است.» وی افزود، افزایش قیمت بیت‌کوین و عبور از سطح ۵ هزار دلار در آوریل و همچنین افزایش قیمت دیگر رمزارزها(آلت‌کوین‌ها) به بالاترین سطوح قیمتی سال جاری احتمال کاهش قیمت رمزارزها به سطوح کمتر از کمینه‌ی قیمتی را کاهش می‌دهد. به عبارتی دیگر و بر اساس اظهار کلینگ، «احتمال کاهش بیشتر قیمت هم‌اکنون بسیار دور از ذهن به ‌نظر می‌رسد.»

قیمت بیت کوین در آینده

شرایط آینده‌ی بازار بیت‌کوین چگونه خواهد بود؟ پاسخ به این سوال طیف وسیعی از چرخه‌ی صعود و نزول بازار در بر می‌گیرد. اغلب معامله‌گران برجسته در بازار رمزارزی، بازار صعودی را انتظار دارند. در این بخش دلیل این انتظارات آن‌ها بیان می‌شود.

معامله‌گران کوتاه مدتی بسیار خوش‌بین هستند. CryptoHamster ارائه‌کننده‌ی تحلیل فراکتال رمزارزها اخیرا با انتشار نمودار زیر در توئیتر به شباهت تغییرات قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی جاری و چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته اشاره کرد. وی اظهار داشت که قیمت بیت‌کوین می‌تواند در روزهای آینده به ۵,۶۰۰ دلار برسد.

سطح کمینه قیمت بیت کوین تکرار نخواهد شد
شباهت تغییرات قیمت بیت کوین در دو بازه‌ی زمانی

تحلیگران بلندمدت نیز متقاعد شده‌اند که شرایط نزولی در حال پایان است. The Super Guppy، شاخصی است که با وزن‌دهی به نقاط حمایت و مقاومت به منظور پیش‌بینی روند‌ها و زمان بازگشت قیمت استفاده می‌شود، این شاخص در نمودار روزانه‌ی بیت‌کوین شرایط صعودی را نشان می‌دهد. شاخص The Super Guppy، آخرین مرتبه در ابتدای ۲۰۱۸ و زمانی که کاهش قیمت رمزارزها آغاز گردید، صعودی(سبز) بوده است.

اما بر اساس نظر‌سنجی اخیر، قیمت بیت‌کوین در بلند مدت می‌تواند تا ۱۰۰ هزار دلار و محدوده‌ی اطراف این سطح قیمتی رشد کند. اما هیچ کس از زمان دست‌یابی بیت‌کوین به هدف قیمتی اشاره شده، مطمعن نیست.

نظر شما در رابطه با کمینه‌ی قیمت بیت‌کوین و ارتباط آن با نصف شدن پاداش استخراج هر بلاک چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

منبع: coinit.ir