سرویس بلاک‌چینی آزور مایکروسافت بی‌سروصدا تعطیل شد!

سرویس بلاک‌چینی آزور مایکروسافت بی‌سروصدا تعطیل شد!

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

مایکروسافت کنار کشید

شرکت مایکروسافت قصد دارد در تاریخ 10ام سپتامبر سرویس ابری بلاک‌چین آزور(Azure Blockchain) را بدون هرگونه توضیحی غیرفعال کرده است و از این پس هیچ قرداد همکاری جدیدی را قبول نمی‌کند.

براساس اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت این پروژه‌ی بلاک‌چینی عظیم، برخی از مشتریان بلاک‌چین آزور عبارتند از بانک جی‌پی‌مورگان، شرکت جی‌ای آویشن(GE Aviation)، خطوط هوایی سنگاپور، استارباکش و ایکس‌باکس.

بیانیه‌ی مربوط به توقف فعالیت‌های بلاک‌چین آزور روز دوشنبه به دور از هرگونه هیاهوی خبری در اسناد مایکروسافت منتشر شد و به تمام مشتریان فعلی اطلاع داد تا به یک سرویس جایگزین مهاجرت کنند. در حال حاضر تنها جایگزین احتمالی استفاده از بلاک‌چین شرکتی کانسنسیس به نام Quorum است.

microsoft_azure-card

جوزف لوبین(Joseph Lubin) بنیانگذار و مدیرعامل فعلی شرکت کانسنسیس(ConsenSys) با استقبال از تمام مشتریان آزور اعلام کرده است که:

گسترش سطح همکاری ما با شرکت مایکروسافت به سازمان‌ها کمک می‌کند تا از سیستم Quorum کانسنسیس بهره‌مند شوند و از این شبکه‌ی بلاک‌چینی برای ارائه‌ی خدمات مدیریت شده در سطح سازمانی که به راحتی قابل تنظیم و استقرار است، استفاده کنند. Joseph Lubin

یک پروژه‌ی بلاک‌چینی موفق

تام کرهو(Tom Kerhove) یکی از توسعه‌دهندگان و معماران شبکه‌ی بلا‌ک‌چینی مایکروسافت روز 12ام می با انتشار یک پست توییتری اظهار داشت که «به نظر می‌رسد که سرویس بلاک‌چینی آزور دیگر در دسترس قرار نخواهد داشت». این پست توییتری باعث سروصدای زیادی شد و کاربران را نسبت به توقف فعالیت بخش بلاک‌چینی مایکروسافت آگاه ساخت.

سرویس بلاک‌چینی مایکروسافت در واقع یک پروژه‌ی شش ساله است که به عنوان یک فضای آزمایشی یا SandBox در سال 2015 و به واسطه‌ی همکاری برخی توسعه‌دهندگان اتریوم و شرکت کانسنسیس ساخته شد. هدف اصلی از راه‌اندازی این سرویس توسط شرکت مایکروسافت ایجاد یک بازار بلاک‌چینی معتبر بود که به مشتریان امکان «کشف فناوری‌های مبتنی بر بلاک‌چین و خدمات ارزش افزوده» را می‌داد.

علی‌رغم اینکه اعلام شده هیچ سرویس جدیدی به مشتریان ارائه نخواهد شد، صفحه‌ی ثبت نام در آزور همچنان باز است و مایکروسافت آن را حذف نکرده است.

این یکی از اولین راه‌حل‌های بزرگ مبتنی بر فناوری بلاک‌چین است که به دلایل نا مشخص در حال بستن درب‌های خود بر روی مشتریان سازمانی می‌باشد، با این حال به نظر می‌رسد که سایر شرکت‌های فعال در زمینه‌ی فناوری بلاک‌چین که خدمات بلاک‌چینی در سطح سازمانی ارائه می‌کنند از جمله آی‌بی‌ام(IBM)، کانسنسیس، هایپرلجر، آمازون و هوآوی، همچنان به فعالیت خود ادامه داده و قصد تعطیلی سرویس‌های سازمانی خود را ندارند.

نظر شما در رابطه با تعطیلی سرویس‌های بلاک‌چین سازمانی شرکت مایکروسافت چیست؟ چه عواملی باعث شده تا مایکروسافت این سرویس خود را تعطیل کند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.