کدام صندوق سرمایه گذاری بهتر است؟

کدام صندوق سرمایه گذاری بهتر است؟

حتما تا الان با مفهوم صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مزایای آن‌ها و این که چرا صندوق‌ها بهترین راه سرمایه گذاری در ایران هستند، آشنا شده‌اید. درحال حاضر بیشتر از 220 صندوق سرمایه گذاری در انواع درآمدثابت، سهامی و مختلط وجود دارد که هرکدام ویژگی های متفاوتی از لحاظ ریسک و بازده و معیارهای دیگر دارند. مجموع سرمایه تحت مدیریت این صندوق ها بیش از 500 هزار میلیارد تومان است و همین موضوع شناسایی و انتخاب بهترین صندوق های سرمایه گذاری را برای کاربران پیچیده، دشوار و گیج‌کننده کرده و انتخاب صندوق مناسب برای خرید به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.

در چنین شرایطی بهتر است کار را به کاردان بسپریم. یعنی از کسی مشورت بگیریم که در بررسی عملکرد صندوق های سرمایه گذاری و پیدا کردن بهترین فرصت سرمایه گذاری تخصص دارد. کسی که بتوان با خیال راحت به او اعتماد کرد و در دستان او به دنبال کلید حل چالش انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری گشت.

برای مشاوره رایگان به واتس‌اپ سیگنال (09053526992) پیام ارسال بفرمایید

سیگنال با دراختیار داشتن کارشناسان متخصص در حوزه صندوق های سرمایه گذاری عملکرد صندوق ها را در دوره­های زمانی ثابت تحلیل و بررسی می‌کند، تا برترین صندوق های سرمایه گذاری در انوع ثابت، سهامی و مختلط را شناسایی و با اطمینان به کاربرها معرفی کند. سامانه هوشمند رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری به این منظور طراحی و پیاده سازی شده است. سامانه‌ای که مردم به‌وسیله آن بتوانند صندوق های متناسب با اهداف و افق سرمایه‌گذاری خود را انتخاب و با اطمینان سرمایه گذاری کنند.

برای خرید آنلاین صندوق‌های سرمایه‌گذاری

    در سامانه رتبه‌بندی هوشمند، تمام صندوق های سرمایه گذاری موجود در بازار سرمایه، اعم از ETF ها و صدور و ابطالی‌ها، زیر ذره‌بین سیگنال قرار می‌گیرند. این صندوق‌ها از نظر مهمترین معیارهای عملکردی(بازدهی، ریسکِ صندوق، نقدشوندگی و ….)  که برای انتخاب صندوق های سرمایه گذاری، مهم و تاثیرگذار است بررسی و پردازش می‌شوند. هدف از طراحی سامانه رتبه بندی صندوق ها پاسخ به نیاز کاربران در مورد انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری از نوع درآمدثابت، مختلط و سهامی است. به همین دلیل قرار است سیگنال هرماه لیستی از بهترین صندوق های سرمایه گذاری را منتشر کند تا دیگر دغدغه‌ای برای شناسایی صندوق های برتر نداشته باشیم. علاوه بر این معمولا تعدادی از صندوق ها که در لیست رتبه بندی بهترین صندوق های سرمایه گذاری قرار گرفته‌اند، از طریق اپلیکیشن و سایت سیگنال قابل خرید و فروش هستند.

سامانه رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاریِ سیگنال براساس آخرین اطلاعات یکساله منتهی به تیرماه 1401 برترین صندوق های سرمایه گذاری را (در سه دسته کلی درآمدثابت، سهامی و مختلط) براساس بیشترین امتیاز کسب‌شده از مجموع معیارها به صورت زیر نشان می‌دهد:

صندوق های برتر بر اساس سامانه هوشمند رتبه بندی سیگنال تا پایان خرداد 1401

به صورت کلی صندوق های سهامی مناسب افراد ریسک پذیریست که علاقه مند به سرمایه گذاری در سهام‎‌اند، نکته‌ای که باید توجه کرد این است که درواقع سرمایه گذاری در صندوق های سهامی به دلیل توزیع سرمایه روی تعداد زیادی از سهام به مراتب ریسک کمتری نسبت به سرمایه گذاری مستقیم در بورس از طریق کد معاملاتی بورسی دارد.

اما اگر اهل ریسک زیاد نیستید ولی بازدهی بازار بورس شما برای شما وسوسه‌برانگیز است، یا به عبارت دیگر تمایل به سرمایه گذاری در بورس دارید اما نمی‌خواهید متحمل یک ریسک زیاد شوید، بهترین گزینه برای شما صندوق های مختلط است.

و درنهایت همانطور که بارها گفته شده است، صندوق های درآمدثابت بهترین جایگزین برای سپرده‌های بانکی هستند چرا که ریسک بسیار بسیار پایینی دارند و بازدهی آنها بیشتر از سپرده بانکی است، به صورت روزشمار محاسبه می‌شود و مثل بانک پرداخت سود ماهیانه دارند. سود پرداختی صندوق های درآمدثابت در حدود دو برابر سود سپرده کوتاه مدت بانکی است.

ما از صفر تا صد این مسیر را همراه شما هستیم. اگر پیرامون صندوق‌ها یا پلتفرم معاملاتی سیگنال(رسام) سوالی داشته باشید، می‌توانید شماره تماس خود را به این شماره (09053526992) واتس‌اپ ارسال کنید تا کارشناسان سیگنال با شما تماس گرفته و به صورت کاملا رایگان به شما مشورت بدهند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.