سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری شرکت بلاک‌وان در شبکه‌ی اجتماعی بلاکچینی وُیس

سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری شرکت بلاک‌وان در شبکه‌ی اجتماعی بلاکچینی وُیس

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

پلتفرم ویس ۱۵۰ میلیون دلار از شرکت بلاکچینی بلاک‌‌وان دریافت کرد

اطلاعیه‌ی رسمی منتشر شده در وب‌سایت ویس نشان می‌دهد که شرکت بلاکچینی بلاک‌‌وان(Block.one)؛ که توسعه‌ی شبکه‌ی بلاکچینی ایاس(EOS) را بر عهده دارد، ۱۵۰ میلیون دلار به شبکه‌ی اجتماعی بلاکچینی ویس(Voice) اختصاص داده است. اختصاص این منابع مالی با هدف امکان‌پذیر ساختن فعالیت مستقل پلتفرم ویس از بلاک‌‌وان صورت گرفته است.

ویس

ویس هم‌اکنون در مرحله‌ی آزمایشی بتای خصوصی(Closed Beta Testing) قرار دارد و منحصرا تنها کاربران ایالات متحده‌ی آمریکا به این نو‌آوری دسترسی دارند. بر اساس گزارش کوینیت، شبکه‌ی اجتماعی ویس در سالگرد یک‌سالگی شبکه‌ی ایاس رونمایی شده است و پلتفرم آن بر روی پروتکل شبکه‌ی ایاس توسعه داده شده است.

هم‌اکنون کاربران برای استفاده از این پلتفرم ملزم به احراز هویت هستند که نشانی پستی، کارت ملی و تصاویر شخصی آن‌ها را شامل می‌شود. کاربران پس از ثبت نام و بر اساس سطح فعالیتشان در شبکه توکن‌های ویس را دریافت خواهند کرد.

توکن‌های ویس هم‌اکنون در هیچ صرافی فهرست نشده است و بنابراین دارای ارزش مادی نیست. همچنین، تمامی توکن‌هایی که در طول دوره‌ی آزمایشی جمع‌آوری شده است، در زمان راه‌اندازی پلتفرم اصلی حذف خواهند شد.

نگرانی در رابطه با حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران

این پلتفرم با وجود استفاده از تکنولوژی بلاکچین، از این فن‌آوری برای حفاظت از محتوای ایجاد شده توسط کاربران استفاده نمی‌کند. در حقیقت، پست‌ها و یا داده‌های کاربران در زنجیره‌ی بلاکچین ذخیره نمی‌شود و بلاکچین ویس تنها هش داده‌های پلتفرم را شامل می‌شود.

شرکت انگلیسی هویو(HooYu) تمامی داده‌های پلتفرم ویس را ذخیره می‌کند. این شرکت قادر است داده‌های کاربران را که از طریق کارمندان این شرکت و یا قرارداد‌های دو جانبه فراهم می‌شود با شرکت‌های پردازش داده‌ها به اشتراک بگذارد.

شرکت هویو خدمات بازیابی بدهی را نیز ارائه می‌کند؛ یعنی تمامی ارتباطات‌های اشخاص و یا کسب و کارها و داده‌های کاربران برای کشف آدرس‌های پنهان، شماره تلفن‌ها و آدرس‌های ایمیل با هدف ردیابی بدهکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از این داده‌ها برای جلوگیری از وقوع جرم نیز استفاده می‌گردد.

نظر شما نسبت به اختصاص منابع مالی برای فعالیت مستقل پلتفرم ویس چیست؟ آیا با وجود نگرانی کاربران نسبت به حفاظت از اطلاعات شخصی آن‌ها این پلتفرم مورد استقبال قرار خواهد گرفت؟ آیا در آینده پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی کامل‌تری با به‌کارگیری تکنولوژی بلاکچین منتشر خواهند شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • به نظر بنده این هم سبک جدیدی هست ولی باید برنامه اینده این پلتفرم بررسی شود