سرمایه‌گذاران سازمانی سهم کوچکی در بازار رمزارزها دارند!

سرمایه‌گذاران سازمانی سهم کوچکی در بازار رمزارزها دارند!

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

سرمایه‌گذاری سازمان‌ها

طی چند ماه گذشته سرمایه‌گذاران سازمانی یکی پس از دیگری وارد صنعت رمزارزها شدند و سهم قابل توجهی از بازار بیت کوین را در اختیار گرفتند. شرکت‌های شناخته شده‌ای همچون مایکرواستراتژی(MicroStrategy)، مس‌میوچال(MassMutual) و استون ریدج(Stone Ridge)، همگی در بازار بیت کوین صدها میلیون دلار سرمایه‌گذاری کردند و نتیجه‌ی این روند حرکت سرمایه جهش ارزش BTC و عبور قیمت این رمزارز از مرز 20 هزار دلار و ثبت رکورد 40 هزار دلاری بود.

بدون شک نهاد‌ها و سازمان‌های بزرگ در تصویب و مشروعیت بخشیدن به فضای رمزارزی نقش مهم ایفا کرده‌اند؛ زیرا براساس شاخص عرضه و تقاضا، این سازمان‌ها و نهادها با سرمایه‌گذاری‌های عظیم خود در بازار باعث رونق و افزایش چشم‌گیر قیمت‌ و اررش دارایی‌های دیجیتال شده‌اند. با این حال، به گفته‌ی جف کوریه(Jeff Currie) یکی از محققان مطرح در بانک گلدمن ساکس(Goldman Sachs) موسسات و سرمایه‌گذاران سازمانی علی‌رغم تمام کارهایی که شش ماه گذشته در صنعت رمزارزها انجام داده‌اند، همچنان جایگاه بسیار پایینی در دنیای رمزارزها دارند.

فرض غلط…

گرچه فرض بر آن است که شرکت‌های نام برده شده و سایر نهاد‌های سرمایه‌گذار در صنعت رمزارزها با خرید حجم بالایی رمزارز و سرازیر کردن میلیون‌ها دلار سرمایه به سمت بازار توانسته‌اند جایگاه مهمی در دنیای ارزهای دیجیتال برای خود دست و پا کنند، اما واقعیت چیز دیگریست. به گفته‌ی محققان فضای رمزارزها همچنان به طور گسترده توسط سرمایه‌گذاران خرد اداره می‌شود؛ گرچه موسسات و سرمایه‌گذاران سازمانی مدتیست به طور بالقوه در حال حرکت به سمت بازار رمزارز هستند اما برای رسیدن به سهم قابل توجه در این صنعت رو به رشد همچنان مسیر طولانی در پیش دارند.

سرمایه‌گذاران سازمانی بازار بیت کوین طلا BTC
سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین

جف کوریه در تازه‌ترین مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود در رابطه با سهم سرمایه‌گذاران سازمانی در دنیای رمزارزها اظهار داشت که:

سرمایه‌گذاران سازمانی بازار بیت کوین طلا BTC Jeff Currieمن فکر می‌کنم که بازار رمزارزها در حال رسیدن به بلوغ است. از نظر من به هر بازار نوپایی که وارد شوید این نوسانات و خطرهای سرمایه‌گذاری وجود دارد. کلید اصلی ایجاد یک ثبات و استحکام در بازار این است که سهم سرمایه‌گذاران سازمانی در آن بازار افزایش چشم‌گیر داشته باشند، درحالیکه این رقم در صنعت رمزارزها همچنان بسیار کوچک است. تقریباً یک درصد سرمایه‌ی بازار رمزارز در اختیار سرمایه‌گذاران سازمانی می‌باشد. Jeff Currie

بی‌ثباتی همچنان وجود دارد

نکته‌ی اصلی در صحبت‌های وی این بود که بسیاری از رمزارزها از جمله بیت کوین همچنان بی‌ثبات و دارای نوسان ارزش هستند. طی چند هفته‌ی گذشته، رمزارز بیت کوین با یک جهش قیمت به رقم 40 هزار دلار رسید و یک رکورد جدید را به ثبت رساند، اما پس از کوتاهی یک اصلاح ارزش ناگهانی در بازار رخ داد و این رمزارز نزدیک به 7 هزار دلار از ارزش خود را از دست داد. در حال حاضر قیمت هر واحد بیت کوین چیزی حدود 33 هزار دلار محاسبه می‌شود. گرچه این رمزارز به صورت چشم‌گیری افزایش ارزش داشته است، اما نشان داد که همچنان در برابر تاثیرات بازار خارجی آسیب‌پذیر می‌باشد، یک آسیب‌پذیری قوی که باعث شد بیشترین کاهش ارزش طی ده ماه گذشته در صنعت رمزارزها شکل بگیرد.

در حال حاضر بسیاری از کارشناسان صنعت رمزارز پیشنهاد می‌کنند که حضور سرمایه‌گذاران سازمانی برای حفظ روند فعلی ضروری است. بدون حمایت این سرمایه‌گذاران کلان بیت کوین نمی‌تواند مشروعیت سایر روش‌های پرداخت مانند ارزهای فیات و کارت‌های اعتباری یا نقدی را بدست آورد. واقعیت این است که در حال حاضر موسسات و نهاد‌های بزرگ علاقه‌مندی خود را به صنعت رمزارزها نشان داده‌اند و همین روند می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور باعث تبدیل بیت کوین و سایر رمزارزها به ابزارهای مالی دارای جایگاه ویژه شوند. با تمام این تفاسیر، این سرمایه‌گذاران تازه در ابتدای راه هستند.

ما به فعالیت بیشتری نیاز داریم

آقای جف کوریه همچنین معتقد است که ما همچنان در مراحل اولیه‌ی پذیرش قرار داریم و مدتی طول می‌کشد که سایر نهاد‌های بزرگ هم بیت کوین را به عنوان یک پناهگاه ذخیره‌ی ارزش در برابر تورم درک کنند. وی در ادامه توضیح داد که «آغاز این روند می‌تواند یک تعادل بلند مدت به بازار رمزارزها بدهد».

نظر شما در رابطه با این موضوع و کوچک بودن سهم سرمایه‌گذاران سازمانی در دنیای رمزارزها چیست؟ آیا واقعاً سرمایه‌گذاران سازمان بخش کوچکی از دنیای رمزارزها را تشکیل می‌دهند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.