سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند بر روی رمزارزهای مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام سرمایه‌گذاری کنند

سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند بر روی رمزارزهای مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام سرمایه‌گذاری کنند

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

توجه سرمایه‌گذاران بر پروژه‌های رمزارزی مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام جلب شده است

پلتفرم ای‌تورو اخیراً افزایش علاقه‌ی سرمایه‌گذاران به رمزارزهایی که از الگوریتم اثبات سهام(PoS) استفاده می‌کنند را گزارش کرده است.

ای‌تورو بیت کوین(BTC)، اتریوم(ETH) و رمزارز شرکت ریپل(XRP) را سه رمزارز برتری گزارش کرده است که مورد توجه خریداران قرار دارند. با این وجود، رمزارز بنیاد کاردانو(ADA) در ماه گذشته جایگاه چهارم این فهرست را به‌دست آورده است.

رمزارزهایی که در پلتفرم معاملاتی ای‌تورو بیشتر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند –ژوئن ۲۰۲۰

رتبه‌ی پروژه در ماه می نام دارایی(پروژه‌ی رمزارزی) رتبه‌ی پروژه در ماه ژوئن
۱ بیت کوین ۱
۲ اتریوم ۲
۳ رمزارز شرکت ریپل ۳
۵ کاردانو ۴
۴ تزوس ۵
۶ آیوتا ۶
۱۰ استلار ۷
۱۱ نئو ۸
۹ بیت کوین کش ۹
۱۴ ترون ۱۰

الگوریتم اثبات سهام روشی برای راه‌اندازی یک شبکه‌ی بلاکچینی است که در آن سپرده‌گذاران(Stakers) اداره‌ی فعالیت‌های شبکه را بر عهده دارند. در الگوریتم اثبات کار(POW) که شبکه‌ی بیت کوین از آن بهره می‌برد، ماینر‌ها تجهیزات ماینینگ را به پردازش محاسبات شبکه اختصاص می‌دهند و در ازای این فعالیت پاداش دریافت می‌کنند.

بر اساس گزارش ای‌تورو اعمال «بروزرسانی شلی» موجب افزایش محبوبیت رمزارز بنیاد کاردانو شده است. این بروزرسانی موجب افزایش تمرکززدایی در شبکه‌ی کاردانو خواهد شد. سیمون پیترز(Simon Peters)؛ تحلیلگر بازار و کارشناس رمزارزها در ای‌تورو اظهار داشت:

ما در آلت‌کوین‌ها روند واضحی را شاهد هستیم که توجه سرمایه‌گذاران به سوی شبکه‌های بلاکچینی که از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کنند را نشان می‌دهد. همچنین در این دسته از رمزارزها که آدا(ADA) را شامل می‌گردد، عملکرد مثبت را شاهد هستیم. قیمت این رمزارز از سطح ۰٫۳۳۲ دلار در پایان سال گذشته‌ی میلادی به ۰٫۱۱۳۹ دلار در زمان نگارش این مقاله افزایش یافته است. Simon Peters

افزایش حجم معاملات کاربران ای‌تورو در ماه ژوئن

این گزارش همچنین افزایش حجم معاملات ماه ژوئن در پلتفرم ای‌تورو را نشان می‌دهد. این پدیده نشان می‌دهد که احتمالا سرمایه‌گذاران تمایل دارند در زمان تثبیت قیمت‌ها موقعیت‌های معاملاتیشان را حفظ کنند. پیترز اظهار داشت: «این پدیده به دلیل تشدید فعالیت سرمایه‌گذاران در زمان اجرای سومین هالوینگ بیت کوین در ماه می مشاهده می‌گردد.»

موقعیت سرمایه‌گذاران

علاوه بر رمزارز آدا دیگر پروژه‌های رمزارزی که از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کنند نیز در طول ماه گذشته بازدهی بالایی را نصیب سرمایه‌گذاران کرده‌اند. تزوس(Tezos)؛ که در سال گذشته در جایگاه شانزدهمین رمزارز محبوب سرمایه‌گذاران پلتفرم ای‌تورو قرار داشت، در ماه ژوئن به جایگاه پنجم دست یافته است. به‌طور مشابه پروزه‌ی رمزارزی نئو(NEO) و همچنین ترون(TRON) در فهرست ده پروژه‌ی رمزارزی برتر از نظر جذب سرمایه‌گذاری قرار گرفته‌اند.

پیترز معتقد است: «ما انتظار داریم به دلیل رویکرد پروژه‌های آدا و اتریوم(که بزودی بروزرسانی گسترده‌ای را در این زمینه اعمال می‌کند)، این روند در آینده نیز استمرار یابد. و این دسته از آلت کوین‌ها در کنار بیت کوین(که صدر توجه سرمایه‌گذاران قرار دارد)، مورد توجه بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران قرار بگیرند.» بر اساس گزارش کوینیت، اتریوم در طول یک سال آینده بروزرسانی اتریوم ۲ را اعمال خواهد کرد.

داده‌های وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ نشان می‌دهد که رمزارز آدا در روز هفتم جولای به جایگاه هفتمین رمزارز برتر بازار از نظر ارزش بازار دست یافت.

نظر شما نسبت به گزارش ای‌تورو از افزایش توجه سرمایه‌گذاران به پروژه‌های مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام چیست؟ آیا الگوریتم اثبات سهام در آینده به‌طور گسترده‌تری مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.