سبد پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه گذاری فاینتک در هفته دوم آبان

سبد پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه گذاری فاینتک در هفته دوم آبان

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین؛ شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک، پرتفوی پیشنهادی خود برای هفته دوم آبان ماه 1400 را اعلام کرد.

سبد پیشنهادی سرمایه گذاری میان مدت شرکت فاینتک

سهام گروه ‌صنعتی‌ سپاهان‌ با نماد «فساپا» که 15درصد از این پرتفو را به خود اختصاص داده به عنوان یکی از گزینه های پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه گذاری فاینتک است. نماد این شرکت، در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته قیمت پایانی 18,560 ریال را ثبت کرد. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک P/E آتی مناسبی را برای این سهم انتظار داشته و هدف قیمتی 25,000ریالی را برای فساپا مشخص کرده است که معادل بازدهی بیش از 34 درصدی در میان مدت، برای سهامداران این شرکت است.

سهام شرکت سرمایه گذاری سپه که با نماد «وسپه» در بورس تهران معامله می شود دومین سهامی است که در سبد پیشنهادی فاینتک قرار گرفته است. وسپه که در پایان روز 5 آبان ماه، با قیمت8,050 ریال به استقبال هفته آینده رفت، هدف قیمتی 12،000 ریالی و رشد حدود 49 درصدی را در میان‌مدت پیش روی خود می‌بیند. P/NAVحدود 0.5 با احتساب پرتفوی غیربورسی وسپه، باعث شده تا این نماد 15درصد از پرتفوی پیشنهادی شرکت فاینتک را به خود اختصاص دهد.

سومین سهامی که در سبد پیشنهادی فاینتک جای گرفته، سهام پتروشیمی پردیس با نماد «شپدیس» است. نزدیک بودن مجمع عمومی سالانه جهت دریافت سود نقدی و همچنین P/E آتی کمتر از 5 بعد از مجمع عادی سالانه شرکت از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که این سهام از سوی فاینتک به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شده است. شپدیس روز چهارشنبه گذشته، قیمت پایانی 179,660 ریال را ثبت کرد؛ بر اساس پیش‌بینی شرکت فاینتک، این نماد در میان‌مدت با رشد حدود 17درصدی همراه شده و به قیمت 210،000 ریال خواهد رسید.

سبد پیشنهادی سرمایه گذاری بلندمدت شرکت فاینتک

شرکت فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، دیگر نمادی است که 15درصد از پرتفوی پیشنهادی فاینتک را به خود اختصاص داده است. بر اساس پیش‌بینی فاینتک در این سبد پیشنهادی، فولاد که در آخرین روز معاملاتی قیمت 11,480ریالی را تجربه کرده، در بلندمدت، قیمت 14،000ریال را هدف گرفته است. در صورتی که فولاد به این قیمت دست پیدا کند، سهامداران آن، سود 21درصدی را کسب خواهند کرد. گزارش‌های میان دوره‌ای و ماهانه مناسب و همچنین P/E آتی کم‌تر از 5 نیز از جمله مهمترین دلایلی است که فاینتک سهام فولاد را برای سرمایه‌گذاری در سبد پیشنهادی خود قرار داده است. 

در سبد پیشنهادی فاینتک، صندوق مدیریت ثروت بازنشستگان کشوری با نماد «مدیر» برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت پیشنهاد شده است. دلیل انتخاب این صندوق از سوی فاینتک جهت سرمایه گذاری بلندمدت؛ پرتفوی کم ریسک و بنیادی بوده، از طرفی هم عملکرد مناسبی را نیز در بازار از خود به نمایش گذاشته است. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک پیشنهاد کرده سهامداران 15درصد از پرتفوی خود را به این صندوق اختصاص دهند. نماد مدیر، در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته قیمت پایانی 9,325 ریال را ثبت کرد. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک نیز هدف قیمتی 15،000ریال را برای مدیر مشخص کرده که معادل بازدهی 60 درصدی در بلندمدت، برای سهامداران این شرکت خواهد بود.

شرکت سیمان‌ شرق‌ با نماد بورسی «سشرق» سهم دیگری است که 15درصد از این سبد پیشنهادی را به خود اختصاص داده است. بر اساس پیش‌بینی فاینتک، سشرق که در آخرین روز معاملاتی هفته اول آبان ماه 1400 قیمت 7,510 ریالی را تجربه کرد، در بلندمدت قیمت 16،000ریال را هدفگذاری کرده است. در صورتی که سشرق به قیمت 16،000ریالی دست پیدا کند، صاحبان این سهم سودی بالغ بر 113درصد را بدست می‌آورند. نزدیک بودن مجمع عمومی سالیانه جهت دریافت سود نقدی و P/Eآتی مناسب دلایلی هستند که فاینتک نماد سشرق را برای سرمایه گذاری در سبد پیشنهادی این هفته خود قرار داده است.

شرکت سرمایه‌گذاری ‌غدیر با نماد «وغدیر» آخرین گزینه پیشنهادی فاینتک در سبد پیشنهادی این هفته است که سهمی 10 درصدی از پرتفو را به خود اختصاص می دهد. وغدیر که روز چهارشنبه هفته گذشته را با قیمت 15,330ریالی به پایان رسانده بود، طبق پیش‌بینی فاینتک در بلندمدت تارگت 22،000ریالی را تجربه خواهد کرد که به معنای کسب سودی حدود 43درصدی در بلندمدت است. فاینتک دلیل انتخاب وغدیر به عنوان سهمی مناسب جهت سرمایه‌گذاری بلندمدت را P/NAV حدود 0.6 با احتساب پرتفوی غیربورسی و همچنین انتظار رشد شرکت های زیرمجموعه ذکر کرده است.

لازم به ذکر است این سبد پیشنهادی توسط شرکت مشاور سرمایه گذاری فاینتک، جهت بازنشر در اختیار اقتصاد آنلاین قرار گرفته و هرگونه سود و زیان، برعهده سرمایه‌گذار خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.