سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی، دستاورد دانش وفناوری بومی شده

سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی، دستاورد دانش وفناوری بومی شده

به گزارش سیگنال به نقل از ایبنا،

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، خدارحمی در این نشست اظهار داشت: سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی به همت مجموعه ای متشکل از جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و سایر دستگاه‌ های ذیربط ایجاد شد و پیوند دهنده ی واردکننده، واسطه‌های تامین و توزیع نهاده، دامداری ها، مرغداری ها و سیاست‌گذاران است و امکان رصد و پایش این فعل و انفعالات را ایجاد کرده و هیچ خللی در آن نیست و کسی نمی‌تواند نهاده ها را به مصرف واقعی نرسانده و در بازار آزاد بفروشد.

وی افزود: ممکن است برخی روزها به دلیل کمبود عرضه یا تنظیمات سیستم ، اشکالاتی برای برخی افراد ایجاد شود مثلاً تغییر در حجم عملیات یا مشکلات طراحی اولیه که همه به سمت بهتر شدن پیش می روند .

خدارحمی خاطرنشان کرد: این سامانه یک سامانه پیشرفته متصل به تجارت الکترونیک و متصل به سامانه بانک است و در ساختمان بانک کشاورزی تعداد زیادی از کارشناسان متخصص در حال کار کردن برای گزارش گیری ، پایش ، به روز رسانی و رفع ایرادات آن هستند.

وی اعلام کرد: ما در قالب این سامانه در حال تعریف 500 میلیارد تومان خط اعتباری هستیم که نقدینگی هم تامین و جبران برخی مشکلات موجود بشود و در صورت لزوم مشکلی برای افزایش آن نداریم .

خدارحمی درباره نقش حمایتی بانک کشاورزی در خرید محصولات کشاورزان اظهار داشت: یکی از عملکردهای ما کمک به خرید تضمینی محصولات کشاورزی است. خرید تضمینی گندم از کشاورزان با عاملیت بانک کشاورزی و واریز وجوه از طریق سامانه جامع الکترونیکی بانک کشاورزی انجام می شود. همچنین بخشی از تامین اعتبار این خرید را نیز انجام می دهیم مثلا امسال 5 هزار میلیارد تومان تامین اعتبار کردیم که باعث شد وجوه گندم به موقع به کشاورزان پرداخت شود. همچنین در زمینه خرید زعفران، مازاد گوجه، رب گوجه و محصولات استراتژیک نیز به دولت کمک می کنیم..

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بانک و بیمه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.