ساختار و روش لایحه بودجه ۱۴۰۰ اصلاح شد

ساختار و روش لایحه بودجه ۱۴۰۰ اصلاح شد

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، الیاس نادران با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه در کمیسیون تلفیق، افراد همدل، متخصص و با تجربه وجود دارد افزود: نماینده‌های دولت هم نهایت همدلی را با اعضای کمیسیون داشتند و اطلاعات تخصصی و کارشناس را در اختیار آن‌ها گذاشتند.

وی همچنین از مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات و دیگر کارشناسان نیز تشکر کرد و گفت: مجلس در ابتدا می‌خواست کلیات بودجه را رد کند، زیرا آشوب و به هم ریختگی در ارقام و اعداد بودجه، بسیار زیاد بود.

آقای نادران افزود: کمیسیون تلفیق کار فوق العاده‌ای کرد و اطلاعات داخل بودجه را علنی و افشاء کرد و بسیاری از ارقامی که اکنون به ارقام پیشنهادی دولت افزوده شده، ناشی از شفاف سازی ارقامی است که دولت در تبصره ها، ردیف‌ها و جا‌های مختلف، پنهان کرده بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 با اشاره به اینکه این کمیسیون، ساختار و روش لایحه بودجه را اصلاح کرد افزود: در آن جا‌هایی که اتکای به درآمد‌های نفتی، بسیار زیاد بود با همراهی نمایندگان دولت تلاش کردیم آن‌ها را به اوراق مالی و به شیوه‌های دیگر تامین مالی بودجه، انتقال دهیم.

وی گفت: به همین علت درآمد‌های نفتی را در حداقل وضع قابل اعتماد و شدنی بستیم و مازاد بر آن را به سقف دوم موکول کردیم که اگر این درآمد‌ها محقق شد دولت اختیار داشته باشد آن را در سرفصل‌های تنظیم شده از جمله حوزه‌های عمرانی، محرومیت زدایی و اشتغالزایی هزینه کند بنابراین بودجه دو سقفی و دو زمانی دیده شده است.

در حال تکمیل است…