“ساترا” ناظر انتخابات در فضای مجازی
به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
قاضیزادههاشمی، نماینده مجلس و عضو شورای نظارت بر صداوسیما نیز در این نشست با اشاره به فعالیتهای انتخاباتی در بستر مجازی گفت: مصوب شد با نظارت بر فعالیت پلتفرمهای داخلی و خارجی نحوه تبلیغات، مشخص و با پرهیز از هنجارشکنی فضای سالمیبرای رقابت فراهم شود.
وی افزود: علاوه بر این نحوه توزیع عادلانه پیام و مواد تبلیغی نامزدها نیز به بحث گذاشته شد و با ارائه نظرات «ساترا» نظارت بر فعالیتهای انتخاباتی قانونمند خواهد شد.
قاضیزادههاشمی افزود: نظارت بر این فعالیتها از زمان اعلام نامزدی کاندیداها تا تایید صلاحیت بر عهده «ساترا» است و از زمان احراز صلاحیت کاندیداها تا پایان انتخابات ریاست جمهوری، کمیسیون انتخابات کشور نظارت خود را بر نحوه تبلیغات در فضای مجازی اعمال خواهد کرد.
صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی نیز گفت که این مصوبات مبتنی بر رعایت انصاف رسانهای و در چارچوب مقررات ابلاغشده برای پلتفرمها بوده است.
وی با اشاره به شعار «انتخابات فراگیر، رسانه فراگیر» گفت: دستورالعملهایی را برای رسانههای صوت و تصویر ترسیم کردیم و در این میان فعالیتهای مجاز آنها را برای تبلیغات انتخابات ابلاغ خواهیم کرد تا فضای امن و سالمیبرای نامزدها و مردم در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری فراهم شود.
امامیان با اشاره به پایبندی «ساترا» به مصوبات کمیسیون انتخابات کشور متذکر شد: ورود «ساترا» به فضای مجازی و تنظیمگری در حوزه انتخابات اتفاق تازهای است که بهواسطه گسترش پلتفرمها و فضای مجازی به وجود آمده. «ساترا» تابع قوانین و تصمیماتی است که این کمیسیون به همه رسانهها ابلاغ میکند.
وی تاکید کرد: با تصویب این مصوبه، «ساترا» از حقوق آثار تولیدی و مالکیت صاحب اثر دفاع خواهد کرد که این موضوع شامل آثار تولیدی در رسانه ملی هم خواهد بود.