زیرمجموعه «شیران» فرابورسی می‌شود

زیرمجموعه «شیران» فرابورسی می‌شود
خلاصه اخبار

با اعلام مدیران شرکت صنایع شیمیایی ایران، پس از نهایی شدن قراردادها فیمابین شرکت خدمات بندری و فرابورس ایران، در نیمه اول اسفندماه سال جاری، 10 درصد از سهام شرکت خدمات بندری که 100 درصد سهام آن متعلق به شرکت محصولات شیمیایی ایران است برای اولین بار در فرابورس عرضه می‌شود که سودآوری قابل توجهی از این عرضه برای «شیران» پیش‌بینی می شود.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس امروز ، رحیمی مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی ایران در نشست خبری روز گذشته با اشاره به موضوع حمایت از مصرف کنندگان و همچنین همسویی با دولت، گفت: به دلیل عدم عرضه محصول LBA (ماده اصلی شوینده) از سوی پتروشیمی بیستون، تکلیفی که وزارت صمت برای حمایت از مصرف کنندگان داشتند و فراتر از آن رسالتی که ما بعنوان شرکت دولتی متعهد آن بودیم، تصمیم گرفتیم برای کنترل عرضه و تقاضا به خصوص در ماه‌های پایانی سال که مصرف شوینده بطور چشمگیری افزایش می یابد، نیاز کشور را تا حد توان تامین کنیم.

وی در این خصوص افزود: باوجود تحریم ها، شرایط صادراتی برای ما همچنان مهیا است اما تامین نیاز بازار داخلی بر صادرات ارجحیت دارد چرا که دیدگاه مسولین این شرکت بر مبنای کمک و خدومت رسانی و دولت در تنگناها است.

مدیرعامل همچنین در این نشست با اعلام چشم‌انداز مثبت در خصوص به نتیجه رسیدن دو طرح سودآور در شرکت صنایع شیمیایی ایران گفت: مهم ترین چالش حال حاضر صنایع پتروشیمی،خام فروشی و تولید محصولات با ارزش افزوده پایین است که ما در «شیران» تلاش کردیم با راه اندازی دو طرح توسعه‌ای، محصول با ارزش افزوده پایین به محصول با ارزش افزوده بالا تبدیل شود. یکی از این طرح ها تولید آلکیل بنزن خطی (LAB) از نرمال پارافین مازاد است. با بهر‌برداری کامل از این طرح، تمام نرمال پارافین مازاد که محصولی با ارزش افزوده پایین است به LAB که محصول با ارزش افزوده بالاتری است تبدیل می شود.

گفتنی است در حال حاضر ظرفیت تولید LAB در شرکت صنایع شیمیایی ایران ۱۲۰ هزار تن بوده که با اجرایی شدن طرح توسعه فوق این رقم به ۲۲۰ هزار تن افزایش می‌یابد.طرح دیگر نیز جایگزینی آلکیل اسیدی با کاتالیست جامد خواهد بود که در حال حاضر این طرح به صورت EPC در حال انجام بوده و در حوزه مهندسی پایه،شاهد پیشرفت ۹۸ درصدی این پروژه هستیم.

برچسب‌ها