زیان اخابر کاهش یافت

زیان اخابر کاهش یافت
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، با توجه به نقش انکارناپذیر و حساس ارتباطات در توسعه و برنامه ریزی‌ها و سرمایه گذاری‌های کلان و اقتصادی کشورها به خصوص برنامه‌های دولت الکترونیک سبب شده که صنعت ICT از اهمیت قابل توجهی برخوردار باشد و رویکرد گریز ناپذیری درتمامی عرصه ها داشته باشد. فضای […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، با توجه به نقش انکارناپذیر و حساس ارتباطات در توسعه و برنامه ریزی‌ها و سرمایه گذاری‌های کلان و اقتصادی کشورها به خصوص برنامه‌های دولت الکترونیک سبب شده که صنعت ICT از اهمیت قابل توجهی برخوردار باشد و رویکرد گریز ناپذیری درتمامی عرصه ها داشته باشد. فضای فعالیت این صنعت شامل مجموعه ای از خدمات شامل اینترنت ، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پهن باند و غیره می باشد که اپراتورهای مختلف مخابراتی در راستای سیاست‌ها و مقررات و با توجه به تکنولوژی‌های موجود صنعت و ساختار و ویژگی‌های بازار کسب و کار ICT اقدام به ارائه خدمات و سرویس‌ها می‌نمایند.

برتری رشد بهای تمام شده بر رشد درآمد عملیاتی

درآمد عملیاتی شرکت مخابرات ایران در سه ماهه منتهی به خرداد 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 14 درصدی (معادل 136 میلیارد تومان) به یک هزار و 102 میلیارد تومان رسیده است. ارائه خدمات به مشترکین اعم از ثابت و همراه و افزایش پهنای باند خدمات دیتا به سازمان‌ها موجب افزایش درآمد عملیاتی شرکت شده است.

بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی نیز با رشد 22 درصدی (معادل 204 میلیارد تومان) به هزار و 125 میلیارد تومان رسیده است. در این دوره بهای تمام شده علاوه بر اینکه نسبت به درآمد شرکت رشد بیشتری داشته، از سطح درامد عملیاتی بالاتر رفته و موجب شده است. شرکت زیان ناخالص 23 میلیارد تومانی شناسایی کند.

اخابر زیان ناخالص ساخت

اخابر در دوره سه ماهه منتهی به خرداد 97 سود ناخالص 45 میلیارد تومانی ساخته است که این مقدار در سه ماهه منتهی به خرداد 98 به دلیل افزای بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی به زیان ناخالص 23 میلیارد تومانی تبدیل شده است.

سود عملیاتی اخابر در دوره سه ماهه منتهی به خرداد 97 مبلغ 76 میلیارد تومان است که در دوره سه ماهه منتهی به خرداد 98 با کاهش 86 درصدی به 11 میلیارد تومان رسیده است. اما نکته مهم، تبدیل زیان ناخالص به سود عملیاتی است. به دلیل افزایش 44 درصدی سایر درآمدهای عملیاتی و کاهش 27 درصدی سایر هزینه‌های عملیاتی، زیان ناخالص شرکت به سود عملیاتی تبدیل شده است.

زیان خالص اخابر کاهش یافت

اما در ادامه به دلیل هزینه مالی 87 میلیارد تومانی شرکت در بهار 98، سود عملیاتی 11 میلیارد تومانی به زیان خالص 51 میلیارد تومانی تبدیل شده است. از این رو اخابر برای هر سهم زیان خالص 8 ریالی شناسایی کرده است.

اخابر در دوره سه ماهه منتهی به خرداد 97 برای هر سهم زیان 10 ریالی شناسایی کرده است که در دوره سه ماهه منتهی به خرداد 98 برای هر سهم زیان خالص 8 ریالی شناسایی کرده است که نسبت به دوره مالی قبل 2 ریال کاهش یافته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها