زنی در آمریکا به جرم استخدام قاتل با بیت کوین دستگیر شد

زنی در آمریکا به جرم استخدام قاتل با بیت کوین دستگیر شد

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

یک زن اهل نوادا به اتهام پرداخت ۵,۰۰۰ دلار بیت کوین به یک قاتل برای کشتن شوهر سابقش در دادگاه فدرال حاضر شده است.

به گزارش کوین دسک، کریستی لین فلکینز (Kristy Lynn Felkins) سی و شش ساله، به اتهام پرداخت ۱۲ بیت کوین (معادل ۵,۰۰۰ دلار در زمان خودش) در جهت تلاش برای استخدام یک قاتل برای کشتن همسر سابقش به دادگاه احضار شده است. گفته می‌شود که این پرونده به یک پرونده دیگر در خصوص استخدام قاتل‌ مرتبط باشد. شایان ذکر است که استخدام این قاتل در نهایت صورت نگرفت.

مقامات قضایی آمریکا می‌گویند که ماموران سازمان امنیت میهن موفق شدند تا رد بیت کوین‌هایی را که برای استخدام قاتل پرداخت شده‌اند بزنند. این بیت کوین‌ها به حساب کاربری فلکینز در وب‌سایت لوکال بیت کوینز مرتبط بوده‌اند. گفته می‌شود که فلکینز پیش از پرداخت مبلغ به فرد کلاهبردار، با او صحبت کرده است.

چت‌هایی که در رابطه با این پرونده جنایی منتشر شده‌ است، نشان می‌دهد که کلاهبردار در طول یک بازه یک ماهه، با تلاش زیاد قصد داشته است تا فلکینز را متقاعد کند که از یک روش گران‌قیمت‌تر برای انجام قتل استفاده کند. در حالی که در نهایت این قتل انجام نمی‌گیرد، فرد کلاهبردار بدون برجای گذاشتن ردی، ارتباطش با فلکینز را قطع می‌کند.

ماموران فدرال عنوان می‌کنند که یک هکر که نامش مشخص نیست، با هک‌کردن این سایت استخدام قاتل، اطلاعاتی نظیر گفتگو‌ها، آدرس‌های بیت کوین و داده‌های دیگر را ماه ژانویه ۲۰۱۹ (دی ۹۷) در اختیار مقامات امنیتی قرار داده است.

داده‌هایی که این هکر در اختیار مقامات قضایی قرار داده است، شرایطی مشابه پرونده دیگری دارد که ماموران فدرال در ارتباط با آن تحقیق می‌کنند. این پرونده نیز در ارتباط با یک وب‌سایت استخدام قاتل در دارک‌وب است.

مقامات قضایی عنوان می‌کنند که منبع اطلاعاتی آنها، اطلاعاتی زیادی را در ارتباط با چندین پرونده مفتوح ارائه کرده است، اما اسمی از خود یا این سایت‌ها نبرده است.

ماموران فدرال معتقدند که اطلاعاتی که این هکر در اختیار آنها قرار می‌دهد «قابل اعتماد» است. در اسناد بایگانی‌شده این پرونده، از هکر با عنوان یک شهروند خارجی که به جرم در اختیار داشتن تصاویر مستهجن کودکان محکوم شده است، یاد می‌شود.

اسناد پرونده فلکینز نشان می‌دهد که او [هکر] بدون هیچ درخواستی مالی یا حتی درخواست برای آزادی از زندان با دولت آمریکا همکاری می‌کند.

وزارت امنیت میهن آمریکا هنوز به‌صورت رسمی در این باره اظهارنظر نکرده است.

بسیاری تصور می‌کنند که تراکنش‌های بیت کوین غیرقابل ره‌گیری هستند و می‌توان با استفاده از آنها به‌صورت «کاملا» ناشناس اقدام به تامین مالی جرایم کرد. اما واقعیت اینجاست که بلاک چین بیت کوین در برخی مواقع به داد سیستم‌های امنیتی می‌رسد تا با کارایی بهتری به پرونده‌ها رسیدگی کنند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.