زندگی در جهانی که بیت کوین پایه و اساس آن را تشکیل می‌دهد، ایده‌آل نخواهد بود!

زندگی در جهانی که بیت کوین پایه و اساس آن را تشکیل می‌دهد، ایده‌آل نخواهد بود!

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

شکل‌گیری طبقات اشرافی هولدرهای بیت کوین

در حالی که بیت کوین با سرعت در مسیر تبدیل شدن به ارز اصلی مورد استفاده در جهان حرکت می‌کند، میم‌های متعددی نیز برای تشویق سرمایه‌گذاران به نگه‌داری از بیت کوین ساخته می‌شوند. تعدادی از تصاویر و ویدئو‌های طنزگونه نشان می‌دهند که هولدرهای بیت کوین در آینده به بالاترین سطح طبقات اجتماعی تبدیل خواهند شد.

ساخت میم بخشی از چشم‌انداز ترسیم شده برای آینده‌ی بیت کوین را بازتاب می‌کند، روایتی طنز گونه که در محوریت بیت کوین شکل می‌گیرد. اما اتفاقاتی که تحقق آن‌ها امروزه ناممکن به‌نظر می‌رسد ممکن است روزی به واقعیت تبدیل شود. کریپتو داگ(The Crypto Dog) یکی از طرفداران رمزارزها در حساب توییتر خود اظهار داشت:

کریپتو داگ
تنها هولدرهای بیت کوین مجاز به قرار گرفتن در بالاترین طبقات جامعه هستند. و مخالفان رمزارزها از جامعه حذف خواهند شد. آن‌ها در بهترین حالت مجبور خواهند بود تا به طبقات اجتماعی بالاتر از خود خدمت کنند و در بدترین حالت به جرم مقابله با امپراتوری بیت کوین مجازات خواهند شد.

با وجود طنز و شوخ‌طبعی ساخت میم یکی از افتصاددان‌ها هشدار داده است که در صورت تبدیل بیت کوین به بزرگترین ارز رایج جهان امکان تحقق آن در واقعیت نیز وجود دارد.

شکل‌گیری طبقات اجتماعی جدید از دیدگاه اقتصاددان انگلیسی

جان دنیلیسون(Jon Danielsson)؛ یکی از اعضاء اتاق فکر مرکز سیاست اقتصادی و تحقیقات آکادمیک دانشکده‌ی اقتصاد لندن در یک مقاله‌ آینده‌ای را تصور کرده است که در آن «طبقه‌ی اشراف مالک بیت کوین» از طریق نابرابری توزیع ثروت به «طبقه‌بندی اجتماعی» دامن می‌زنند.

سرمایه‌گذاران کنونی بیت کوین به ثروتمند‌ترین افراد جهان تبدیل خواهند شد به‌طوری که با پادشاهان و امپراتوری‌هایی که در طول یک قرن گذشته حکمفرمایی می‌کردند، برابری خواهند کرد. آن‌ها که بخش کوچکی از جمعیت را تشکیل خواهند داد به معنای واقعی کلمه مالک کل ثروت جهان خواهند بود. در حالی که صندوق‌های بازنشستگی و سرمایه‌گذاری هم‌اکنون مالکیت بخش بزرگی از دارایی‌ها را در اختیار دارند، گروه کوچکی از مالکان بیت‌کوین در آینده ممکن است جایگزین صندوق‌ها شوند. Jon Danielsson

دولت‌ها مجبور خواهند بود از طبقه‌ی جدید حاکمان محافظت کنند و یا در برابر آن‌ها صف‌آرایی کنند. کسانی که زودتر از دیگران با سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین چنین جایگاهی را کسب کرده‌اند، هیچ سهمی در جامعه نخواهند داشت.

نوسانات قیمت مانع اصلی استفاده از بیت کوین

دنیلسون نتیجه‌گیری کرده است که به دلیل نوسانات قیمت بیت کوین نمی‌توان از این دارایی به عنوان ابزار واحد مبادلات استفاده کرد و در نتیجه تحقق چنین آینده‌ای با موانع زیادی روبرو است. وی معتقد است که به دلیل «تناقضات داخلی» قیمت بیت کوین به صفر خواهد رسید.

کوینیت در مقاله‌ای حداقل بیت کوین‌های لازم برای پیوستن به کلاب ثروتمندان بیت کوین را بررسی کرده است. بر همین اساس در صورتی که شخصی مالکیت تنها 0/28 واحد بیت کوین را در اختیار داشته باشد در گروه یک درصد افراد ثروتمند کره‌ی زمین از نظر دارایی‌های بیت کوین قرار می‌گیرد.

نظر شما نسبت به امکان شکل‌گیری طبقات اجتماعی جدیدی از ثروتمندان همزمان با افزایش قیمت بیت کوین چیست؟ آیا تبدیل شدن بیت کوین به ابزار اصلی مبادلات هولدرهای بیت کوین را به ثروتمندان آینده تبدیل خواهد کرد؟ یا تبدیل بیت کوین به ابزار اصلی مبادلات توزیع عادلانه‌تر ثروت را در میان مردم موجب خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.