“زمگسا” برای هر سهم سود ۱۶ تومانی شناسایی کرد

“زمگسا” برای هر سهم سود ۱۶ تومانی شناسایی کرد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ سود خالص چهار میلیارد و ۹۱۷ میلیون تومانی ساخته است و همچنین برای هر سهم سود ۱۶۴ ریالی شناسایی کرده است.به گزارش رادیو سهام، شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال در دوره سه ماهه […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ سود خالص چهار میلیارد و ۹۱۷ میلیون تومانی ساخته است و همچنین برای هر سهم سود ۱۶۴ ریالی شناسایی کرده است.
به گزارش رادیو سهام، شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ درامد ۲۹ میلیارد و ۳۶۷ میلیون تومانی ساخته است که بهای تمام شده درامدهای عملیاتی شرکت در این دوره ۲۲ میلیارد و ۶۰۵ میلیون تومان بوده است. با توجه به درامد و بهای تمام شده، زمگسا سود ناخالص شش میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومانی ساخته است.
درامد اصلی شرکت از محل فروش شیر است که مقدار فروش شیر در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش داشته است. اما مقدار فروش دام نیز در این دوره افزایشی بوده و با توجه به افزایش در نرخ فروش محصولات، درامد زمگسا افزایش یافته است.
درامد زمگسا ۷۴ درصد افزایش یافت
درامد زمگسا در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷۴ درصدی داشته و به ۲۹ میلیارد و ۳۶۷ میلیون تومان رسیده است. بهای تمام شده درامدهای عملیاتی نیز به دلیل افزایش سطح عمومی قیمت‌ها، با رشد ۵۳ درصدی به ۲۲ میلیارد و ۶۰۵ میلیارد تومان رسیده است.
حتما بخوانید :  بررسی شرایط بنیادی عرضه اولیه غلتک سازان (فسازان)رشد درامد عملیاتی نسبت به رشد بهای تمام شده بیشتر بوده که این امر موجب شده است حاشیه سود ناخالص افزایش یافته و رشد ۲۱۶ درصدی داشته باشد و به شش میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومانی برسد. همچنین سود عملیاتی نیز با رشد ۲۲۵ درصدی به چهار میلیارد و ۹۶۷ میلیون تومان رسیده است و سود خالص نیز با رشد ۱۸۶ درصدی به چهار میلیارد و ۹۱۷ میلیون تومان رسیده است.
صعود حاشیه سود زمگسا
اثرات ریالی در افزایش درامد زمگسا در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ بیشتر از اثرات مقداری بوده و این امر موجب شده است بهای تمام شده درامدهای عملیاتی رشد کمتری نسبت به درامدهای عملیاتی داشته باشد و در نهایت شاهد رشد حاشیه سود شرکت باشیم. حاشیه سود ناخالص در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ از ۱۳% به ۲۳% برسد و حاشیه سود عملیاتی از ۹% به ۱۷% و حاشیه سود خالص از ۱۰% به ۱۷% برسد.
بنابراین با توجه به رشد حاشیه سود خالص، سود خالص شناسایی شده برای هر سهم نیز با رشد همراه بوده و از ۵۷ ریال در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۷ به ۱۶۴ ریال در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ برسد.
نکات قابل توجه صورت مالی سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸
حتما بخوانید :  سود خالص بیمه رازی ٦٠ برابر شدسایر درامدهای عملیاتی: سایر درامدهای عملیاتی شرکت از ۵۸۱ میلیون تومان به ۸۶ میلیون تومان رسیده است.
سایر هزینه‌های عملیاتی: سایر هزینه‌های عملیاتی از ۲۰۷ میلیون تومان به ۷۵۷ میلیون تومان رسیده است.
هزینه مالی: هزینه مالی زمگسا در دوره سه ماهه اول ۹۸ کاهش یافته است.
منبع: بااقتصاد
خبر انتخاب شده برای شما ایا «فسازان» ارزش خرید دارد؟ شرکت غلتک سازان سپاهان امروز (دوشنبه- ۲۸ فروردین ۹۸) در انتظار عرضه اولیه قرار دارد. بدین منظور وضعیت کلی فسازان، اخرین صورت مالی شرکت و بررسی براوردهای شرکت مورد بررسی قرار گرفت. Xهمچنین می توانید مقالات اموزشی “موفقیت در بازار بورس” را با کلیک بر اینجا مطالعه نمایید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها