زمان عرضه بلوکی اولین شرکت از ۱۸ شرکت اعلام شد/ چهارمین عرضه در ۱۶ ماه

زمان عرضه بلوکی اولین شرکت از ۱۸ شرکت اعلام شد/ چهارمین عرضه در ۱۶ ماه
خلاصه اخبار

زمان عرضه اولین شرکت از ۱۸ شرکت دولت و مربوط به بلوک ۱۷.۳۴ درصدی بیمه البرز در بورس تهران اعلام شد تا برای چهارمین بار در ۱۶ ماه اخیر این سازمان خصوصی سازی آماده این واگذاری باشد.

به گزارش سیگنال به نقل از پایگاه خبری بورس پرس،در پی مصوبه اوایل خرداد هیات واگذاری مبنی بر عرضه باقی مانده سهام دولت در 18 شرکت‌ بزرگ و اعلام شرایط عرضه سه بلوک 17.34 درصد بیمه البرز در بورس و 20 درصد دو پالایشگاه شیراز و لاوان در فرابورس ، زمان عرضه بلوک بیمه البرز مشخص شد .

به این ترتیب ، سازمان خصوصی‌سازی شنبه 22 تیر به وکالت از طرف دولت بیش از 639 میلیون و 567 هزار سهم “البرز” را به قیمت 158 تومان هر سهم و به ارزش 109 میلیارد تومان به صورت نقد روانه میز فروش خواهد کرد که چهارمین عرضه در 16 ماه اخیر بشمار می رود .

براساس این گزارش، بعد از عدم انجام معامله این بلوک در 16 بهمن 96 و به رغم وجود دو سه مشتری، مجددا 12 اسفند همان سال عرضه و بعد از رقابتی کوتاه از سوی کارگزاری صبا تامین برای کنسرسیومی متشکل از سه صندوق بازنشستگی، صندوق عشایر و صندوق تامین اجتماعی به قیمت 130 تومان خریداری شد.

اما سازمان خصوصی سازی از عدم رسیدن به توافق با خریداران و یا عدم تایید صلاحیت آنها و یا هر دلیل مگوی دیگر خبر داد و اعلام کرد: قصد دارد این بلوک 17.34 درصدی بیمه البرز بار دیگر عرضه کند که 28 خرداد سال گذشته با کاهش حدود 13 میلیارد تومانی به ارزش 75.5 میلیارد تومان به صورت 30 درصد نقد و بقیه اقساط (با کاهش قیمت پایه نسبت به عرضه‌های قبلی) در بورس عرضه اما بی نیتجه ماند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها