زمان در مذاکرات برجام به نفع اروپا نیست

زمان در مذاکرات برجام به نفع اروپا نیست

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، انریکه مورا روز شنبه با انتشار توییتی نوشت: مذاکرات دور چهارم وین را آغاز کرده ایم تا برجام را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه ضرب‌الاجلی در این زمینه تعیین نشده افزود: اما به عنوان هماهنگ کننده یک احساس فوریت مسلم می‌کنم؛ (چون) زمان به نفع ما نیست.

این مقام اروپایی ادامه داد: خوشحالم از این که تمام هیات‌ها از جمله ایران و امریکا ابراز می کنند که چنین حسی (نسبت به اهمیت عنصر زمان در مذاکرات وین) دارند.

دیروز جلسه اول کمیسیون مشترک از دور چهارم مذاکرات برجام در وین برگزار و مقرر شد رایزنی های کارشناسی و فنی و کار بر روی متون پیش نویس آغاز شود.

 سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیات ایرانی در مذاکرات گفت: آنچه که از جلسه اول می توان استنباط کرد؛ جدیت همه طرف‌ها در رسیدن به یک راه حل است. این موضوع را در همه هیات ها می توان مشاهده کرد و هرکدام به نوعی آن را بیان کردند.

عراقچی تصریح کرد: اخباری که از سمت آمریکایی‌ها به ما منتقل می‌شود، این است که آنها هم برای بازگشت به برجام جدیت دارند و تاکنون برای رفع بخش بزرگی از تحریم ها اعلام آمادگی کرده اند که البته از نظر ما هنوز کامل نیست و به همین دلیل مذاکرات تا وقتی که ما به همه خواسته های خود در این زمینه برسیم؛ ادامه می یابد.

وی تصریح کرد: اگر خواسته های جمهوری اسلامی ایران تامین شود در بازگشت به تعهدات برجامی خود کاملا جدی است تا مجدداً به اجرای کامل برجام برگردد. این اراده ایران است که اتخاذ شده است و هیچ ارتباطی هم با مسایل دیگری در تهران ندارد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین خاطر نشان کرد: مذاکرات تعطیلی و آخر هفته ندارد و در سطح کارگروه ها مذاکرات ادامه پیدا می کند، کارشناسان ما که کار خود را از بعدازظهر شروع کرده اند؛ اگر لازم باشد شبانه‌روز کار خواهند کرد. هر زمانی که نیاز باشد برای جمع بندی، حل مشکلات آنها یا به هر دلیل دیگری، کمیسیون مشترک دوباره تشکیل جلسه می دهد.