زقیام برای هر سهم 22 تومان سود شناسایی کرد

زقیام برای هر سهم 22 تومان سود شناسایی کرد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، “زقیام”، شرکت کشت و دام قیام اصفهان در سه ماهه منتهی به خرداد 98 مقدار 34 هزار و 661 تن محصول به فروش رسانده است که با این میزان فروش، درآمد 49 میلیارد و 441 میلیون تومان ساخته است. بررسی مقدار و نرخ فروش زقیام مقدار […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، “زقیام”، شرکت کشت و دام قیام اصفهان در سه ماهه منتهی به خرداد 98 مقدار 34 هزار و 661 تن محصول به فروش رسانده است که با این میزان فروش، درآمد 49 میلیارد و 441 میلیون تومان ساخته است.

بررسی مقدار و نرخ فروش زقیام

مقدار فروش زقیام در سه ماهه منتهی به خرداد 97، 30هزار و 398 تن بوده که در سه ماهه منتهی به خرداد 98 به 34 هزار و 661 تن رسیده است. زقیام در زمینه تولید و فروش شیر، کود حیوانی و گوساله نر متولد شده فعالیت دارد که بررسی نرخ فروش محصولات شرکت حاکی از ان است که نرخ فروش شیر در سه ماهه منتهی به خرداد 98 نسبت به میانگین قیمت 97 رشد 20درصدی، نرخ فروش کود حیوانی رشد 14 درصدی و نرخ فروش گوساله نر متولد شده رشد 90 درصدی داشته است.

بررسی درآمد و بهای تمام شده زقیام

بنابراین با توجه به افزایش مقدار فروش و همچنین رشد قیمت محصولات درآمد عملیاتی زقیام در دوره سه ماهه منتهی به خرداد 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 86 درصدی داشته است. درآمد زقیام از 26 میلیارد و 528 میلیون تومان در دوره سه ماهه منتهی به خرداد 97 با رشد 86 درصدی به 49 میلیارد و 441 میلیون تومان در دوره سه ماهه منتهی به خرداد 98 رسیده است.

با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه درآمدهای عملیاتی، بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی با رشد 73 درصدی در سه ماهه منتهی به خرداد 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل به 43 میلیارد و 72 میلیون تومان رسیده است.

بررسی سودآوری زقیام

به این ترتیبت رشد درآمدها بیشتر از رشد بهای تمام شده بوده و همین امر موجب افزایش حاشیه سود ناخالص شرکت شده است. به این ترتیب سود ناخالص زقیام از یک میلیارد و 571 میلیون تومان به شش میلیارد و 369 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

سود عملیاتی زقیام به دلیل افزایش 22 درصدی سایر درآمدهای عملیاتی و کاهش 15 درصدی سایر هزینه‌های عملیاتی با رشد 441 درصدی به 5 میلیارد و 662 میلیون تومان رسیده است.

سود خالص زقیام به دلیل کاهش 28 درثدی هزینه مالی و رشد 47 درصدی سایر درآمدهای غیر عملیاتی، 280 درصد افزایش یافت و به هفت میلیارد و 706 میلیون تومان رسیده است.

بنابراین با توجه به سود خالص هفت میلیارد و 706 میلیون تومانی، زقیام برای هر سهم سود 220 ریالی شناسایی کرد که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 279 درصدی داشته است.

بررسی حاشیه سود زقیام

به دلیل افزایش مقداری فروش و همچنین نرخ فروش محصولات زقیام، رشد درآمدها بیشتر از رشد بهای تمام شده بوده که این امر منجر به افزایش حاشیه سود ناخالص گردیده است. حاشیه سود ناخالص زقیام از 6% در سه ماهه منتهی به خرداد 97 به 13% در سه ماهه منتهی به خرداد 98 رسیده است. همچنین به دلیل بهبود سایر درآمدهای عملیاتی، حاشیه سود عملیاتی زقیام از 4% به 11% رسیده است و در ادامه به دلیل کاهش هزینه مالی شرکت و افزایش سایر درآمدهای غیر عملیاتی حاشیه سود خالص شرکت از 8% به 16% رسید.

برآورد عملکرد آتی شرکت

زقیام در صورت مالی سالانه منتهی به اسفند 97 فروش 124 هزارو 229 تنی را برای سال مالی 98 پیش بینی کرده است. با توجه به اینکه در سه ماه اول سال 98 فروش 34 هزار و 661 تنی را رقم زده است. بنابراین 27% از مقدار فروش برآوردی را پوشش داده است که 2% از بالاتر میران برآوردی فروش داشته است.

زقیام برای سال مالی 98 سود ناخالص 27 میلیارد تومانی را پیش بینی کرده است. با توجه به اینکه زقیام در سه ماهه منتهی به خرداد 98 سود ناخالص 6 میلیارد تومانی ساخته است. با توجه سود ناخالص، زقیام 23% از سود ناخالص را پوشش داده است.

بنابراین می‌توان با توجه به عملکرد مثبت شرکت، می‌توان انتظار داشت زقیام مقدار فروش براوردی و درامد برآوردی را به طور کامل پوشش دهد، اما با توجه به افزایش هزینه‌ها، بهای تمام شده خارج از مبلغ براوردی بوده و در نتیجه حاشیه سود شرکت نسبت به مقدار برآوردی کمتر بوده است.

نکات مثبت و منفی صورت مالی سه ماهه زقیام

افزایش مقدار فروش: مقدار فروش زقیام افزایش یافته است که فارغ از افزایش نرخ فروش، موجب بالا رفتن حاشیه سود شرکت شده است.

هزینه مالی: یکی از نکات قابل توجه در صورت مالی سه ماهه، کاهش هزینه مالی زقیام است. با توجه به ماهیت فعالیت شرکت، نقدینگی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نبود نقدینگی موجب دریافت تسهیلات شده و هزینه مالی را بالا می‌برد. با توجه به افزایش درآمد، نقدینگی مورد نیاز شرکت از محل فعالیت‌های عملیاتی تامین شده و موجب شده است هزینه مالی شرکت کاهش یابد.

پوشش مقدار فروش برآوردی: زقیام در سه ماه 27% از مقدار فروش برآوردی را پوشش داده است که نکته مثبتی در عملکرد عملیاتی شرکت به شمار می‌رود.

بهای تمام شده: هزینه‌های عملیاتی زقیام بیش از میزان برآوردی بوده و همین امر موجب شده از سود ناخالص زقیام کمتر از مبلغ برآوردی باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها