بزرگ‌ترین معادن جهان

بزرگ‌ترین معادن جهان

به گزارش سیگنال به نقل از اخبار فولاد، افریقای جنوبی و ایالات متحده دو کشوری هستند که در بین ده معدن بزرگ طلا در جهان دارای دو معدن هستند، و اندونزی، روسیه، پاپوآ گینه نو، شیلی، استرالیا و جمهوری دومنیکن باقی مانده را در خود جای داده‌اند. ضمن اینکه معدن طلای South Deep در افریقای جنوبی بیشترین ذخایر طلای جهان را دارد. گسترش نیوز در این گزارش ده معدن بزرگ طلا در جهان را بر اساس ذخایر موجود معرفی می‌کند.

ده معدن بزرگ طلا در جهان به این شرح است:

۱. معدن طلای South Deep، افریقای جنوبی

۲. معدن طلای گراسبرگ، اندونزی

۳. معدن طلای المپیدا، روسیه

۴. معدن طلای لیهیر، پاپوآ گینه نو

۵. معدن طلای Norte Abierto، شیلی

۶. معدن طلای کارلین ترند، ایالات متحده امریکا

۷. معدن طلای بودینگتون، استرالیای غربی

۸. معدن طلای Mponeng، افریقای جنوبی

۹. معدن طلای پوئبلو ویخو، جمهوری دومنیکن

۱۰. معدن طلای کورتز، امریکا

در ادامه این گزارش نگاهی جامع بر این معادن می‌اندازیم:

۱. معدن طلای South Deep، افریقای جنوبی

معدن طلای South Deep از نظر ذخایر بزرگترین معدن طلای جهان است. South Deep در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی ژوهانسبورگ در افریقای جنوبی واقع شده است، همچنین هفتمین معدن عمیق در جهان، با عمق معدن تا ۲۹۹۸ متر است.

South Deep تا سال ۲۰۰۰ با نام معدن طلای مناطق غربی شناخته می‌شد. عملیات استخراج در این مکان در سال ۱۹۶۱ آغاز شد. همچنین Goldfields در سال ۲۰۰۶ مالک و مجری معدن طلای South Deep شد. معدن طلای زیرزمینی از طریق دو سیستم شافت کار می‌کند، به عنوان مجتمع شافت جنوبی و مجتمع شافت دوقلو شناخته می‌شود.

South Deep در سال ۲۰۱۸ ۱۵۷، ۱۰۰ اونس طلا تولید کرده است این در حالی است که این معدن در سال ۲۰۱۷ ۲۸۱، ۳۰۰ طلا استخراج کرده است. پیش‌بینی می‌شود که عمر معدن South Deep تا سال ۲۰۹۲ باشد.

۲. معدن طلای گراسبرگ، اندونزی

معدن طلای گراسبرگ در استان پاپوآ اندونزی در سال ۱۹۸۸ کشف شد. عملیات استخراج گراسبرگ از معادن روباز و چهار معدن زیرزمینی گراسبرگ شامل DOZ، DMLZ، بیگ گوسان و غار بلوک گراسبرگ (GBC) تشکیل شده است.

این معدن توسط Freeport Indonesia (PTFI) که یک شرکت خارجی در اندونزی است اداره می‌شود این شرکت ۹۰.۶۴٪ از عملیات استخراج در معدن طلای گراسبرگ را در اختیار دارد، در حالی که ۹.۳۶٪ متعلق به دولت اندونزی است.

عملیات استخراج این معدن در سال ۱۹۹۰ آغاز شد و انتظار می‌رفت تا پایان سال ۲۰۱۹ ذخایر این معدن به پایان برسد اما اینگونه نشد، تولید سنگ معدن زیرزمینی گراسبرگ از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ آغاز شد. پیش‌بینی می‌شود توسعه‌های پی در پی تولید در این معدن را به ۲۴۰ هزار تن تا سال ۲۰۲۲ برساند.

ناگفته نماند در سال ۲۰۱۸ این معدن ۲.۶۹ میلیون اونس طلا تولید کرده و همچنین ۱۷۸۱۰۰ تن سنگ معدن در روز تولید می‌کند.

۳. معدن طلای المپیادا، روسیه

معدن طلای المپیادا، واقع در منطقه کراسنویارسک در سیبری شرقی، روسیه، توسط شرکت Polyus Gold اداره می‌شود.

شیوه استخراج در این معدن به روش معمول یعنی استخراج روباز با استفاده از بیل و کامیون است همچنین سنگ معدن استخراج شده در دو کارخانه مجاور با ظرفیت ترکیبی سالانه ۱۳ میلیون تن فرآوری می‌شود.

نخستین تولید در معدن طلای المپیادا در سال ۱۹۹۶ رخ داد. این معدن ۱.۳ میلیون طلا در سال ۲۰۱۹ تولید کرد.

۴. معدن طلای لیهیر، پاپوآ گینه نو

معدن طلای لیهیر، واقع در ۹۰۰ کیلومتری شمال شرقی بندر مورسبی در استان پاپوآ گینه نو، از سال ۱۹۹۷ در حال تولید است. این معدن توسط شرکت Lihir Gold Limited (LGL) اداره می‌شد، اما اکنون شرکت. Newcrest Mining در مالک معدن طلای لیهیر است.

بیشترین سنگ معدن استخراج شده از لیهیر از طریق اکسیداسیون فشار و شستشوی متداول تصفیه می‌شود. این معدن در سال مالی منتهی به ژوئن ۲۰۱۹، چیزی در حدود ۹۳۳۰۰۰ اونس طلا تولید کرد.

نیوکرست در فوریه ۲۰۱۶ مطالعه بر روی بهینه‌سازی گودال لیهیر را به اتمام رساند. انتظار می‌رود این معدن در پایان سال ۲۰۲۰ یک میلیون طلا تولید کند.

۵. معدن طلای Norte Abierto، شیلی

معدن طلای Norte Abierto هنوز تولید آن بطور رسمی آغاز نشده است، این معدن در منطقه Atacama شیلی واقع شده است. Norte Abierto، یک شرکت مشترک بین Barrick Gold و Newmont Goldcorp، است این شرکت‌ها هم اکنون در حال توسعه معدن به عنوان یک پروژه روباز هستند.

تخمین زده شد که این معدن حاوی ۲۳.۲ مگاوات ذخیره طلای اثبات شده است.

۶. معدن طلای کارلین ترند، ایالات متحده امریکا

معدن طلای کارلین ترند توسط نیومونت در نوادای ایالات متحده اداره می‌شود، این معدن دارای ذخایر اثبات شده و احتمالی است که شامل ذخایر روباز و زیرزمینی است

نیومونت در سال ۱۹۶۵ استخراج روباز را در کارلین آغاز کرد، این در حالی که استخراج زیرزمین در سال ۱۹۹۴ آغاز کرد.

مجتمع معدن کارلین در سال ۲۰۱۸ ۹۲۷،۰۰۰ اونس طلا تولید کرد در حالی که استخراج این معدن در سال ۲۰۱۷ چیزی در حدود ۹۷۲،۰۰۰ اونس طلا بوده است.

۷. معدن طلای بودینگتون، استرالیای غربی

معدن طلای بودینگتون توسط شرکت نیومونت اداره می‌شود و در نزدیکی استرالیای غربی واقع شده است، این معدن برای نخستین بار در سال ۱۹۸۷ با استخراج سنگ معدن اکسید کم عمق عملیات روباز را آغاز کرد. و در سال ۲۰۰۱ مدتی هیچگونه استخراجی نداشت زیرا که کارشناسان عمر معدن را تا ۲۰ سال پیش‌بینی می‌کردند تا اینکه در سال ۲۰۰۹ معدن طلای بودینگتون تولید طلا را مجدد آغاز کرد.

زیرا که نیومونت در حدود ۵۰۰ میلیون دلار برای توسعه گودال جنوبی معدن در سال ۲۰۱۵ سرمایه‌گذاری کرد، که این کار انتظار می‌رود عمر معدن را تا سال ۲۰۲۵ افزایش یابد.

۸. معدن طلای Mponeng، افریقای جنوبی

معدن طلای Mponeng واقع در نزدیکی شهر کارلتونویل، افریقای جنوبی، توسط AngloGold Ashanti اداره می‌شود. معدن زیرزمینی طلا همچنین با عمق بیش از ۴ کیلومتر زیر سطح عمیق‌ترین معدن جهان است..

۹. معدن طلای پوئبلو ویخو، جمهوری دومنیکن

معدن پوئبلو ویخو، واقعاً در ۱۰۰ کیلومتری شمال غربی سانتو دومینگو در جمهوری دومنیکن، متعلق به شرکت Pueblo Viejo Dominicana (PVDC) است که یک سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت باریک گلد (۶۰٪) و نیومونت (۴۰٪) است.

پوئبلو ویخو در ژانویه ۲۰۱۳ به تولید تجاری رسید. این شرکت در سال ۲۰۱۸ ۵۸۱، ۰۰۰ اونس طلا تولید کرد. همچنین کارشناسان عمر معدن این طلا را بیش از ۲۵ سال تخمین زده‌اند.

۱۰. معدن طلای کورتز، امریکا

معدن طلای کورتز، واقع در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی الکو، در شهر لندر، نوادا، ایالات متحده و متعلق به شرکت باریک گلد است.

معدن کورتز تولید را از سال ۱۹۶۹ آغاز کرد. ضمن اینکه این معدن از هر دو روش استخراج روباز و زیرزمینی استفاده می‌کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.