زشریف بالاترین بازدهی قیمتی را رقم زد/ جم پیلن تنها در سه روز 31 درصد رشد قیمتی داشت

زشریف بالاترین بازدهی قیمتی را رقم زد/ جم پیلن تنها در سه روز 31 درصد رشد قیمتی داشت
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بااقتصاد، سال 98، به گفته فعالین بازار، سال عرضه اولیه به شمار می‌رود از ابتدای 98 تا کنون، سه ماه گذشته و تا کنون پنج عرضه اولیه در بازار بورس صورت گرفته است. اولین عرضه اولیه در تاریخ 9 اردیبهشت 98 […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد،

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بااقتصاد، سال 98، به گفته فعالین بازار، سال عرضه اولیه به شمار می‌رود از ابتدای 98 تا کنون، سه ماه گذشته و تا کنون پنج عرضه اولیه در بازار بورس صورت گرفته است. اولین عرضه اولیه در تاریخ 9 اردیبهشت 98 صورت گرفت و آخرین عرضه اولیه در طی زمان مورد بررسی، در تاریخ دوم تیر ماه انجام شده است.

تاصیکو 28 درصدی بازدهی قیمتی را رقم زد

سرمایه‌گذاری صدر تامین (تاصیکو) اولین عرضه صورت گرفته می‌باشد. شرکت سرمایه­ گذاری صدرتأمین در سال 1378، با سرمایه ثبتی یک میلیارد ریال ، تحت پوشش شرکت سرمایه­ گذاری تامین اجتماعی (شستا) به عنوان یکی از هلدینگ های تخصصی در حوزه صنایع کاشی وسرامیک در قالب سهامی خاص تاسیس شد. در سال 1387 و با توجه به سند چشم­ انداز شرکت سرمایه­ گذاری تامین اجتماعی (شستا) ، جهت­ گیری جدیدی برای هلدینگ صدرتامین تعیین و ورود به حوزه صنعت کانی­های فلزی و غیرفلزی در دستور کار این هلدینگ قرار گرفت. عرضه اولیه تاصیکو در تاریخ 9 اردیبهشت در بازار بورس صورت گرفت و قیمت کشف شده برای هر سهم تاصیکو 2.200 ریال و تعداد سهام اختصاص داده شده به هر سهم نیز 4.896 سهم بوده است. در طی 38 روز معاملاتی قیمت این سهم از 2.200 ریال به  2.813 رسید، که نشان می‌دهد تاصیکو رشد 28 درصدی در بازه زمانی عرضه اولیه تا کنون صورت گرفت.

زشریف بالاترین میزان رشد را در میان عرضه اولیه‌ها کسب نمود

کشت و صنعت شریف آباد (زشریف) در زمینه تولید و فروش مواد غذایی و لبنیاتی فعالیت دارد. در آخرین روز اردیبهشت 98 عرضه اولیه زشریف انجام شد که برای هر کد در ابتدا سقف 250 سهم در نظر گرفته شد که در نهایت به هر کد 139 سهم تخصیص داده شده است. کشف قیمتی هر سهم این شرکت در 4.200 ریال صورت گرفت. قیمت سهام این شرکت طی روند یک ماه معاملاتی آخرین ماه بهار بازدهی قیمتی 129 درصدی داشته است. قیمت هر سهم زشریف در قیمت 4.200 ریال کار خود را اغاز نمود و در لحظه تنظیم گزارش، در قیمت 9.633 ریال قرار گرفت.

بازدهی قمیتی 68 درصدی دکپسول طی یک ماه حضور در فرابوس

تولید ژلاتین کپسول ایران (دکپسول) سومین عرضه اولیه بازار بوده که در تاریخ پنجم خرداد 98 در بازار فرابورس صورت گرفت. دکپسول در زمینه تولید و فروش پوکه کپسول دارویی فعالیت دارد. در ابتدای عرضه برای هر سهم 200 سهم قابل تخصیص در نظر گرفته شده است که در نهایت به هر کد معاملاتی، 107 سهم تخصیص داده شده است. قیمت هر سهم دکپسول 5.700 ریال کشف قیمتی شده است و از زمان عرضه این سهم تا کنون، دکپسول بازده قیمتی 68 درصدی را رقم زده است. قیمت هر سهم دکپسول کار خود را در 5700 (پنجم خرداد ماه) ریال آغاز نمود و در 3 تیر 98 در قیمت 9602 بسته شده است.

بازدهی 31 درصدی جم پیلن در سه روز معاملاتی /  تخصیص سود خالص 325 تومانی برای هر سهم

پروپیلن جم آخرین عرضه بهاری 98 بوده که در 27 خرداد ماه در بازار بورس عرضه شده است. شرکت پروپیلن جم تولید کننده پروپیلن می‌باشد. پروپیلن سومین محصول پایه صنعت پتروشیمی بعد از آمونیاک و اتیلن از حیث تولید است. (101.9 میلیون تن) ظرفیت تولید در ایران حدود 1024 هزار تن می باشد بزرگترین تولید کننده پلی پروپیلن در کشور، شرکت پروپیلن جم  با ظرفیت تولید 300 هزار تن در سال از مجموع 970 هزار تن در کشور می باشد. شرکت مارون و رجال دوم و سوم می باشند. عرضه اولیه این سهم در آخرین روزهای خرداد ماه صورت گرفت که حداکثر سهم تخصیصی برای هر کد 500 سهم در نظرگرفته شده بود که در نهایت به هر کد 446 سهم تخصیص داده شد. سهام پروپیلن در قیمت 22500 ریال کشف قیمت شد و بعد از دو روز معامله در تاریخ 28 و 29 خرداد ماه به دلیل تشکیل اولین مجمع عمومی سالیانه بسته شده و در سوم بدون سقف قیمتی بازگشایی شد که در نهایت در قیمت 29399 ریال بسته شده است. بنابراین جم پیلن تنها طی سه روز معاملاتی 31 درصد بازدهی قیمتی را تجربه کرده است. همچنین این شرکت در مجمع سالیانه خود برای هر سهم سود 325 تومانی در نظر گرفت.

رشد پنج درصدی سیمرغ تنها در یک روز معاملاتی

سیمرغ اولین عرضه تابستانی بازار می‌باشد که در زمینه تولید جوجه و تخم مرغ فعالیت دارد که تخم مرغ از محصولات اصلی شرکت می‌باشد. عرضه اولیه سهام سیمرغ در تاریخ 2 تیر 98 در بازار بورس صورت گرفت که حداکثر سهام تخصیصی برای هر کد 400 سهم در نظر گرفته شده است که در عرضه اولیه به هر کد 303 سهم اختصاص داده شده است. قیمت کشف شده برای سیمرغ 5100 ریال بوده و در طی دو روز معاملاتی، قیمت هر سهم سیمرغ با رشد پنج درصدی به 5355 ریال رسید. بنابراین تنها در یک روز معاملات سیمرغ پنج درصد رشد را تجربه کرده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.