رییس اینستکس ۲۲ دی به ایران سفر می‌کند

رییس اینستکس ۲۲ دی به ایران سفر می‌کند
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از ایبنا، عباسعلی قصایی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره اضافه شدن ۶ کشور دیگر اروپایی به اینستکس و امیدواری به راه‌اندازی این سازوکار با اعلام این خبر افزود: امیدواریم میشائیل بوک در سفر به ایران خبرهای خوبی را هم به همراه بیاورد. وی افزود: رییس اینستکس در جریان […]

به گزارش سیگنال به نقل از ایبنا، عباسعلی قصایی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره اضافه شدن ۶ کشور دیگر اروپایی به اینستکس و امیدواری به راه‌اندازی این سازوکار با اعلام این خبر افزود: امیدواریم میشائیل بوک در سفر به ایران خبرهای خوبی را هم به همراه بیاورد.

وی افزود: رییس اینستکس در جریان سفر خود به تهران در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان شرکت خواهد کرد و ما برای این جلسه از مقامات و مسئولان سیاسی و اقتصادی کشور نیز دعوت کرده‌ایم.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آلمان درباره خوشبینی به راه‌اندازی این سازوکار و انجام تراکنش‌ها نیز گفت: در سفرهای قبلی، آقای بوک تاکید داشت که در حال ارزیابی شرایط و آشنا شدن با مسائل است ولی خبرهایی که از وی داریم آن است که شرایط بهتر شده و امیدوارانه‌تر صحبت می‌کند.

قصایی تصریح کرد: با این حال اینگونه اظهارات به معنای حل شدن تمامی مسائل نیست. اگر این سازوکار کمکی نیز داشته باشد در درجه اول برای بحث دارو و تجهیزات پزشکی خواهد بود و سپس شاید صنایع غذایی و برای بیشتر از این را نمی‌توانیم از اینستکس تصور داشته باشیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره پیش بینی از رقم تراکنش‌ها از طریق اینستکس نیز گفت: عدد دقیقی را نمی‌توان در این زمینه پیش بینی کرد، اما ارقام کوچک اصلا به ما کمکی نخواهد کرد و برای درست شدن اصل تجاری، نیاز به ارقام میلیارد دلاری داریم.

وی با اشاره به شرایط سیاسی اروپا و به ویژه سه کشور حاضر در برجام، اظهار داشت: بعد از انتخابات پارلمانی اخیر، انگلیس به یک ثباتی رسیده ولی در آلمان شاهد تضعیف احزاب قدیمی و قدرت گرفتن احزاب جدید هستیم که برای به ثبات رسیدن، نیاز به مقداری زمان وجود دارد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و آلمان ادامه داد: برگزیت در حال رسیدن به نقطه پایانی است و می‌بینیم که در حال حاضر از آمریکا، چین و فرانسه تا چندین کشور همسایه ما هم دارای تلاطماتی هستند و امیدواریم که در این شرایط، اینستکس بتواند حداقل امکاناتی را برای ما به وجود بیاورد.

برچسب‌ها