رییسی: اروپا تحت تاثیر فشار‌های آمریکا قرار نگیرد

رییسی: اروپا تحت تاثیر فشار‌های آمریکا قرار نگیرد

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین، ابراهیم رییسی صبح دوشنبه پس از دریافت استوارنامه «کریستین دوسی» سفیر جدید سوئیس در تهران با بیان اینکه روابط دو کشور همواره دوستانه بوده است تاکید کرد: سوئیس و اروپا نباید تحت تاثیر فشار‌های آمریکا قرار گیرند.

رییسی افزود: سوئیس همواره نقش مثبتی در حفظ و گسترش صلح داشته و انتظار می‌رود در دوران جدید نیز بتواند نقش مستقل خود را در برابر سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه آمریکا حفظ کند.

کریستین دوسی سفیر جدید سوئیس در تهران نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران کشوری برخوردار از تمدنی کهن و درخشان است، گفت: ایران و سوئیس بیش از صد سال است که روابط خوبی در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و علمی دارند.
وی اظهار امیدواری کرد فعالیت شرکت‌ها و فعالان اقتصادی سوئیس در ایران فراهم شود.

 ظرفیت‌های تهران و بیشکک برای گسترش همکاری‌های دوجانبه

رییس جمهور در دیدار سفیر جدید قرقیزستان گفت: تهران و بیشکک ظرفیت‌های مناسبی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه دارند.

رییسی صبح دوشنبه پس از دریافت استوارنامه «تورداقون صدیقف» سفیر جدید قرقیزستان در تهران افزود: با توجه به عضویت دو کشور در سازمان‌های متعدد منطقه‌ای از جمله اکو و شانگهای، زمینه‌های مناسبی برای همکاری دوجانبه در زمینه‌های تجاری و ترانزیت وجود دارد.

رییس جمهور تاکید کرد: سطح کنونی روابط تجاری و اقتصادی دو کشور مطلوب نیست و باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود، سطح همکاری‌های دوجانبه را ارتقا داد.

وی با بیان اینکه دو کشور می‌توانند برنامه جدیدی برای ارتقای روابط طراحی کنند، گفت: همکاری‌های سازنده ایران و قرقیزستان می‌تواند به ارتقای سطح تعاملات در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بینجامد.

«تورداقون صدیقف» سفیر جدید قرقیزستان در تهران نیز در این دیدار با تبریک آغاز پروسه عضویت دائمی ایران در سازمان شانگ‌های گفت: حضور ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی سازمان همکاری شانگ‌های می‌تواند زمینه گسترش بیش از پیش روابط تهران و بیشکک را فراهم کند.

وی روابط تجاری و بازرگانی، سرمایه‌گذاری مشترک و ترانزیت را از مهم‌ترین ظرفیت‌های موجود برای گسترش تعاملات دو کشور دانست و افزود: فرارسیدن سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک فرصت مناسبی برای طراحی راهکار‌های گسترش روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف است.

آمریکا نباید اروپا را حوزه نفوذ خود بداند

رییس جمهور در دیدار سفیر جدید بلژیک تاکید کرد: کشور‌های اروپایی به گونه‌ای عمل نکنند که آمریکا، اروپا را حوزه نفوذ خود بداند.

رییسی امروز پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید بلژیک «جیانمار کوریتزو» با اشاره به سوابق روابط دوستانه دو کشور گفت: ایران علاقه‌مند به گسترش همکاری‌ها با بلژیک و اروپا در عرصه‌های اقتصادی و تجاری است، اما نباید اجازه دهیم بیگانگان بر این روابط تاثیر بگذارند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود پایبند بوده است، تصریح کرد: با وجود این، کشور‌های اروپایی به تعهدات خود در برجام عمل نکردند. کشور‌های اروپایی چه در توافق برجام و چه در مسائل دیگر نباید به نحوی عمل کنند که آمریکا احساس کند اروپا حوزه نفوذ اوست.

رییس جمهور گفت: آمریکا به دنبال توسعه و تحمیل اراده ظالمانه خود در دنیا است، اما کشور‌های دیگر نباید اجازه دهند یکجانبه‌گرایی و دست‌اندازی آمریکایی‌ها به مناطق مختلف در دنیا ادامه یابد.

«جیانمار کوریتزو» سفیر جدید بلژیک در تهران نیز در این دیدار با اشاره به سوابق دوستانه روابط بین دو کشور، گفت: امیدواریم با گسترش روابط اقتصادی، روابط بین تهران و بروکسل بیش از پیش تقویت شود.

این خبر در حال تکمیل است…