ریپل در تلاش برای عبور از 50 سنت

ریپل در تلاش برای عبور از 50 سنت

قیمت ریپل در ۲ هفته گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است. تحلیلگران می‌گویند این افزایش قیمت تا حد زیادی به‌لطف فشار خرید سرمایه‌گذارانی به وجود آمده است که احتمال می‌دهند ریپل در پرونده خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار پیروز شود.

با این حال، داده‌های وب‌سایت سنتیمنت (Sentiment) نشان می‌دهد که گروهی از نهنگ‌ها در دو هفته گذشته نزدیک به ۱۴۰ میلیون دلار ریپل را فروخته‌اند. ضمن اینکه بین ۹ تا ۲۷ مارس (۱۸ اسفند تا ۷ فروردین) گروه دیگری از نهنگ‌ها بیش از ۳۰۰ میلیون ریپل به ارزش حدودی ۱۴۱ میلیون دلار را فروخته‌اند.

علاوه بر این، توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی به ریپل در روزهای اخیر افزایش یافته است. همان‌طور که در  تصویر زیر نشان داده شده، نرخ تسلط ریپل در شبکه‌های اجتماعی بین ۱۳ تا ۲۷ مارس (۲۲ اسفند تا ۷ فروردین) تقریباً دو برابر شده و از ۰.۹۴ درصد به ۱.۷۸ درصد رسیده است.

در هر حال، شاخص نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته (MVRV) نشان می‌دهد که اکثر سرمایه‌گذارانی که ریپل را در ۳۰ روز گذشته خریده‌اند، حدود ۱۵ درصد سود کرده‌اند. تاریخچه این ارز دیجیتال هم نشان می‌دهد که وقتی سرمایه‌گذاران آن به ۶ درصد سود می‌رسند، تصمیم به فروش می‌گیرند.

در نتیجه، این سرمایه‌گذاران احتمالاً تا وقتی که قیمت ریپل به ۰.۴۲ دلار برسد، به فروش خود ادامه می‌دهند. در صورت تداوم روند نزولی این ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاران آن ممکن است تا محدوده ۰.۳۵ دلار (زمانی که ۵ درصد ضرر کرده‌اند) دست به فروش بزنند.

از طرفی، اگر رشد ریپل ادامه داشته باشد، این ارز دیجیتال می‌تواند ابتدا به ۰.۵ دلار و سپس به ۰.۶ دلار برسد.

منبع:  Beincrypto

برچسب‌ها