ریزش قیمت طلا در بازار جهانی، نتوانست قیمت سکه را پایین آورد

ریزش قیمت طلا در بازار جهانی، نتوانست قیمت سکه را پایین آورد

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

نوسانات در بازار جهانی همچنان ادامه دارد و اونس طلا در این بازار بیشترین تاثیر را از سیاست‌گذاری‌ها می‌پذیرد. اونس طلای جهانی بعد از برخورد به نرخ 1670 دلاری حرکت صعودی به راه انداخت و در طول دو ماه قیمت طلا تا نرخ 2075 دلاری افزایش یافت.

نرخ 2075 دلاری بالاترین سطح قیمتی بازار تا به امروز محسوب می‌شود. این نرخ در قالب مقاومت عمل کرد و نتیجه آن بازگشت اصلاحی بازار بود. از اواسط ماه آگوست، اونس طلا وارد کانال نزولی شده بود.

روز 23 سپتامبر، بازار توانست کف کانال را بشکند و تا نرخ 1850 دلاری کاهش یابد. طبق ارزیابی هفتگی سایت کیتکو در حال حاضر آینده بازار اونس طلای جهانی برای فعالان بازار مبهم است. به همین دلیل نباید به این زودی‌ها انتظار پایان نوسانات دو سویه و خنثی بازار را داشت.

روند صعودی آرام سکه

در نخستین هفته مهر 99 نرخ طلا و سکه نیز همسو با بازار ارز روند صعودی را ادامه داد، به‌طوری که هر قطعه سکه تمام طرح جدید روز گذشته13 میلیون و 280 هزار تومان، معامله شد که در مقایسه با روز شنبه 50هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد. همچنین قیمت نیم سکه 7 میلیون و 310 هزار تومان و ربع سکه به 4میلیون و 358 هزارتومان رسید.

قیمت سکه که از دو عامل قیمت طلا در بازار جهانی و همچنین نرخ دلار در داخل کشور تاثیر می‌پذیرد. اما در روزهای اخیر که قیمت اونس طلا در بازار جهانی سیر نزولی داشته، نتوانسته بر قیمت سکه اثرگذار باشد، زیرا نرخ دلار در داخل به‌عنوان قطب نمای سکه عمل کرده و قیمت این فلز گرانبها را با خود با قله‌های تاریخی رسانده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • امیدوارم مردم یک مقدار به خود بیان اینقدر سکه نخرند که قیمتش هر روز بالاتر بره با اینکه قیمت جهانی روند نزولی داشته کشور ما برعکسه گرونتر می خرن.
    شما دو هفته سکه نخرید همچین قیمتش ریزش می کنه.
    لااقل قانون عرضه و تقاضا را بخوانید لطفا. چرا مردمی که اصلا اوضاع مالی خوبی ندارند وارد این بازی شدند. تصور کنید قیمت سکه مثل 90 بشکنه اونوقت 14 میلیونی که خریدید می شه 6 تومن. با مردم ساده دارن بازی می کنن و مردمم به راحتی دارن وارد این بازی می شن.

  • افزایش نوسان مردم دچا مشکلات هستند خرید فروش سخت شوده