ریزش قیمت دلار/ ورود ارز به کانال ۳۰ هزار تومان/ قیمت دلار، ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

ریزش قیمت دلار/ ورود ارز به کانال ۳۰ هزار تومان/ قیمت دلار، ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
خلاصه اخبار

قیمت‌ دلار امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱، در بازار آزاد بر خلاف روز گذشته روند کاهشی دارد و وارد کانال ۳۰ هزار تومان شده است. اما نرخ صرافی ملی صعودی ثبت شده است. نوسانات و سیگنال‌های موثر بر بازار دلار را بخوانید.

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز

به گزارش تجارت‌نیوز، دلار امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش نسبت به روز گذشته، 27997 تومان اعلام شد.

اما دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روند کاهشی دارد. روز گذشته دلار با توجه به فروکش کردن خوش‌بینی‌ها به مذاکرات هسته‌ای افزایشی بود. به گونه‌ای که کانال‌ها قیمت ارز را حدود 31820 تا 31860 تومان ثبت کردند. البته برخی منابع نیز معتقدند کانال‌های تلگرامی قیمت‌ها را بیشتر از رقم واقعی اعلام می‌کنند. در ادامه اما؛ معاملات غیرقانونی فردایی، روند کاهشی به خود گرفت. امروز هم ریزش قیمت دلار ادامه دارد. به گونه‌ای که به حدود 31 هزار دلار رسیده و اکنون نیز وارد کانال 30 هزار تومان شده‌ است. به گونه‌ای که در برخی معاملات با نرخ 30,990 تومان انجام می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با 0،09 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت 26473 تومان رسیده است.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با 0،10 افزایش به 27858 تومان رسیده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازار دلار ارسال شده است. در حالی که در هفته گذشته بار دیگر و بعد از مدت‌ها مذکرات برجام آغاز شد. اما گفتگوها پس از حدود یک هفته، بدون نتیجه خاصی به پایان رسید. مذاکره‌کنندگان ارشد طرف‌های مختلف به پایتخت‌های خود بازگشتند تا تصمیم نهایی را در مورد متن ارائه شده اخذ کنند.

روز گذشته، به همین دلیل قیمت‌ها در بازار دلار، طلا و سکه افزایشی بود. اما در ساعات پایانی معاملات، روند قیمتی دلار غیرقانونی فردایی کاهش یافت. موضوع به انتشار شایعاتی در مورد احتمال بالای توافق هسته‌ای بود. البته برخی منابع این موضوع را به اختلاف نظر دو گروه در بازار هرات و تلاش یکی به کاهشی کردن قیمت دلار نیز مرتبط می‌دانستند.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار اثرگذار هستند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارهای تجارت‌نیوز بخوانید.