رکورد شکنی شبکه بیت کوین با ورود ۶۰۰,۰۰۰ دستگاه استخراج جدید!

رکورد شکنی شبکه بیت کوین با ورود ۶۰۰,۰۰۰ دستگاه استخراج جدید!
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال، قدرت پردازش شبکه بیت کوین به رکورد جدیدی دست یافت؛ این رکورد در حالی بدست آمده است که در سه ماه گذشته شاهد ورود دستگاه‌های قدرتمند و جدیدی به این حوزه بوده‌ایم. به‌ نقل از «کوین‌دسک» و بر اساس آمار ارائه شده توسط وب‌سایت رسمی استخر […]

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال، قدرت پردازش شبکه بیت کوین به رکورد جدیدی دست یافت؛ این رکورد در حالی بدست آمده است که در سه ماه گذشته شاهد ورود دستگاه‌های قدرتمند و جدیدی به این حوزه بوده‌ایم.

به‌ نقل از «کوین‌دسک» و بر اساس آمار ارائه شده توسط وب‌سایت رسمی استخر استخراج BTC، میانگین دو هفته‌ای نرخ هش (هش ریت) شبکه بیت کوین، روز جمعه حوالی ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران به ۸۵ اگزاهش بر ثانیه (EH/s) رسید.

علاوه بر رسیدن نرخ هش شبکه به چنین رقمی، شاهد سختی استخراج ۱۲ تریلیونی برای بیت کوین هستیم. به‌گفته کارشناسان در سه ماه گذشته چیزی در حدود ۶۰۰,۰۰۰ دستگاه استخراج جدید به شبکه وارد شده‌اند.

بر اساس این اطلاعات، این دو رقم، هر دو نسبت به ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) جهشی ۶۰ درصدی داشته‌اند.

سختی استخراج بیت کوین مقیاسی است که تعیین می‌کند ایجاد یک بلاک از تراکنش‌ها چقدر دشوار است؛ این رقم هر ۲,۰۱۶ بلاک یا به عبارتی هر دو هفته یکبار اصلاح می‌شود.

اصلاح سختی شبکه به این منظور انجام می‌گیرد که مدت زمان تولید هر بلاک ۱۰ دقیقه طول بکشد. از طرف دیگر قدرت پردازشی که توسط استخراج‌کنندگان به منظور تصاحب بیت کوین‌های جدید در شبکه ایجاد می‌شود مدام در حال تغییر است و با تغییر در قدرت پردازش، سختی استخراج نیز تغییر می‌کند.

تابستان جاری شاهد عرضه ماینرهای ایسیک (ASIC) جدیدی بودیم که با میانگین نرخ هش ۵۵ تراهش بر ثانیه کار می‌کردند.

با فرض این مسئله که تمام این ۳۵ اگزاهش بر ثانیه‌ای که از اواسط ماه ژوئن در شبکه تزریق شده، توسط مدل‌های تازه وارد بازار تولید می‌شود، آنگاه با یک حساب سر انگشتی می‌توان نتیجه گرفت که تا به اینجا بیش از نیم میلیون از این دستگاه‌های جدید به شبکه بیت کوین متصل شده است.

لازم به ذکر است که هر اگزاهش معادل یک میلیون تراهش است.

کسب‌ و کار میلیارد دلاری

ماینرهای قدرتمندی که توسط شرکت‌های بزرگی نظیر «بیت مین»، «کنان» (Canaan)، «اینو سیلیکون» و «میکرو بی تی» تولید شده‌اند، در محدوده قیمتی ۱,۵۰۰ تا ۲,۵۰۰ دلار به فروش می‌رسند. اگر نیم میلیون دستگاه‌ از این ماینرها فروخته شده باشند، شرکت‌های پیشرو در این صنعت تنها در سه ماه اخیر سودی بالغ بر ۱ میلیارد دلار داشته‌اند.

اوایل امسال و با افزایش قیمت بیت کوین شاهد جهشی در نرخ هش و سختی شبکه بیت کوین بودیم و همین مسئله سبب شده تا تقاضا برای دستگاه‌های استخراج نیز بالاتر رود. شروع فصل پر باران در چین و فراهم شدن نیروی برق ارزان قیمت (نیروگاه‌های برق-آبی) از دیگر عوامل به وجود آمدن چنین ارقامی هستند.

علاوه بر اینها، سیبری شرقی در روسیه نیز با برخوردار بودن از نیروگاه‌های برق-آبی بدون استفاده‌ای نظیر نمونه‌هایی که در استان «براتسک» قرار دارند باعث شده تا به محلی ایده‌آل برای ماینرها بدل شوند. طبق گزارش‌ها، نیروگاه‌های به جا مانده از دوران جنگ سرد، ۱۰ درصد از قدرت پردازش شبکه بیت کوین را به دوش می‌کشند.

استخراج کنندگان چینی پیش‌بینی کرده بودند که تابستان امسال شاهد عبور میانگین نرخ هش شبکه بیت کوین از ۷۰ اگزاهش بر ثانیه خواهیم بود؛ اتفاقی که ماه آگوست (مرداد) رخ داد.

تا به اینجا کارخانه‌های بزرگ سازنده دستگاه‌های استخراج، تمامی تولیدات خود تا پایان سال میلادی را به فروش رسانده‌اند و در حال حاضر تنها می‌توان محصولات‌شان را برای تحویل در سر رسید سه ماه، پیش خرید کرد.

«توکن اینسایت» (TokenInsight)، استارت‌آپی که در حوزه تحلیل فعالیت‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال و استخراج کار می‌کند، در آخرین گزارش خود که روز جمعه منتشر کرد از عرضه موج جدیدی از دستگاه‌ها در ماه‌های پیش رو خبر داد. در این گزارش آمده است:

پس از یک جهش قوی در قیمت بیت کوین، شاهد افزایش قیمت در بازار استخراج بیت کوین در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ بودیم. بیشتر دستگاه‌های ماینر محصول شرکت‌های مختلف بسیار کمیاب شدند و ماینرهایی که در سه‌ماهه‌ی دوم و سوم پیش‌خرید شده‌اند تا پایان سال تحویل داده می‌شوند.

طبق پیش‌بینی این شرکت، تا پایان سال ۲۰۱۹، سختی استخراج بیت کوین به ۱۵ تریلیون خواهد رسید و با رسیدن به این رقم، قدرت پردازش شبکه نیز برای اولین بار از محدوده ۱۰۰ اگزاهش عبور می‌کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.