رکود شکنی تازه نماگر بورس/ شاخص کل به کانال 311هزار واحدی رسید

رکود شکنی تازه نماگر بورس/ شاخص کل به کانال 311هزار واحدی رسید
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین، معاملات نخستین روز هفته بازارسهام با شروع فصل جدید در حالی پایان یافت، که شاخص کل بورس تهران توانست با فتح قله 311 هزار واحدی یک رکورد جدید را به ثبت رساند. نکته قابل توجه در پایان معاملات روز جاری، عرض اندام بزرگان بازار همچون «فارس» و […]

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین، معاملات نخستین روز هفته بازارسهام با شروع فصل جدید در حالی پایان یافت، که شاخص کل بورس تهران توانست با فتح قله 311 هزار واحدی یک رکورد جدید را به ثبت رساند. نکته قابل توجه در پایان معاملات روز جاری، عرض اندام بزرگان بازار همچون «فارس» و «فولاد» است و از سمت دیگر «رمپنا» نیز صف خرید شد.

همچنین امروز نمادهای گروه پتروشیمی همگی سبز پوش شدند با گذشت چند ساعت از معاملات نمادهای این دسته یکی پس از دیگری صف خرید قابل توجهی را به خود دیدند و از طرفی همین روند در گروه رایانه هم به خوبی قابل مشاهده بود.

به اعتقاد تعدادی از تحلیل‌گران، روند معاملات این روزهای بازارسهام، بیش از هرزمان دیگری متاثر از اخبار سیاسی است. حضور هیئت ایرانی در اجلاس سازمان ملل و زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال کم‌تر شدن تنش‌ها میان ایران و قدرت‌های جهانی امید دوباره‌ای را در دل سهام‌داران انداخت که می‌توانند با آسودگی خاطری بیشتری به جریان معاملات بپردازند.

با پایان یافتن معاملات، از میان نمادهای تاثیرگذار برشاخص کل علاوه بر نمادهای مذکور، نقش پتروشیمی‌ها بسیار پررنگ تر از همیشه دنبال شد و پس از آن گروه‌های پالایشی توانستند بیشترین اثر در ارتقا شاخص کل داشتند.

شایان ذکر با اهمیت‌ترین نماگر بورسی 9هزارو 367 واحد رشد کرد و تا میانه‌های کانال 311هزار واحدی پیشروی کرد. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز 2هزارو 165 معادل 2.47 درصد رشد کرد.ارزش معاملات امروز بازار سهام 2هزارو 368 میلیارد تومان ارزش معاملات خرد نیز 2هزارو 175میلیارد تومان به ثبت رسید. گفتنی است خالص تغییر مالکیت بورس تهران از حقوقی به حقیقی 236میلیارد تومان بود.

با پایان یافتن معاملات بیشترین ارزش بازدهی به گروه معادن تعلق گرفت و در میان صنعتی‌ها نیز، شیمیایی‌ها توانستند جایگاه نخست را از آن خود کنند و پس از آن خودورسازی و بانک‌ها که تا چندی بیشترین کانون توجه را به خود اختصاص داده بودند، حائز رتبه‌های دوم و سوم شدند.

کوتاه از فرابورس؛

پایان معاملات فرابورس هم در حالی رقم خورد که ایفکس نیز توانست هم‌پای شاخص کل با رشد 104 واحدی به ارتفاع 4هزارو121 واحد صعود کند. لازم به ذکر است ارزش معاملات امروز فرابورس 902 میلیارد تومان و حجم معاملات از 1میلیارد فراتر رفت.

از میان نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس نیز نقش گروه‌های پتروشیمی و پالایشی مانند«زاگرس» و «شراز»در رشد قابل توجه آیفکس، غیر قابل چشم‌پوشی است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها