رویای کلیشه‌ای قهوه خریدن با بیت‌کوین بلاخره محقق شد!

رویای کلیشه‌ای قهوه خریدن با بیت‌کوین بلاخره محقق شد!
خلاصه اخبار

پذیرش بیت‌کوین در این فروشگاه‌ها به واسطه‌ی همکاری صرافی Gemini و استارت‌آپ Flexa امکان‌پذیر شده است

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، یکی از بزرگ‌ترین معیار‌های تئوری برای پذیرش رمزارزها همیشه این سوال بوده است که «چه زمانی ما قادر خواهیم بود با استفاده از رمزارز بیت‌کوین در فروشگاه‌های استارباکس قهوه خریداری کنیم؟» به نظر می‌رسد که با وجود ظرفیت پذیرش رمزارز بیت‌کوین در غول قهوه‌ی جهان و دیگر خرده‌ فروشی‌های بزرگ، زمان تحقق این موضوع فرا رسیده است.

این موضوع توسط برادران وینکلووس(برادران دوقلوی Winklevoss از ثروتمندان بیت‌کوینی و مالک صرافی رمزارزی Gemini) که از حامیان و طرفداران صنعت رمزارزی هستند، امکان‌پذیر خواهد شد. گرچه این دو برادر با کمپانی شرکت مایکروسافت(Microsoft) در حال پیگیری بلاک‌چین هستند، اما پرداخت پول قهوه در فروشگاه‌های استارباکس(Starbucks) از ابتکارات آن‌ها به حساب نمی‌آید، بلکه این فرایند از طریق همکاری بین صرافی Gemini که مقر آن در نیویورک واقع شده، و استارت‌آپ خدمات پرداخت Flexa محقق خواهد شد.

با ایجاد این همکاری نه تنها فروشگاه‌های استارباکس قادر به استفاده از رمزارزها خواهند بود، بلکه نام‌های بزرگ دیگری همچون فروش آنلاین Nordstroms، فروشگاه کتاب Barnes & Noble، فروشگاه‌های زنجیره‌ای بستنی فروشی Baskin Robbins، مجموعه فروشگاه‌های Bed Bath & Beyond و سوپرمارکت‌های برند Wholefoods نیز می‌توانند از مزایای استفاده از رمزارزها بهره‌مند شوند.

کاربران می‌توانند از طریق نصب یک نرم‌افزار بسیار شبیه به Apple Pay بر روی گوشی‌های هوشمند خود و نشان دادن آن، مانند پرداخت پول نقد، با استفاده از بیت‌کوین به آسانی از فروشگاه‌های استارباکس قهوه بخرند.


روند پرداخت هزینه‌ی قهوه‌ها به وسیله‌ی نرم‌افزار موبایلی Spend که توسط استارت‌آپ Flexa توسعه یافته، انجام خواهد شد. زمانی که این نرم‌افزار را بر روی گوشی هوشمند خودتان نصب کنید، قادر خواهید بود رمزارزهای خود را به کیف‌پول آن انتقال دهید. این نرم‌افزار از رمزارزها متعددی همچون اتریوم و بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند. همچنین گفته شده که Spend از رمزارزهای بزرگ دیگری همچون زی‌کش، بیت‌کوین کش، لایت‌کوین و حتی رمزارز پایدار Gemini Dollar نیز پشتیبانی می‌کند.

زمانی که رمزارزهای خود را به کیف‌پول این نرم‌افزار انتقال دهید، به سادگی می‌توانید همانند استفاده از نرم‌افزار Apple Pay، با مراجعه به صندوقدار، هزینه‌ی مربوط به قهوه‌ی خود را پرداخت نمایید. صندوقدارها حتی نخواهند فهمید که شما هزینه‌ی قهوه‌ی خود را با استفاده از رمزارزها پرداخت کرده‌اید. خرده‌فروشی نیز می‌تواند به صورت آنی و با انتخاب روش مورد نظر خود(ارز فیات و یا رمزارز) هزینه‌ی قهوه‌ی خود را دریافت نماید. برای مواقعی که در این فرایند پرداخت ارز فیات انتخاب شده باشد، صرافی Gemini تبدیل رمزارز به ارز فیات و مابقی موارد مربوطه را برعهده خواهد گرفت.


نفوذ به خرده فروشی‌های دیگر

براساس گزارشات منتشر شده، تعداد زیادی کمپانی خرده فروشی بزرگ دیگر نیز با استارت‌آپ Flexa همکاری کرده‌اند تا به مشتریان خود اجازه دهند از رمزارزها برای خرید اجناس مورد نظرشان استفاده کنند. در این بین نام‌های بسیار بزرگ و معتبری همچون Barnes & Noble، Baskin Robbins، Bed Bath & Beyond، Caribou Coffee، Crate & Barrel، Express، GameStop، Jamba Juice، Lowe’s، Nordstrom، Office Depot & OfficeMax، Petco، Regal Cinemas، Ulta Beauty and و کمپانی موارد غذایی Whole Foods که تحت مدیریت آمازون فعالیت می‌کند را می‌توان یاد کرد.


آیا پذیرش عمومی رمزارز اینگونه شروع خواهد شد؟

بیت‌کوین ابتدا به عنوان یک ارز کار خود را در بازار‌های دارک‌وب(DarkWeb بخش تاریک اینترنت که از دسترس عموم خارج است و عمدتا برای فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌شود) شروع کرد. از زمان انفجار این رمزارز در رسانه‌های اصلی، بیشتر به چشم یک دارایی و طلای دیجیتال به آن نگاه شده و شاید فشار برای اینکه به عنوان یک ارز قابل مصرف آن را ببینیم، دیگر از بین رفته است.

حالا که روند پذیرش رمزارزها دوباره در حال افزایش است و این رمزارز نیاز دارد که کارآمدی و سودمندی خود را اثبات کند. از این رو شاید استفاده هرچه ساده‌تر از بیت‌کوین همانند پول نقد و کارت اعتباری فروشگاه‌ها، یک قدم بزرگ در مسیر مناسب باشد. تنها گذر زمان نشان خواهد داد که این همکاری و چهارچوب ایجاد شده توسط Flexa می‌تواند به یک پذیرش گسترده منجر شود یا خیر، اما به هرحال می‌توان گفت که این رویداد یک شروع خوب برای این کار است.

منبع: coinit.ir