رونمایی از ثمین کارت شهری

رونمایی از ثمین کارت شهری
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین، علاء‌الدین ختایی، مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان، در مراسم رونمایی از تهاتر کارت ثمین شهر که با حضور مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جواد عطاران، معاون فناوری اطلاعات بانک شهر، صنوبری، مدیرعامل یادمان سازه که سازنده برج میلاد، علی نوذرپور شهردار منطقه […]

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین، علاء‌الدین ختایی، مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان، در مراسم رونمایی از تهاتر کارت ثمین شهر که با حضور مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جواد عطاران، معاون فناوری اطلاعات بانک شهر، صنوبری، مدیرعامل یادمان سازه که سازنده برج میلاد، علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲، در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بازار تهاتر براساس تجربه فعالیت اقتصادی سه دهه گذشته ساماندهی شده است

وی افزود: 13 سال قبل انجمن صنعتی ساختمان کشور پایه‌گذاری شد که اکنون انجمن تولیدکنندگان صنعتی ساختمان نام گرفته که از آن زمان قراردادهای تهاتر با کارخانجات و انبوه‌سازان اجرایی شده است.

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان تصریح کرد: تهاتر روش قابل گسترش به همه کالاها و خدمات است. در شبکه تهاتر کالا هرگونه تهاتر برپایه اعتبار و قابلیت انتقال به دیگران است، که برات سند تجاری فراموش شده کشور دوباره مورد استفاده قرار گرفته بود و با ظهرنویسی معوض مورد استفاده قرار می‌گرفت.

ختایی خاطرنشان کرد: مبحث تهاتر کالا سال‌های زیادی است که پیگیری شده است و بانک‌ها در یک برهه زمانی برات را تنها برای ما چاپ می‌کردند و برات‌کارت‌های اقتصادی نیز به اعضا داده می‌شد.

وی یادآوری کرد: بازار تهاتر ایرانیان در بازار جهانی در کانادا و همچنین بازار خاورمیانه در امارات ثبت شده است.

وی با اشاره به ایجاد نمایندگی‌های استانی در کشور هستیم، گفت:‌ کار نمایندگی‌های استانی پیدا کردن معوض‌هایی است که برای آن تقاضا وجود دارد و افراد با تهاتر کارت  می‌توانند کالای مورد نیاز خود را از هر استان و شهر تامین کنند.

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان در ادامه افزود: تهاتر کارت نقش برات کارت را دارد و اعتباری است که از فردی به فرد دیگر قابل انتقال است و در تفاهمی که با بانک شهر منعقد شده ضمانت‌کارت‌ها و اعتبارسنجی آن انجام گرفته و معاملات در بازار تهاتر ایرانیان صورت می‌گیرد.

ختایی تصریح کرد:‌ تهاتر کارت تنها در شبکه بازار تهاتری قابلیت کاربرد  شارژ اینترنتی دارد و با توجه به تغییراتی که در عرصه معاملات و مبادلات جهانی در حال انجام است،  حدود 18 سال پیش به تدریج پول از چرخه معاملات حذف شد و کارت‌های اعتباری جایگزین معاملات و خریدها شد و اکنون حدود 5 سال است که کارت‌ها نیز حذف و اپلیکیشن‌ها راهکاری برای جایگزینی پول شده اند.

ختایی در خصوص نحوه کار در این بازار گفت: در معاملات ابتدا خرید انجام سپس کالای فرد فروخته می‌شود و یا بر عکس و افراد با سپرده‌گذاری در بانک شهر و کسب  اعتبار کارت خود را شارژ  تا بتوانند خریدهای خود را انجام دهند و  مهمترین تفاوت تهاتر با سیستم‌های دیگر تامین منابع این است که هزینه تامین اعتبار بسیار پایین است.

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان تاکید کرد:‌ اعتبار داخل تهاتر کارت ثمین شهر فقط داخل شبکه بازار تهاتر ایرانیان قابلیت جابه جایی دارد و به شبکه شتاب متصل نیست و اعتبار آن نیز قابلیت نقدشدن ندارد.

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان خاطرنشان کرد:‌ افزود: هنگام معامله 2.75 درصد بابت فعالیت نمایندگی‌ها از فروشنده اخذ می‌شود و یکی از مهمترین مزایای این روش این است که با اعتبار حاصل از فروش می‌توان خریدهای خود را انجام داد.

وی افزود:‌ هم اکنون بخش زیادی از تولیدکنندگان تنها با یک سوم ظرفیت تولید خود در حال فعالیت هستند و یکی از دلایل کاهش ظرفیت نبود نقدینگی برای تهیه و تامین مواد اولیه است.

 مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان ادامه داد: در خصوص گسترش معاملات در اقتصاد خرد سایت و اپلیکیشنی ایجاد شده و امکانی را برای مردم عادی فراهم کرده ایم تا سپرده‌ای را در بانک شهر افتتاح و با اخذ اعتبار خرید یا فروش‌های خود را انجام دهند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بانک و بیمه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.