روند قیمت فولاد صادراتی ایران/ رشد ۳ درصدی نرخ اسلب و شمش فولادی صادراتی/ آخرین قیمت‌های فولاد در منطقه CIS (به همراه نمودار)

روند قیمت فولاد صادراتی ایران/ رشد ۳ درصدی نرخ اسلب و شمش فولادی صادراتی/ آخرین قیمت‌های فولاد در منطقه CIS (به همراه نمودار)

به گزارش سیگنال به نقل از چیلان آنلاین،

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته، نسبت به هفته پیش از آن 3 درصد افزایش یافت و اسلب در قیمت 600 دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور 540 تا 545 دلار به ازای هر تن بود که میانگین آن نسبت به قیمت‌های 29 بهمن، رشد 3.1 درصدی را نشان می‌دهد.

انتظارات مبنی بر افزایش تقاضا برای فولاد پس از پایان تعطیلات سال نوی چینی باعث شده تا قیمت‌ها در بازارهای جهانی فولاد صعودی شود. در کنار این، افزایش قیمت مواد اولیه، خصوصاً قیمت قراضه، بالا رفتن قیمت‌ها در بازار فولاد میانی و محصولات فولادی را در پی داشته است. تحت تاثیر این روند، قیمت فولاد صادراتی ایران نیز روند صعودی به خود گرفته است.

قیمت فولاد در منطقه CIS که طبق شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد مبنای قیمت‌های فولاد در بورس کالای ایران است به شرح زیر است: آخرین قیمت اسلب صادراتی CIS در بنادر دریای سیاه، در هفته گذشته 650 تا 660 دلار به ازای هر تن بوده است که رشد 4.8 درصدی را نسبت به قیمت‌های پیش از آن نشان می‌دهد. قیمت بیلت صادراتی CIS نیز به 580 دلار به ازای هر تن رسید که رشد 4.9 درصدی را نشان می‌دهد. آخرین قیمت میلگرد صادراتی CIS نیز در هفته گذشته 605 تا 615 دلار به ازای هر تن بود که حاکی از رشد قیمت 1.7 درصدی است. قیمت ورق گرم CIS نیز به 705 تا 725 دلار به ازای تن رسید که رشد 2.5 درصدی درصدی را نشان می‌دهد.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.