روند ریپل (XRP) در ماه اکتبر چگونه خواهد بود؟

روند ریپل (XRP) در ماه اکتبر چگونه خواهد بود؟
خلاصه اخبار

ریپل (XRP) امروز با افزایش ۶ درصدی مواجه شده و به نظر می‌رسد ماه سپتامبر را با قدرت به پایان برساند. با نزدیک شدن به ماه اکتبر، عوامل مختلفی از جمله چالش‌های حقوقی جاری، ورود سرمایه‌گذاری‌های نهادی و … تعیین خواهند کرد که آیا XRP ماه جذابی پیش رو خواهد داشت یا خیر. به گزارش …

ریپل (XRP) امروز با افزایش 6 درصدی مواجه شده و به نظر می‌رسد ماه سپتامبر را با قدرت به پایان برساند. با نزدیک شدن به ماه اکتبر، عوامل مختلفی از جمله چالش‌های حقوقی جاری، ورود سرمایه‌گذاری‌های نهادی و … تعیین خواهند کرد که آیا XRP ماه جذابی پیش رو خواهد داشت یا خیر.

به گزارش میهن بلاکچین، در حالی که سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌هایی از پتانسیل رشد قیمت ریپل هستند، این مطلب به بررسی شاخص‌های فنی کلیدی، حرکات نهنگ‌های کریپتو و احساسات بازار می‌پردازد و چشم‌اندازی را درباره آنچه از این توکن در ماه آینده می‌توان انتظار داشت، ارائه می‌دهد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

همراه با افزایش سودآوری بازار، ریپل به این فاکتورها توجه می‌کند

ریپل، ماه سپتامبر (شهریور) را با قیمت 0.55 دلار شروع کرده و از ابتدای این ماه تا کنون، بیش از 10٪ افزایش یافته است. در زمان نگارش این مطلب، قیمت XRP در محدوده 0.62 دلار قرار دارد. این رشد قیمتی می‌تواند به روند صعودی کلی در بازار و مخصوصا راه‌اندازی اکس‌آر‌پی تراست (XRP Trust) توسط گری‌اسکیل (GrayScale)، مربوط باشد.

برای برخی سرمایه‌گذاران، XRP Trust به‌عنوان اولین قدم در راستای راه‌اندازی ETF ریپل تلقی می‌شود، هرچند که این دارایی همچنان با چالش‌های قانونی مواجه است. برخی از تحلیلگران نیز معتقدند که این توسعه می‌تواند قیمت XRP در اکتبر را افزایش دهد.

علاوه بر این به‌نظر می‌رسد که افزایش سود باز (OI) این توکن نیز با این احساسات همسو باشد. در زمان نگارش این مطلب، سود باز XRP تقریبا به 900 میلیون دلار رسیده است. این موضوع نشان‌دهنده افزایش قابل‌توجه سفته‌بازی پیرامون این توکن است.

از نظر قیمتی، افزایش سود باز در یک دارایی نشان می‌دهد که پول بیشتری وارد بازار مشتقات می‌شود. زمانی که این موضوع با یک روند صعودی همراه شود، قدرت بیشتری به آن روند صعودی می‌دهد. بنابراین احتمالا قیمت ریپل در ماه آینده به صعود خود ادامه خواهد داد.

نمودار سود باز XRP - منبع: Santiment
نمودار سود باز XRP – منبع: Santiment

با این حال، خوان پلیسر (Juan Pellicer)، محقق ارشد در شرکت اینتودبلاک (IntoTheBlock)، با تاثیرات احتمالی ETF ریپل موافق نیست. پلیسر در مصاحبه‌ای اختصاصی با بی‌این کریپتو (BeinCrypto) اظهار داشت:

اگرچه راه‌اندازی XRP Trust و احتمال راه‌اندازی ETF ریپل محرک‌های مهمی به‌حساب می‌آیند، اما محرک اصلی برای قیمت XRP در سه‌ماهه چهارم سال، می‌تواند راه‌اندازی استیبل کوین RLUSD و ادغام ریپل با اکوسیستم دیفای (DeFi) باشد.

صرف‌نظر از این که کدام‌یک از این‌ محرک‌ها مهم‌تر هستند، داده‌های پلتفرم سانتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد که نهنگ‌های کریپتو دوباره در حال خرید XRP هستند. همان‌طور که در تصویر زیر دیده می‌شود، این نهنگ‌ها در فاصله بین دیروز و امروز، 60 میلیون توکن XRP را به ارزش 37.20 میلیون دلار خریداری کرده‌اند. بر اساس این اقدام، به نظر می‌رسد که نهنگ‌ها با نزدیک شدن به سه‌ماهه چهارم سال، برای افزایش احتمالی قیمت XRP آماده می‌شوند.

تعادل آدرس‌های ریپل - منبع: Santiment
تعادل آدرس‌های ریپل – منبع: Santiment

پیش‌بینی قیمت XRP؛ آماده برای جهش

از دیدگاه تکنیکال، نبود نوسانات در قیمت این توکن باعث شده است که قیمت ریپل نتواند با سرعت مناسبی به سطح 0.70 دلار برسد. با این حال، نمودار روزانه قیمت این دارایی نشان می‌دهد که اکنون احتمال بیشتری برای رسیدن به این سطح وجود دارد.

برای مثال، نگاهی به ابر ایچیموکو که معمولاً به عنوان شاخص حمایت و مقاومت استفاده می‌شود، نشان می‌دهد که این شاخص زیر قیمت قرار دارد. زمانی که ابر ایچیموکو پایین‌تر از قیمت باشد، به معنای وجود حمایت است و نشان می‌دهد که این دارایی می‌تواند یک پایه محکم برای حرکت صعودی داشته باشد. برعکس، زمانی که این ابر بالاتر از قیمت باشد، به عنوان مقاومت عمل کرده و احتمال کاهش قیمت را نشان می‌دهد.

در مورد ریپل، قرار گرفتن ابر ایچیموکو زیر قیمت نشان‌دهنده حمایت قوی است و می‌تواند ارزش آن را به بیش از 0.62 دلار برساند. با وجود حمایتی در سطح 0.59 دلار، ممکن است قیمت ریپل مقاومت در سطح 0.63 دلار را بشکند.

نمودار روزانه قیمت XRP - منبع: TradingView
نمودار روزانه قیمت XRP – منبع: TradingView

پس از آن، سطح بعدی که این آلت‌کوین می‌تواند به آن برسد احتمالاً حدود 0.69 دلار است و حتی ممکن است قبل از پایان اکتبر به 0.72 دلار نیز برسد. با این حال، اگر در ماه‌های آینده کاهش قابل توجهی در فعالیت نهنگ‌ها رخ دهد، این پیش‌بینی ممکن است محقق نشود و در عوض قیمت ریپل می‌تواند به 0.57 دلار کاهش یابد.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *