روند رشد سودآوری در «شسینا»

روند رشد سودآوری در «شسینا»
خلاصه اخبار

شرکت صنایع شیمیایی سینا در صورت های مالی ۱۲ماهه خود حکایت از رشد سود انباشته در پایان دوره دارد که در این دوره نسبت به سال گذشته رشد ۵۵۵درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش سیگنال به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، شرکت صنایع شیمیایی سینا در اطلاعات و صورت های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷، با سرمایه ۳۰میلیارد و ۷۱۳میلیون ریالی سود هرسهم را ۳هزار و ۴۳۹ریال اعلام کرده است.

این شرکت در این مدت نسبت به عملکرد سال گذشته توانسته از زیان خارج و به سود مطلوبی دست یابد.

«شسینا» در گزارش خود سود عملیاتی را ۹۹میلیارد ریال اعلام کرد که در سال گذشته زیان عملیاتی ۱۱میلیارد ریال بوده است. همچنین سود خالص این شرکت ۱۰۵میلیارد ریال است که در سال گذشته زیان سه میلیارد و ۶۵۷میلیون ریال بود.

این شرکت از رشد ۵۵۵درصدی سود انباشته در پایان دوره خبر داد و رقم این دوره را ۱۲۴میلیارد ریال منتشر کرد.

در اهداف و برنامه های راهبردی این شرکت در بخش تولید و فروش محصولات می توان به افزایش تولید و فروش، بهبود فرآیند تولید و اصلاح تکنولوژی تولید و رشد فروش هگزامین و پارافرمالدیید صادراتی اشاره کرد.

«شسینا» در برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه برای دوره مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ دارد اعلام کرد: با توجه به رقابتی بودن محصولات نرخ فروش در این دوره بستگی به قیمت خرید مواد اولیه از شرکت های پتروشیمی را دارد. همچنین با توجه به تغییرات نرخ ارز نرخ خرید مواد اولیه ناشی از تغییرات مذکور است.

علاوه بر این طبق توافق به عمل آمده بدهی ۱۰۰میلیارد ریالی به شرکت پتروشیمی شیراز طی ۴۸ قسط سه میلیارد و ۳۵۲میلیون ریالی پرداخت خواهد شد و با توجه به رفع این مورد موانع اخذ تسهیلات برطرف خواهد شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها