روند توسعه‌ی رمزارز بانکی به کمک شرکت لاین ساده‌تر می‌شود

روند توسعه‌ی رمزارز بانکی به کمک شرکت لاین ساده‌تر می‌شود
به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

پلت‌فرم توسعه‌ی رمزارز بانکی

شرکت لاین(LINE Corporation) که اغلب به دلیل نرم‌افزار رسانه‌ی اجتماعی به همین نام شناخته می‌شود، اخیراً یک پلت‌فرم بلاک‌چینی راه‌اندازی نموده که به بانک‌های مرکزی اجازه می‌دهد ارز دیجیتال توسعه دهند. یکی از نمایندگان شرکت لاین اخیراً اعلام نموده که «ما می‌خواهیم فناوری توسعه‌ی رمزارزهای بانکی را با واسطه‌ی این پلت‌فرم بلاک‌چینی در اختیار بانک‌های مرکزی مشتاق قرار دهیم».

Line

همانطور که در خبرگزاری‌های داخلی ژاپن اعلام شده است، این پلت‌فرم با هدف کمک به بانک‌های مرکزی سراسر جهان در روند توسعه‌ی ارز دیجیتال «سفارشی» ایجاد شده است؛ این درحالیست که مزایای قابل توجه فناوری بلاک‌چین از جمله ثبات و مقیاس‌پذیری باعث شده تا بانک‌های مرکزی به دنبال ساخت رمزارز بومی خود باشند.

نماینده‌ی شرکت لاین هم اعلام نموده که «عمده‌ی کشورهای آسیایی» در حال مذاکره با این شرکت هستند، هرچند که اسامی این کشورها و بانک‌های مرکزی اعلام نشده‌اند.

این ابتکار عمل شرکت لاین درحالیست که چندی قبل شرکت بزرگ خدمات پرداخت مسترکارت(Mastercard) هم در یک اقدام مشابه از پلت‌فرمی رونمایی کرد که به بانک‌های مرکزی اجازه می‌داد نحوه‌ی کارکرد رمزارزهای بانکی(CBDC) در دنیای واقعی را مورد آزمایش و بررسی قرار دهند.

شایان ذکر است که شرکت لاین در ماه آگوست نیز یک پلت‌فرم توسعه‌ی زیرساخت‌های مبتنی بر فناوری بلاک‌چین به همراه یک کیف‌پول منحصر به فرد جهت مدیریت دارایی‌های دیجیتال راه‌اندازی کرده بود.

این پلت‌فرم به توسعه‌دهندگان اجازه می‌داد تا به صورت آزمایشی اقدام به صدور توکن‌های دیجیتال کرده، دارایی‌های موجود را توکنیزده کرده و نرم‌افزارهای غیرمتمرکز(dApp) را جهت بررسی و آزمایش بر روی آن اجرا کنند.

نظر شما در رابطه با پلت‌فرم تازه تاسیس شرکت لاین و خدمات توسعه‌ی رمزارز برای بانک‌های مرکزی چیست؟ آیا بانک‌های مرکزی جهان به چنین پلت‌فرمی اعتماد کرده و رمزارز بومی خود را بر روی یک بستر متمرکز غیربومی ایجاد خواهند کرد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.