روند بلند مدت طلا با توجه به داده های تورم و اشتباهات سیاست های فدرال رزرو

روند بلند مدت طلا با توجه به داده های تورم و اشتباهات سیاست های فدرال رزرو
خلاصه اخبار

فهرست عناوینوضعیت طلا در سومین هفته سال جدید میلادی خوب به نظر می رسد و تحلیلگران در حال بررسی عواقب ناشی از سیاست های اشتباه فدرال رزرو هستند. بالاخره با توجه به خطر احتمالی تورم بالاتر در بین سرمایه گذارین، این احساس خطر منجر به این شد که سرمایه گذاران طلا را با قیمتی بالاتر […]

وضعیت طلا در سومین هفته سال جدید میلادی خوب به نظر می رسد و تحلیلگران در حال بررسی عواقب ناشی از سیاست های اشتباه فدرال رزرو هستند.

بالاخره با توجه به خطر احتمالی تورم بالاتر در بین سرمایه گذارین، این احساس خطر منجر به این شد که سرمایه گذاران طلا را با قیمتی بالاتر خریداری کنند و قیمت طلا سعودی شود. طلا Comex در معاملات فویچرز فوریه، به سطح 1816 دلار رسید که 1 درصد بالاتر از قیمت هفته قبل خود است.

2 پارامتری که معاملات طلا را در حال حاضر در سطح پایینی از ریسک قرار می دهد، داده های تورم و داده های خرده فروشی است. تورم ایالات متحده در دسامبر سال گذشته با رشدی فراتر از رشد سال 1982 کار خودش را شروع کرد  و طی 12 ماه گذشته 7 درصد افزایش داشته است. همچنین اطلاعات خرده فروشی نشان می دهد که در 10 ماه گذشته میزان فروش 1.9 درصد کاهش داشته است

2 عاملی که محرک بزرگ طلا در حال حاضر محسوب می شوند، وضعیت دلار امریکا و بازدهی اوراق قرضه است.           

شاخص دلار در حال حاضر روندی کاهشی داشته و مقداری فضای تنفس به طلا داده است، از طرفی بازدهی اوراق قرضه در حال حاضر روند صعودی خود را متوقف کرده است و در حال حاضر در منطقه 1.4 درصد قرار دارد.

ادوارد، تحلیلگر ارشد بازار OANDA، “به میزان بازدهی بالای خزانه داری نگاهی بیندازید. احتمال بیش از 90 درصدی وجود دارد که فدرال رزرو در ماه مارس نرخ بهره را افزایش دهد. و طلا بهترین هفته خود را در چند ماه اخیر سپری می کند.” مویا به کیتکو نیوز گفت. طلا نمی تواند از اوج های اخیر خود عبور کند، اما به نظر می رسد که اوضاع بسیار خوبی خواهد داشت.

وضعیت یورو و اقتصاد اروپا می تواند بر روی قدرت دلار تاثیر گذار باشد که این نیز می تواند بر روی شرایط طلا در هفته های آتی تاثیر بذارد.

مویا: “چشم‌اندازهای متناقضی زیادی در مورد اینکه دلار به کجا می‌رود وجود دارد. شما باید شاهد بهبود اقتصاد در جهان باشید که می‌تواند پتانسیلِ رشدِ اقتصادی کشور های اروپا را افزایش می‌دهد و دلار را تضعیف‌ کند”

پس از افزایش نرخ بهره در ماه مارس، دومین افزایش ممکن است در ژوئن همراه با ترازنامه انجام شود. اینجاست که تحلیلگران شروع به نگرانی در مورد یک اشتباه سیاسی احتمالی و تأثیر آن بر اقتصاد خواهند کرد. مویا اظهار داشت: “یکی از چیزهایی که هیچ کس روی آن کنترل قوی ندارد، خطرات برای اقتصاد ایالات متحده است. سیاست فدرال رزرو احتمالاً می تواند منحنی تورم را در یکی دو سال آینده معکوس کند”

مویا: “سال گذشته، فدرال رزرو اعلام کرد انتظار رشد و افزایش بسیار آهسته نرخ بهره را دارد. اما در عوض، شاهد تورم 7 درصدی و انقباض اقتصادی تهاجمی هستیم. این دست اشتباهات در سیاستگذاری می تواند برای طلا مثبت باشد و در درازمدت، شاهد تقاضا برای شمش باشیم”

باب هابرکورن، کارگزار ارشد RJO Futures گفت: احتمالاً بازار سهام به افزایش قیمت طلا در هفته آینده کمک خواهد کرد. این یک رابطه غیرمعمول برای طلا و بازار سهام است. هابرکورن به کیتکو نیوز گفت: “طلا این شانس را دارد که هفته آینده به بالاترین سطح خود برسد ولی بعد از  آن که بازار سهام کمی قوی تر شد، دوباره طلا به سطح 1830 دلار بازخواهد گشت.”

هابرکورن اضافه کرد که طلا به دلیل عواملی همچون تسریع تورم و افزایش بازدهی اوراق قرضه، در اطراف سطح 1830 دلار با مشکل مواجه شده است. او گفت: “با افزایش تورم، بازدهی اوراق قرضه بالاتر می رود و این باعث می شود که طلا در این محدوده رنج داشته باشد. هفته آینده، بسته به شرایط نرخ بازدهی اوراق، ما می توانیم قیمتی بین 1830 تا 1850 دلار برای طلا در نظر داشته باشیم.”

مویا انتظار دارد که در هفته جاری طلا سطح 1833 دلار را  بشکند و در صورتی که بتواند سطح 1840 را حفظ کند، شاهد یک روند صعودی برای طلا باشیم.  

منبع: Kitco

سیگنالی های عزیز برای مشاهده اخبار و قیمت های بروز طلا و ارز می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را نصب نموده و وارد کاشی طلا و ارز شوید.