روند بازدهی «افق» در نیمسال اول

روند بازدهی «افق» در نیمسال اول
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش درحالی بازدهی بیش از ۱۴۰درصد را از ابتدای سال‌جاری تاکنون کسب کرد که قائم‌مقام مدیرعامل افق کوروش این عملکرد مناسب را ناشی از فعالیت‌های توسعه‌ای شرکت دانست.  هر سهم «افق» از زمان عرضه اولیه (۲۷بهمن سال ۹۷)‌ با رشد قیمت ۲۵۰درصدی روبه‌رو […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش درحالی بازدهی بیش از ۱۴۰درصد را از ابتدای سال‌جاری تاکنون کسب کرد که قائم‌مقام مدیرعامل افق کوروش این عملکرد مناسب را ناشی از فعالیت‌های توسعه‌ای شرکت دانست. 

هر سهم «افق» از زمان عرضه اولیه (۲۷بهمن سال ۹۷)‌ با رشد قیمت ۲۵۰درصدی روبه‌رو شده که ۱۴۰درصد از این سود مربوط به عملکرد شرکت در نیمه نخست سال‌جاری است.

در این راستا حسین صبوری، قائم‌مقام مدیرعامل افق کوروش با تشریح عملکرد شرکت و برنامه‌های توسعه‌ای صورت گرفته، سود کسب شده را واقعی ارزیابی کرد و افزود: سود عملیاتی «افق» در دوره ۳ماه نخست سال‌جاری به بیش از ۴۰میلیارد تومان رسیده است. در همین راستا سود خالص ۷۷٫۷ میلیارد تومانی در این بازه زمانی محقق شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۲۰۶درصدی نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد «افق» تا پایان شهریور نیز گفت: با توجه به عملکرد مناسبی که داشتیم، تمامی برنامه‌های بودجه‌ای در نیمه نخست سال محقق شده و به سود پیش‌بینی‌ شده دست می‌یابیم. صبوری در ادامه با اظهار این مطلب که فروش شرکت در نیمه نخست سال کاهشی نداشته است، گفت: هر چند با توجه به فعالیت شرکت، میزان سودآوری در نیمه دوم سال بهتر از نیمه نخست است، ولی توانسته‌ایم فروش و تحقق بودجه را حفظ کنیم.

وی در ادامه به طرح‌های توسعه‌ای شرکت اشاره کرد و گفت: همچنین با توجه به طرح‌های توسعه‌ای که در نظر داریم، سودآوری بالا و تحقق بودجه را خواهیم داشت. وی توسعه سبد کالا را از دیگر موارد توسعه‌ای شرکت دانست و گفت: برخی طرح‌ها و اقدامات از پیش‌فرض‌های توسعه‌ای شرکت بوده که همواره بر آن تاکید شده است، ولی درحال‌حاضر بر توسعه سبد کالایی تمرکز بالایی داریم. به گفته صبوری، طبق تعهداتی که به سهامداران «افق» داده شده، قرار بود تا پایان سال ۱۶۰۰شعبه داشته باشیم. طی یک روز ۲۷ فروشگاه جدید در ۱۷ شهر مختلف افتتاح کرده و هم اکنون به ۱۶۷۶ شعبه رسیده‌ایم و به زودی از ۱۷۰۰ شعبه نیز عبور خواهیم کرد.

قائم‌مقام مدیرعامل «افق» در ادامه به بحث فرانچایز (حق امتیاز) اشاره کرد و گفت: مدعی هستیم که بزرگ‌ترین فرانچایز‌دهنده در سطح کشور هستیم که خدمات فرانچایز را به معنای واقعی ارائه می‌دهیم و معتقد هستیم که با توسعه فرانچایز آینده پایدارتری در انتظار افق کوروش خواهد بود و شرکای بیشتری جذب خواهند شد که به این ترتیب افراد بیشتری از عایدات افق کوروش بهره‌مند می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای تاسیس شعب خارج از کشور دارید، گفت: فعلا برنامه‌ای در این زمینه وجود ندارد. البته منظور از فعلا در سال‌جاری است. با توجه به تحولاتی که قابل پیش‌بینی نیست، در سال‌های آینده تصمیم‌گیری می‌شود. بحث تخفیفات درحالی یکی از موارد مهم در «افق» است که در این راستا صبوری معتقد است این موضوع جذابیت شرکت را در میان رقبا افزایش داده است. وی می‌گوید: بر این اساس درنظر داریم در آستانه ۶ سالگی شرکت، بحث تخفیفات را با روند بهتری ادامه دهیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها