روغن‌جلاء برای رفع زنگ‌زدگی صف‌های فروش

روغن‌جلاء برای رفع زنگ‌زدگی صف‌های فروش

به گزارش سیگنال به نقل از بورس نیوز،

تزریق 9 هزار میلیارد تومان با مصوبه صندوق‌های با درآمد ثابت

روزبه شریعتی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد:

روند بازار طی سه هفته اخیر با اجرای دامنه نامتقارن تقریباً به‌صورت غیرنقدشونده قفل در صف فروش‌ها مواجه بوده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: بازاری که به‌صورت یکپارچه صف فروش می‌شود و انتظار این است که اگر قرار است مثبت شود یکپارچه صف خرید باشد یعنی از تحلیل به دور است و نمی‌تواند بین 700 شرکت تفکیک قائل شود.

وی گفت: اینکه بازار با تغییر ریزساختار‌ها مانند دامنه نوسان به مشکل نقدشوندگی خورده شکی در آن نیست، اما در شرایطی که بازار از ابهام شدیدی رنج می‌برد و سرمایه‌گذاران در یک اقدام پیش واکنشی فارغ از ارزندگی یا غیر ارزندگی سهم در منفی 5 اقدام به فروش می‌کردند تصمیم درستی بود.

شریعتی بیان کرد: طی هفته‌ای که گذشت کمی شرایط با توجه به ابلاغیه درباره صندوق‌های درآمد ثابت و افزایش سقف سهام آن‌ها تغییر کرد و بازار با شوک مثبت همراه شد.

کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه این مصوبه اقدام درستی برای حمایت از بازار بود تصریح کرد: هنوز این صندوق‌ها اقدام به خرید نکردند و با شروع به خرید، تا آخر سال بازار می‌تواند شرایط نقدشوندگی بهتری پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: بازار در شاخص یک‌میلیون و 200 هزار واحد به شرایطی رسیده که کل حجم صف فروش 4 تا 5 هزار میلیارد تومان است.

شریعتی گفت: حدود 9 هزار میلیارد تومان برآورد پولی است که صندوق‌های با درآمد ثابت باید وارد بازار کنند که رقم صف فروش در مقابل آن به چشم نمی‌آید.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: رشد سرعت نقدینگی در کشور بسیار زیاد و حدود 3.2 میلیون میلیارد تومان است و هفته‌ای 10 هزار میلیارد تومان نیز به حجم این نقدینگی در حال اضافه شدن است بنابراین نقدینگی وجود دارد، اما اینکه به‌صورت ریسک گریزانه به سمت بانک، صندوق‌های درآمد ثابت یا اوراق رفته است به دلیل ابهاماتی است که در نرخ ارز، نرخ بهره و موارد دیگر وجود دارد و قدرت تصمیم‌گیری را سخت کرده است.

بیشتر بخوانید: 

اعتمادی که با وعده‌های پوچ بر باد رفت

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.