روش جدید هکرها؛ دزدی ارز دیجیتال از طریق هک سیم کارت!

روش جدید هکرها؛ دزدی ارز دیجیتال از طریق هک سیم کارت!
خلاصه اخبار

بیش از ۵۰ میلیون دلار ارز دیجیتال در ۱۵ ماه گذشته از کیف پول های شخصی آمریکایی از طریق هک به سرقت رفته است. بخشی از این سرقت با کمک روش جدید هک انجام شده است که از تعویض سیم کارت ها استفاده می‌کند. پنج هکر ۱۸ الی ۲۶ ساله به جرم سرقت ارز دیجیتال از ابتدای سال گذشته دستگیر شده اند.

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاک چین، سامی ترازی (Sami Tarazi) سرپرست تیم مبارزه با جرایم اینترنتی سیلیکون ولی یا به اختصار REACT این خبر را به نیویورک پست اعلام کرد. تیم او بعضی از این مجرمان اینترنتی را با ضعفی که روش آنها داشت، شناسایی کرد. پیام این مجرمان را می‌توان تا نزدیکترین دکل مخابراتی پیگیری کرد.

جوئل اورتیز ۱۸ ساله در بوستون شناسایی شد. وی در شبکه های اجتماعی در خصوص صدای هلیکوپترهای پلیس صحبت کرد و همین موضوع به پلیس ها کمک کرد تا مکان وی را تعیین کنند. اورتیز به ۱۰ سال حبس محکوم شد. ترازی معتقد است اورتیز تا ۱۵ میلیون دلار ارز دیجیتال سرقت کرده است.

نیکولاس تروگلیا ۲۱ ساله نیز متهم به سرقت ۱ میلیون دلار ارز دیجیتال است اما مایکل ترپین ۶۲ ساله از او به جرم سرقت ۲۴ میلیون دلار به صورت توکن های دیجیتال مختلف شکایت کرده است. هکرها می‌توانند با سیم کارت جدید، هویت شما را جعل کنند و شماره های مهم شما را به سیم کارت خود منتقل کنند.

روش جدید هکرها؛ دزدی ارز دیجیتال از طریق هک سیم کارت!



یکی از جدیدترین روش های هک، تبادل سیم کارت نام دارد. فرض کنید که تعداد بسیار زیادی بیت کوین دارید و چند نفر می‌خواهند آن را بدزدند. هکرها می‌توانند سیم کارت جدید بخرند، هویت شما را جعل کنند و یکی از کارمندان شرکت مخابراتی را متقاعد کنند تا شماره همراه شما را به روی سیم کارت آنها وارد کند. این موضوع بدان معنا است که تمام پیام های شما به آنها نیز ارسال می‌شود.

سپس، آنها هم چنان که تظاهر می‌کنند هویت شما را دارند، به گوگل می‌گویند که رمز عبور خود را فراموش کرده اند. گوگل از طریق پیامک به آنها کدی ارسال می‌کند که با استفاده از آن می‌توانند وارد حساب کاربری شوند. اکنون آنها حساب کاربری گوگل شما و در واقع تمام دارایی شما را در دست دارند.

به نظر می‌رسد بسیاری از هکرهای جوان، این روش را در انجمن های گیمینگ یاد گرفته اند. هکرها در این انجمن ها یاد می‌گیرند که با سرقت حساب های شبکه های اجتماعی، می‌توانند هزاران دلار به جیب بزنند. اخیرا نیز این هکرها دریافته اند که با سرقت کیف پول های کریپتو می‌توانند به پول بیشتری دست یابند.

منبع: mihanblockchain.com


برچسب‌ها