روحانی: کسی نمی‌تواند منکر تحول در بخش سلامت شود

روحانی: کسی نمی‌تواند منکر تحول در بخش سلامت شود

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 حجت الاسلام حسن روحانی امروز در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت بهداشت و در سخنانی با تبریک میلاد امام هفتم به مردم ایران و مسلمانان جهان افزود: افتتاح امروز هشتاد و هفتمین افتتاحی است که از سال 99 تا به امروز صورت می‌گیرد و مربوط به تخت‌های بیمارستانی و پروژه‌های بیمارستانی بود.
رئیس جمهور افزود: از سال 93 یکی از اهداف مهم دولت یازدهم مساله طرح تحول سلامت بود و این طرح در سال 93 آغاز شد و در دولت دوازدهم علی رغم جنگ اقتصادی این پروژه همچنان ادامه پیدا کرد.
آقای روحانی گفت: اگر این طرح تحول در دولت یازدهم و دوازدهم نبود معلوم نبود که در سال 99 و سال 1400 در برابر کرونا چگونه می‌توانستیم مقاومت کنیم.
رئیس جمهور با اشاره به این که به 110 هزار تخت بیمارستانی موجود، 40 هزار تخت نیز اضافه شده و همچنین بیش از نیمی از 110 هزار تخت موجود مورد بازسازی قرار گرفته است گفت: ما در طول کمتر از دو سال گذشته 13 هزار تخت بیمارستانی را افتتاح کردیم.
آقای روحانی گفت: در شهریور سال گذشته در یک روز هزار و 400 تخت بیمارستانی افتتاح کردیم و امروز هم می‌بینید که هزار و 443 تخت بیمارستانی را در یک روز افتتاح می‌کنیم و هزاران تخت دیگر در هفته‌ها و ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد.
رئیس جمهور ادامه داد: یک پروژه بزرگ ما در تهران بیمارستان هزار تختخوابی است که 97 درصد از آن آماده شده و از هفته‌های آینده 500 تخت آن مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
آقای روحانی گفت: همچنین بیمارستان 226 تختخوابی کودکان حکیم آماده افتتاح است که در هفته‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس جمهور افزود: این امر نشانگر این است که یک تحول بزرگی در بخش سلامت هم از نظر زیرساختی و هم نیروی انسانی صورت گرفته است.
آقای روحانی گفت: ما در طول این هشت سال به نیروی انسانی دو برابر در زمینه بیمارستانی رسیده ایم، این بسیار مهم است که در تجهیزات و در بخش آی سی یو توانستیم تخت‌های آی سی یو را دو برابر کنیم، و نشان می‌دهد که اهتمام دولت از آغاز به بخش سلامت بوده است.
رئیس جمهور افزود: اگر همه خدمات دولت را کسی بتواند انکار کند و انصاف را به طور کامل کنار بگذارد، لااقل در چند چیز نمی‌شود کسی منکر واقعیت شود و یکی از آن بخش تحول سلامت است.
آقای روحانی گفت: در بخش سلامت، تحول هشت ساله غیر قابل انکار است، افتتاح امروز یک علامت بزرگ برای این است که خیرین ما، دولت ما، متخصصین ما، دلسوزان ما همواره تلاش کردند تا شهر‌های مختلف و استان‌های مختلف، تجهیزات و متخصصین لازم را همواره آماده به کار داشته باشند.