رنکینگ بانک‌ها باتسهیلات امهالی

رنکینگ  بانک‌ها باتسهیلات امهالی
خلاصه اخبار

دنیای اقتصاد :

گزارش اخیر بانک مرکزی در خصوص تسهیلات امهالی و غیرامهالی ارائه‌شده توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری، حاکی از آن است که از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، مجموع تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بیش از ۲میلیون و ۲۹۵هزار میلیارد تومان رسیده است.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، تسهیلات امهالی (تسهیلات امهالی به آن معناست که به بدهکاران بانکی برای بازپرداخت تسهیلات بدون اعمال جریمه فرصت دوباره‌ای داده خواهد شد) به فراتر از 48هزار میلیارد تومان رسیده است. در این میان، بانک ملی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

 بانک ملی؛ پیشتاز تسهیلات امهالی

بررسی‌های انجام‌شده در ماه‌های اخیر حاکی از آن است که بانک گردشگری توانسته بود بیشترین میزان تسهیلات امهالی را به خود اختصاص دهد و در این حوزه پیشتاز باشد. با‌این‌حال، گزارش جدید بانک مرکزی در خصوص تسهیلات امهالی بانک‌ها تا پایان مرداد 1403 نشان می‌دهد که شرایط به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای تغییر کرده است. شواهد نشان می‌دهد که بانک ملی در رقابتی تنگاتنگ با بانک گردشگری قرار گرفته و در ماه مرداد، عنوان نخست در جدول تسهیلات امهالی را کسب کرده است.

Untitled-1 copy

 بیشترین مبلغ تسهیلات امهالی در بانک‌ها

داده‌های موجود بیان می‌کند که بیشترین مبلغ تسهیلات امهالی به بانک ملی تعلق دارد و این بانک در صدر جدول قرار گرفته است. در این میان، بانک ملی با رقمی بیش از 10هزار میلیارد تومان، بالاترین سهم تسهیلات امهالی را به خود اختصاص داده، در‌حالی‌که بانک سرمایه نیز در این رقابت پایین‌ترین سهم تسهیلات را داشته است. این وضعیت نشان‌دهنده رقابت فعال بین بانک‌ها در ارائه تسهیلات امهالی و تلاش آنها برای جلب‌نظر مشتریان است. شاید برخی از شهروندان تصور کنند که اگر بانکی در مبلغ تسهیلات بانکی در صدر جدول قرار داشت، باید بیشترین تعداد این تسهیلات را نیز داشته باشد که تصور غلطی است. اما آمارهای مردادماه نشان می‌دهد که بانک ملی در این بازه هم بیشترین مبلغ و بیشترین میزان تسهیلات امهالی را دارد. پس از آن بانک‌های صادرات، سپه، تجارت و ملت در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 بانک‌های پیشتاز در پرداخت تسهیلات

آمارها نشان می‌دهد که پنج بانک ملت، ملی، تجارت، صادرات و قرض‌الحسنه مهر ایران از برترین بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات در پنج‌ماهه نخست سال 1403 به شمار می‌روند. این بانک‌ها در شرایط اقتصادی فعلی کشور، نقشی اساسی در تامین مالی و تسهیل دسترسی به منابع مالی برای افراد و کسب‌وکارها ایفا کرده‌اند. طبق داده‌ها، بانک ملت در این دوره سه‌ماهه به حدود 550هزار نفر نزدیک به 410هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است. این میزان تسهیلات نشان‌دهنده تلاش این بانک برای پاسخ به نیازهای مالی مشتریان و حمایت از فعالیت‌های اقتصادی در سطح کلان است. همچنین، بانک ملی با پرداخت تسهیلات به بیش از یک‌میلیون نفر، مجموعا بالغ بر 256هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه داده است و بیانگر تعهد آن به ارتقای دسترسی به منابع مالی برای طیف وسیعی از مشتریان است. بانک تجارت نیز به بیش از 350هزار نفر، بیش از 244هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرده و در این راستا به حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخته است. بانک صادرات نیز برای بیش از 315هزار نفر، بیش از 205هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته که نشان‌دهنده توجه این بانک به تامین مالی در بخش‌های مختلف است. در نهایت، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز به بیش از یک‌میلیون و 800هزار نفر، بیش از 132هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

منبع: دنیای اقتصاد

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *