رمزارزهای پیگیرگریز همواره یک گام از سازمان‌های دولتی جلوتر خواهند بود

رمزارزهای پیگیرگریز همواره یک گام از سازمان‌های دولتی جلوتر خواهند بود
به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

امروزه نبرد شدیدی در میان سازمان‌های دولتی و رمزارزهای پیگیرگریز شکل گرفته است. در حالی که این دسته از رمزارزها ضرورت حفاظت از حریم شخصی کاربران را به تمامی دولت‌ها جهان یاد‌آور می‌شوند، سازمان‌های دولتی آمریکا تلاش می‌کنند بر فعالیت کاربران این شبکه‌ها نیز به‌طور کامل نظارت کنند. اما به‌نظر می‌رسد که رمزارزهای پیگیرگریز همواره یک گام از سازمان‌های دولتی جلوتر هستند و این نو‌آوری‌ها در نهایت پیروز خواهند شد.

نبرد رمزارزهای پیگیرگریز و سازمان‌های دولتی

سرویس درآمد داخلی ایالات متحده‌ی آمریکا(IRS) هم‌اکنون به شدت تلاش می‌کند تا بر دارایی‌های رمزارزی شهروندان آمریکایی نیز به‌طور مشابه با حساب‌های بانکی نظارت داشته باشد. با این وجود، محققان و توسعه‌دهندگان رمزارزهای پیگیرگریز در زمینه‌ی حفاظت از حریم خصوصی کاربران خود همواره یک گام جلوتر از نهاد‌های نظارتی قرار دارند.

ریکاردو اسپاگنی(Riccardo Spagni) نگاه‌دارنده‌ی سابق رمزارز مونرو(Monero Maintainer) معتقد است، در حالی که قانون‌گذاران تلاش می‌کنند موانع متعددی را برای فعالیت رمزارزهای پیگیرگریز ایجاد کنند، تلاش آن‌ها در نهایت بی‌فایده خواهد بود. رمزارز پیگیرگریز مونرو در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شده است. این نو‌آوری بر روی حفظ حریم خصوصی کاربران در زمان انجام تراکنش‌ها تمرکز دارد.

در حالی که رقابت بانک‌های مرکزی برای راه‌اندازی ارز دیجیتالی ملی شدت گرفته است، قانون‌گذاران و سازمان‌های نظارتی رویکرد سختگیرانه‌ای را نسبت به رمزارزهای پیگیرگریز در پیش گرفته‌اند. بر اساس گزارش کوینیت، سازمان مالیاتی آمریکا(IRS) به شدت تلاش می‌کند تا تراکنش‌ها را در شبکه‌ی رمزارزهای پیگیرگریز همانند مونرو ردیابی کند.

رمزارزهای پیگیرگریز باگ‌های احتمالی را به سرعت برطرف خواهند کرد

اسپاگنی که تا سال گذشته یکی از اصلی‌ترین نگاه‌دارنده‌های مونرو(Monero Maintainer) محسوب می‌گردید، معتقد است که کنترل نقاط ورود و خروج(فرستنده و گیرنده) بهترین حالت کنترل برای قانون‌گذاران محسوب می‌گردد. وی اظهار داشت: «شرکت‌های ارائه‌ی خدمات پرداخت و ارائه‌ی خدمات تجاری نقاطی هستند که تا حدودی امکان اعمال قوانین در آن‌ها وجود دارد.»

به عنوان مثال، امکان اخذ مالیات فروش و یا اخذ تاییدیه برای آدرس کاربران در سیستم‌های پرداختی که امکان پرداخت بر پایه‌ی رمزارز مونرو یا شبکه‌ی لایتنینگ را فراهم می‌کنند، وجود دارد. به‌طور مشابه سرویس‌های ارائه‌ی خدمات برای کسب و کارها قادر خواهند بود اطلاعات مورد نیاز را پیش از تایید تراکنش‌ها درخواست کنند.

 بعلاوه، درصورتی که قانون‌گذاران موفق شوند روش‌های کارآمدی را برای ردیابی تراکنش‌ها ارائه کنند، مونرو احتمالاً باگ‌ها را برطرف خواهد ساخت و در بازه‌ی زمانی بلند مدت از حریم خصوصی کاربران محافظت خواهد کرد.

دکتر تام رابینسون(Tom Robinson)؛ یکی از بنیان‌گذاران و اقتصاد‌دان ارشد شرکت الیپتیک(Elliptic) در این رابطه اظهار داشت: «رمزارزهای پیگیرگریز همانند مونرو از بین نخواهند رفت.» وی افزود:

در کوتاه مدت امکان کشف آسیب‌پذیری احتمالی و ردیابی تراکنش‌های رمزارزهای پیگیرگریز وجود دارد اما باگ‌های کشف شده برطرف خواهند شد. Tom Robinson

 بر اساس گزارش کوینیت، شبکه‌ی مونرو در چند روز گذشته یک بروزرسانی با نام رمزارز «اکسیژن اوریون» را تجربه کرده است. در این بروزرسانی ویژگی سی.ال.اس.ای.جی(CLSAG) معرفی شده است که افزایش کارایی و سرعت تراکنش‌ها در این شبکه را به همراه داشته است.

نظر شما نسبت به تلاش قانون‌گذاران و سازمان‌های دولتی برای مقابله با رمزارزهای پیگیرگریز چیست؟ آیا دولت‌ها در نهایت ضرورت احترام به حریم خصوصی شهروندان خود را درک خواهند کرد؟ آیا در نبرد رمزارزهای پیگیرگریز و سازمان‌های دولتی در نهایت این دسته از رمزارزها پیروز خواهند شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.