رمزارزهای پیگیرگریز از صرافی OKEx حذف خواهند شد

رمزارزهای پیگیرگریز از صرافی OKEx حذف خواهند شد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، صرافی رمزارزی OKEX در روز دوشنبه اعلام کرد که معاملات دَش(Dash)، هوریزن(ZEN)، مونرو(XMR)، زی کش(ZEC) و سوپر بیت کوین(SBTC) را از ۱۰ اکتبر متوقف و رمزارزهای پیگیرگریز را از پلتفرم معاملاتی خود حذف خواهد کرد. رمزارزهای پیگیر‌گریز قابلیت‌های بیشتری را برای حفظ حریم شخصی به کاربران ارائه […]

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

صرافی رمزارزی OKEX در روز دوشنبه اعلام کرد که معاملات دَش(Dash)، هوریزن(ZEN)، مونرو(XMR)، زی کش(ZEC) و سوپر بیت کوین(SBTC) را از ۱۰ اکتبر متوقف و رمزارزهای پیگیرگریز را از پلتفرم معاملاتی خود حذف خواهد کرد. رمزارزهای پیگیر‌گریز قابلیت‌های بیشتری را برای حفظ حریم شخصی به کاربران ارائه می‌کنند. این صرافی اعلام کرد که از ۱۰ دسامبر برداشت رمزارزهای پیگیر‌گریز اعلام شده نیز متوقف خواهد شد.

 

حذف رمزارزهای پیگیرگریز به دلیل مغایرت با قوانین FATF

پس از آن‌که ناسازگاری رمزارزهای پیگیر‌گریز با قانون سفر(Travel Rule) گروه ویژه‌ی اقدام مالی(FATF) مشخص شد، صرافی OKEX تصمیم گرفت این دسته از رمزارزها را از فهرست معاملاتی خود حذف کند.

FATF در ماه ژوئن دستورالعمل‌های نظارت بر حوزه‌ی رمزارزی را با نام Travel Rule منتشر کرد. این دستورالعمل صرافی‌ها را به جمع‌آوری اطلاعات کاربران در زمان انجام معاملات ملزم می‌کند. این اطلاعات نام، مکان و شماره حساب کاربران را شامل می‌شود. نام و شماره حساب طرف معامله نیز باید ثبت گردد.

 

صرافی OKEX اعلام کرد که جمع‌آوری اطلاعات درخواست شده در رمزارزهای پیگیر‌گریز عنوان شده امکان‌پذیر نیست. این صرافی عدم امکان جمع‌آوری اطلاعات را به عنوان دلیل اصلی تصمیم‌گیری برای حذف رمزارزهای پیگیرگریز از فهرست معاملاتی خود عنوان کرده است. قوانین مبادلات رمزارزها، کسب و کارها را ملزم می‌کند تا مشخصات طرفین شرکت‌کننده در معاملات با ارزش بیش‌از ۱ هزار دلار را جمع‌آوری کند.

 

سخنگوی OKEX اعلام کرد که این تصمیم تنها بر فعالیت صرافی‌های رمزارزی فعال در کره جنوبی تاثیر می‌گذارد. سخنان وی به وضوح نشان می‌دهد که دولت کره از صرافی‌های فعال در این کشور درخواست کرده است تا قوانین جدید FATF را اعمال کنند.

توقف معاملات رمزارزهای پیگیرگریز در دیگر صرافی‌ها

توقف معاملات رمزارزهای پیگیرگریز در دیگر صرافی‌های رمزارزی قطعی است. تخمین زده می‌شود بیش از ۲۰۰ کشور تا پایان ژوئن ۲۰۲۰ این قوانین را اعمال کنند. قوانین FATF در حالی اعلام می‌شود که اعمال این قوانین بر تعداد زیادی از بلاکچین‌های غیر متمرکز عملی به نظر نمی‌رسد.

صرافی‌ها قادر نیستند در تراکنش‌های پنج رمزارز پیگیرگریز اشاره شده، گیرنده و یا فرستنده رمزارزها را مشخص کنند. با این وجود نماینده‌ی OKEX اظهار داشت که حذف رمزارزهای اشاره شده تنها OKEx.co.kr را تحت تاثیر قرار می‌دهد و رمزارزها همچنان در دیگر بخش‌های پلتفرم OKEx در دسترس خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.