رفع تعلیق از کارت بازرگانی ۷۰۰ صادرکننده

رفع تعلیق از کارت بازرگانی ۷۰۰ صادرکننده

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

زادبوم با بیان اینکه کارت بازرگانی هیچ یک از صادرکنندگان تولیدی تعلیق نشد افزود: کارت بازرگانی حدود 2 هزار صادرکننده غیر تولیدی که کمتر از 30 درصد، ایفای تعهد ارزی برای بعد از سال 98 داشتند تعلیق شد که از این میزان حدود 700 نفر ایفای تعهد کردند و در نتیجه آن، کارت بازرگانی آن‌ها از تعلیق خارج شد.

وی اضافه کرد: این دسته از صادرکنندگان، تعهد ارزی خود را با واردات در مقابل صادرات رفع کردند یعنی با ارز حاصل از صادرات، از فهرست 1000 گانه مشخص شده اقدام به واردات کردند که از این 1000 قلم بیش از 600 قلم مربوط به مواد اولیه کارخانجات و بقیه مربوط به مواد مورد نیاز حوزه جهاد کشاورزی بوده است.

زادبوم همچنین گفت: از 2000 کارت بازرگانی تعلیق شده، همچنان 1300 صاحب کارت بازرگانی، به تعهد ارزی بعد از سال 98 خود عمل نکردند که تا زمان رفع تعهد ارزی، کارت بازرگانی آنان همچنان تعلیق خواهد بود.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی صورت گرفته در خصوص فرایند صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی و مشکلات پیش رو، گفت: با اصلاحات انجام شده با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، مشکلات موجود به حداقل رسیده و انتظار می‌رود با تمهیدات در نظر گرفته شده فرآیند صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی با دقت بیشتری انجام شود.