رشد 400 درصدی ارزش معاملات مهر 1400

رشد 400 درصدی ارزش معاملات مهر 1400

به گزارش سیگنال به نقل از فرابورس ایران،

 

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، طی 18 روز کاری مهرماه بازارهای فرابورس به‌طور میانگین شاهد معاملاتی به ارزش 23 هزار میلیارد تومانی و سه میلیارد برگه‌ای انواع اوراق مالی بود.

 

میانگین روزانه ارزش معاملات بازارها

بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌طور میانگین در مدت موردبررسی هرروز نزدیک به 3 میلیارد برگه سهم به ارزش نزدیک به یک هزار و 739 میلیارد تومان مورد دادوستد قرار می‌گرفت.

 

️در بازار اوراق مالی اسلامی نیز میانگین معاملات روزانه 225 میلیون برگه به ارزش 21 هزار میلیارد تومان بوده است.

 

بررسی جزییات معاملات در 18 روز معاملاتی مهرماه حاکی است تغییر مالکیت بیش از 60 میلیارد برگه اوراق مالی به ارزش بالغ‌بر 418 هزار میلیارد تومان بود که در 8 هزار و 859 نوبت معاملاتی انجام شد.

 

رشد حجم و ارزش معاملات

️گفتنی است ارزش معاملات در مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 395 درصد و حجم معاملات 30 درصد افزایش داشته است.

 

کدام بازار بیشترین ارزش معاملات را داشت؟

️نگاهی به ارزش معاملات بازارهای مختلف فرابورس به تفکیک نشان می‌دهد که بازار ابزارهای نوین مالی باارزش معاملاتی بالغ‌بر 387 هزار میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد البته بخش عمده‌ای از معاملات این بازار متعلق به عملیات بازار باز بانک مرکزی است.

 

️پس‌ازآن بازار اول فرابورس با معاملاتی به ارزش 11 هزار میلیارد تومان و سپس بازار دوم با معاملاتی نزدیک به 11 هزار میلیارد تومان، دیگر بازارهایی بودند که بیشترین ارزش معاملات را طی ماه گذشته از آن خود کردند.

 

بررسی صنایع برتر

️بررسی صنایع پیشرو در مهرماه نشان می‌دهد گروه محصولات شیمیایی 13 درصد از ارزش معاملات خرد بازار را به خود اختصاص دادند و در صدر جدول قرار گرفتند. این گروه طی ماه گذشته بیش از 3800 میلیارد تومان معامله داشتند.

 

پس‌ازآن فلزات اساسی و سرمایه‌گذاری‌ها قرار دارند که با بیشترین ارزش معاملات، رتبه‌های دوم و سوم صنایع پیشرو را از آن خود کردند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.