رشد ۴۰ درصدی اتریوم کلاسیک در هفته گذشته؛ دلایل این افزایش قیمت چیست؟

رشد ۴۰ درصدی اتریوم کلاسیک در هفته گذشته؛ دلایل این افزایش قیمت چیست؟
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال، بر طبق گزارش‌ها، پس از انتشار اخبار مثبت درباره «اتریوم کلاسیک» (ETC)، این ارز دیجیتال با بیش از ۴۰ درصد افزایش قیمت مواجه شد. اما علت این جهش بلند چیست؟ به‌گزارش «کوین تلگراف»، قیمت اتریوم کلاسیک طی هفته‌ اخیر از ۵.۵ دلار تا حدود ۷.۱ دلار […]

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

بر طبق گزارش‌ها، پس از انتشار اخبار مثبت درباره «اتریوم کلاسیک» (ETC)، این ارز دیجیتال با بیش از ۴۰ درصد افزایش قیمت مواجه شد. اما علت این جهش بلند چیست؟

به‌گزارش «کوین تلگراف»، قیمت اتریوم کلاسیک طی هفته‌ اخیر از ۵.۵ دلار تا حدود ۷.۱ دلار افزایش یافته است. حجم بازار این این ارز دیجیتال نیز در حال نگارش این خبر، حدود حدود ۸۰۰ میلیون دلار است و در رده ۱۶‌ام بازار قرار دارد . «دش» (DAHS) و «چین لینک» (LINK) به‌ترتیب در رده‌های ۱۵ و ۱۷ این جدول قرار دارند.

رشد 40 درصدی اتریوم کلاسیک در هفته گذشته؛ دلایل این افزایش قیمت چیست؟

                                                     نمودار هفت روزه قیمت اتریوم کلاسیک

اما دلیل این افزایش قیمت چه بوده است؟ در اینجا به بیان چهار دلیل اصلی برای توجیه افزایش شدید قیمت اتریوم کلاسیک می‌پردازیم:

فورک ماه اینده «اتلانتیس»

فورک اتریوم کلاسیک با نام «اتلانتیس» (Atlantis)، ماه اینده عرضه می‌شود. طبق توافق توسعه‌دهندگان و جامعه اتریوم کلاسیک، این فورک در بلاک ۸,۷۷۲,۰۰۰ انجام می‌شود. انتظار می‌رود اتریوم کلاسیک در ۱۳ سپتامبر (۱ مهر) به این بلاک برسد.

بنا بر گزارش‌ها، فورک اتلانتیس حاوی بهبودهای امنیتی است و در نظر دارد تا نگرانی‌های کاربران در خصوص شبکه را نیز در بهبودهای خود لحاظ کند. با عرضه این فورک، اتریوم کلاسیک با اتریوم (ETH) سازگاری بیشتری خواهد داشت. بدین ترتیب ارتباط میان این دو زنجیره نیز امکان‌پذیر خواهد بود. از طرف دیگر و با توجه به حمله ۵۱ درصدی که ژانویه ۲۰۱۸ (دی ۱۳۹۷) سال گذشته رخ داد، فورک انلانتیس کارکرد و ثبات شبکه را نیز بهبود خواهد بخشید.

غول سرمایه‌گذاری به دنبال کار با اتر کلاسیک

روز گذشته، یک گروه سرمایه‌گذاری انگلیسی در حوزه توکن‌ها با عنوان «نورث بلاک» (North Block Capital) اعلام کرد که با سازمان توسعه اتریوم کلاسیک یعنی ETC Labs همکاری خود را اغاز می‌کند تا یک استدیوی برنامه‌نویسی از توسعه دهندگان بلاک چین تاسیس کنند.

این خبر توسط ETC Labs و در وبلاگ رسمی‌اش اعلام شد. همکاری این دو نهاد حول محور ایجاد چندین طرح جامع در خصوص توکن‌هایی برای ارایه به مشتریان و شرکای نورث بلاک خواهد بود.

سازمان ETC Labs، هشتم اگوست (۱۷ مرداد) اعلام کرد که استدیوی برنامه‌نویسی در دستورکار قرار دارد و نورث بلاک در صدد است تا پروژه‌های جدید و عرضه‌های عمومی مختلفی را بر روی بلاک چین اتریوم کلاسیک، صورت دهد.

«تری کولور» (Teryy Culver)، مدیرعامل ETC Labs، همچنین اظهار داشت که توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم کلاسیک از نورث بلاک حمایت خواهند کرد و از نورث بلاک به‌عنوان رهبر نواوری‌های حوزه بلاک چین نام برد:

نورث بلاک، تاریخچه پرباری از پیش‌برد و هدایت شرکت‌های حوزه بلاک چین دارد. ما از همکاری با این تیم و حمایت از پروژه‌های انها هیجان زده هستیم. تیم ما به‌شدت به‌دنبال همکاری با فناوری‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه بلاک چین است. این همکاری برای تیم ETC Labs بسیار مفید خواهد بود و ما را قادر می‌سازد تا به سرعت نیازهای فنی پروژه‌های انها را تامین کنیم.

توسعه فعالیت در اسیا

سازمان ETC Labs و شرکت نورث بلاک قرار است تا برنامه‌های بازاریابی و فروش توکن‌های خود را در اسیا تسریع بخشند. کوین تلگراف پیش‌تر گزارش کرده بود که «مونیب ال»، مدیرعامل «بلاک استک»، از ورود این شرکت به بازار اسیا خبر داده. ال در صحبت‌های خود گفته بود:

کشورهای اسیایی بیشترین نفوذ را در ارتباط با کاربران و توسعه‌دهندگان حوزه ارزهای دیجیتال دارند.

نشست اتریوم کلاسیک (ETC Summit) در ماه اکتبر

رویداد سالیانه اتریوم کلاسیک، ۳ و ۴ اکتبر (۱۱ و ۱۲ مهر) در ونکوور کانادا برگزار خواهد شد. برگزاری رویدادهای حوزه ارزهای دیجیتال و به دنبال ان افزایش قیمت این ارزها، امری طبیعی است. اتریوم کلاسیک نیز از این قاعده مستثنی نیست و پیش از برگزاری این رویداد شاهد افزایش قیمت ان بودیم.

در این کنفرانس بر سر مسایلی از جمله اینترنت اشیا، توسعه بلاک چین، متغیرهای بازار، قراردادهای هوشمند، مشکلات اجتماعی حوزه بلاک چین و قابلیت همکاری میان زنجیره‌های مختلف بحث خواهد شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.