رشد ۱۱۸ درصدی «ذوب» و اعلام رویدادهای مهم ۹ شرکت دیگر

رشد ۱۱۸ درصدی «ذوب» و اعلام رویدادهای مهم ۹ شرکت دیگر
خلاصه اخبار

از مهمترین خبرهای امروز بورسی، سه‌شنبه چهار تیر ماه سال 98، رشد 118 درصدی «ذوب»، اعلام رویدادهای مهم 9 شرکت و عملکرد سه شرکت در سه ماهه نخست است.

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سهام امروز روند مثبت و صعودی روز گذشته خود را حفظ کرده و رشد چشمگیری را شاهد بود.

شاخص کل سهام با رشد ۱٫۰۴ درصدی در سطح ۲۴۵ هزار واحدی متوقف شده و به کار خود پایان داد.

رشد ۱۱۸ درصدی «ذوب»

شرکت ۶٫۱۵ هزار میلیارد تومانی ذوب‌آهن هم اقدام به انتشار گزارش عملکرد خرداد و سه ماهه نخست دوره مالی منتهی به اسفند ماه سال ۹۸ کرد و طی معاملات امروز با رشد اندک همراه شد.

بر این اساس،م جموع مبلغ فروش «ذوب» در سه ماهه با رشد ۱۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲٫۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

در سال مالی ۹۷ میانگین مبلغ فروش ماهانه، ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که در سه ماهه نخست سال به ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین در این مدت، مقدار تولید تیرآهن، میلگرد و شمش کالایی به ترتیب ۲۳۰، ۱۵۰ و ۱۷۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۶ و ۱۵ درصدی و کاهش ۱۸ درصدی را تجربه کرده است.

مقدار فروش این محصولات هم به ترتیب ۲۸۰ ، ۱۵۰ و ۱۸۷ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ افزایش ۱۵۲ ، ۵۰ و ۹ درصدی را تجربه کرده است.

در سه ماهه میانگین نرخ فروش هر تن تیرآهن، میلگرد و شمش کالایی به ترتیب چهار ، ۳٫۷ و ۳٫۹ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ افزایش ۵۴ ، ۴۸ و ۸۶ درصدی را به ثبت رسانده است.

در خرداد ماه میانگین نرخ فروش هر تن تیرآهن، میلگرد و شمش کالایی به ترتیب ۴٫۱۲ ، ۴٫۱۵ و ۴٫۱۵ میلیون تومان بوده که نسبت به اردیبهشت ماه افزایش دو ، ۲۱ و ۱۱ درصدی را تجربه کرده است.

در خبر دیگر، شرکت صنعتی پارس خزر در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷، به ازای هر سهم خود دو هزار و ۳۱۹ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ افزایش ۱۶۱ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در خبر دیگر، ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه سال ۹۸، با افزایش هفت هزار و ۹۹۶ میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال به ۶۰ هزار و ۳۳۹ میلیارد و ۹۱ میلیون ریال رسید.

اعلام رویدادهای مهم پست بانک و هشت شرکت

پست بانک و هشت شرکت دیگر درخصوص افزایش سرمایه، ثبت تعدیلات سنواتی، فروش محصولات، نتایج برگزاری مزایده، دریافت مجوز تغییر نرخ محصولات، نتیجه نهایی دعوی و شرکت در مناقصه اقدام به شفاف‌سازی کردند.

در این میان در برابر توقف نماد شرکت‌های بیمه سینا، خوراک دام پارس، ایران ارقام، ایران یاسا تایر و رابر و لیزینگ ایران، پست بانک با رشد ۴٫۳ درصدی قیمت و صف خرید روبه‌رو شد اما سرمایه‌گذاری سبحان با افت اندک قیمت مواجه شد.

پست بانک: (شفاف‌سازی در خصوص افزایش سرمایه)

بیمه سینا: (توضیحات در خصوص ثبت تعدیلات سنواتی)

خوراک دام پارس: (فروش محصولات به یک شرکت)

ایران ارقام: (نتایج برگزاری مزایده)

سرمایه گذاری سبحان: (نتایج برگزاری مزایده)

کشت و دام قیام اصفهان: (نتایج برگزاری مزایده)

ایران یاسا تایر و رابر: (دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات)

مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن: (شرکت در مناقصه)

لیزینگ ایران: (نتیجه نهایی دعوی علیه شرکت)

در خبر دیگر، شرکت لامپ پارس شهاب در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷، به ازای هر سهم خود هزار و ۱۱۲ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ افزایش چشمگیری، معادل ۱۱ هزار درصد را نشان می‌دهد.

خبر دیگر نیز حاکی از آن است که شرکت ایران خودرو در دوره سه ماهه منتهی به پایان خرداد ماه سال ۹۸، معادل ۲۳ هزار و سه میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رساند که نسبت به دوره مشابه در سال پیش کاهش ۴۹ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در خبر دیگر، صنعت محصولات شیمیایی با ۹ هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال دادوستد، رتبه نخست ارزش معاملات بازار فرابورس ایران را سومین ماه امسال به خود اختصاص داد.

واگذاری بلوک‌ ۲۰ درصدی سهام پالایش نفت شیراز

بلوک ۲۰ درصدی سهام شرکت پالایش نفت شیراز شامل یک میلیون و ۲۷ هزار و ۵۴۹ سهم این شرکت به قیمت تابلوی فرابورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن تابلو در روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۳۵ هزار و ۵۰۰ ریال کمتر نباشد، در فرابورس ایران عرضه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این میزان سهام به قیمت کل پایه هفت هزار و ۲۹۵ میلیارد و ۵۵۹ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال و سپرده شرکت در مزایده ۷۲۹ میلیارد و ۵۵۵ میلیون و ۹۵۶ هزار ریال در روز دوشنبه، ۲۴ تیر ماه امسال به‌ صورت نقد واگذار می‌شود.

در خبر دیگر، بانک ملی ایران سهم ۷٫۵ درصدی خود در سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) را روز چهارشنبه ۱۲ تیر ماه به قیمت پایه هر سهم ۴,۸۱۱ ریال برای فروش می‌گذارد.

آمار منتشر شده از سوی انجمن جهانی آهن و فولاد در پنجمین ماه سال جاری میلادی حاکی از این خبر است که به رغم اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا بر صنعت فولاد ایران، تولید فولاد ایران رشد ۳٫۸ درصدی را تجربه کرده و به ۲٫۲۳۵ میلیون تن رسیده است. ایران در می سال قبل ۲٫۱۵۳ میلیون تن فولاد تولید کرده بود.

همچنینی بر اساس اخبار منتشر شده شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران در خرداد ماه چهار میلیارد تومان از معاملات خود سود کسب کرد. ارزش پرتفوی بورسی این شرکت نیز در خرداد ماه یک میلیارد تومان افزایش داشت.

عملکرد سه شرکت در سه ماهه

شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سه ماهه منتهی به خرداد ماه سال ۹۸ از فروش محصولات خود ۹۵۹۵ میلیارد تومان درآمد کسب کرد که مبلغ ۳۷۴۶ میلیارد تومان آن مربوط به فروش خرداد ماه است.

مبلغ فروش این شرکت در مدت سه ماهه سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰۴ درصد رشد داشته است.

شرکت پتروشیمی خارک در سه ماهی منتهی به خرداد ماه سال ۹۸ از فروش محصولات خود ۸۷۵ میلیارد تومان درآمد کسب کرد که مبلغ ۳۴۱ میلیارد تومان آن مربوط به فروش خرداد ماه است. مبلغ فروش این شرکت در مدت سه ماهه سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۸۷ درصد رشد داشته است.

شرکت پتروشیمی غدیر نیز در سه ماهه منتهی به خرداد ماه سال ۹۸ از فروش محصولات خود ۱۷۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد که مبلغ ۶۳ میلیون تومان آن مربوط به فروش خرداد ماه است. مبلغ فروش این شرکت در مدت سه ماهه سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳۹ درصد رشد داشته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها