تولید ۴۵۰۰ کیلوگرم طلا در معدن زرکوه

تولید ۴۵۰۰ کیلوگرم طلا در معدن زرکوه

به گزارش سیگنال به نقل از اخبار فولاد؛ محمد دره وزمی در جلسه مدیریت تولیدی و صنعتی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، اظهار کرد: در کردستان باید جهش تولید را با زبان خودمان معنا و بومی سازی کنیم.

وی افزود: واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی صنفی در استان وجود دارند که باید اقداماتی صورت گیرد تا اینها را سرپا نگه داریم و رونق و جهش تولید در این واحدها صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: تامین ارز، تامین سرمایه در گردش، تامین تسهیلات مورد نیاز و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی از وظایف ماست که انجام آن معروف و عدم انجام آن منکر است.

دره وزمی یادآور شد: در کردستان ظرفیت ها و پتانسیل هایی برای ایجاد واحدهای جدید وجود دارد که منجر به ایجاد اشتغال، رونق اقتصاد و تولید ثروت می شود که به نسبت افزایش اینها باز کاهش خواهد یافت.

وی بیان کرد: حوزه معدن را یکی از ظرفیت های استان شناخته ایم که ما در کردستان برای فرآوری معادن مسیری مشخص کرده ایم که از خام فروشی جلوگیری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: گونه های معدنی در استان آهن و طلاست که پارسال چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم طلا در کردستان تولید شده که بیش از ۵۰ درصد طلای کشور است.

دره وزمی اظهار کرد: در معدن طلای زرکوه کردستان یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم دارند که پارسال ۵۰ میلیارد تومان ارزش افزوده به حساب مالیاتی واریز و بین شهرداری ها تقسیم شده است، سهم دولتی نیز به حساب خزانه واریز شده است و این یعنی حداکثر استفاده از ظرفیت معادن کردستان است.

وی افزود: عملیات اجرایی زنجیره فولاد در کردستان شروع شده و اکنون یک هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره تولید شده است، عملیات اجرایی گندله و آهن اسفنجی و ورق نیز شروع شده که در آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه به اعتقاد من هر عمل و رفتاری که موجب تقویت سفره و معیشت مردم شود امر معروف است، ادامه داد: بانه در گذشته تنها واردکننده بود اما در دو سال گذشته به قطب اقتصادی تبدیل شده است که قطب تولید لامپ های کم مصرف است و هم اکنون تبدیل به قطب تولید لوازم خانگی است.

دره وزمی یادآور شد: هر کس مسئولیتی برعهده دارد اکنون می تواند در لحظه مانعی سر راه تولید بردارد و تسهیل گری کند کار معروف انجام داده و اگر توانست و نکرد، زشت ترین کار انجام داده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.